Cronica Deine Lakaien: Atmosfera si rafinament

Cronica Deine Lakaien: Atmosfera si       rafinament
Cu ecourile de la succesul First Romanian Darkfest ului inca in minte, am purces spre a vedea o alta trupa mare din Germania: Deine Lakaien, venita la invitatia celor de la Chromatic Vision Entertainment .

Cu o activitate de peste douazeci de ani, Ernst Horn si Alexander Veljanov au reusit sa creeze o muzica atmosferica, calma , romantica cu refrene usor de tinut minte combinand muzici gotice, simfonice, electro si darkwave.

Locatia de desfasurare a evenimentului, a fost Fratelli Studios, despre care auzisem ca este un club de 'fitze'. Este de fitze doar datorita preturilor de la bar, destul de mari, de exemplu o bere la pahar de 0.33 litri costa 12 ron.

Concertul a inceput cu putine minute peste ora stabilita , 22:30. Prima piesa a fost Lonely, o piesa foarte foarte lenta si linistita. Trupetii au fost primiti cu foarte multa caldura si aplauze frenetice. Au urmat Slowly comes my night si Colourize. Dupa Colourize fotografiatul s-a oprit, pentru ca cei de la Deine Lakaiern au solicitat ca pozele sa se faca doar la primele trei piese si acelea fara blitz. La sfarsitul concertului Alexander Veljanov a motivat aceasta decizie prin faptul ca acest concert este primul dupa o perioda de aproape opt luni si ei sunt destul de nervosi, lucru pe care nu l-am observat decat la el pe parcursul primelor piese, in rest toata lumea a fost degajata si cu chef de cantat.

In afara de membrii de baza, pe scena au mai fost o violonista, un violoncelist si un chitarist. Prezenta vioriii si a violoncelului au dat pieselor un puternic accent simfonic, ceea ce a dat un plus muzicii. A patra , a cincea, si a sasea piesa, adica Over and done, Into my arms si Generators, m-au bucurat foarte mult pentru ca sunt piesele mele favorite. La Mindmachine chitaristul a avut o problema, iar piesa a fost lungita si improvizata cateva minute bune, ceilalti membrii reusind sa treaca cu succes peste acest eveniment mai putin placut.

In continuare s-au cantat Vivre, Reincarnation, Where you are, Return si Overpaid. Totul a functionat cu o precizie germana, iar pregatirea de factura clasica a muzicienilor a facut ca fiecare nota sa fie acolo unde trebuie.Ernst Horn, inconjurat de pian, o clapa, si un laptop este un adevarat ceas si metronom al formatiei. Vocea lui Alexander calma, puternica si calda a fost unul din punctele de atractie ale concertului . Dupa Overpaid artistii s-au retras, intorcandu-se la primul bis dupa aplauzele insistente ale publicului, interpretand Wunderbar (care s-a cerut de mai multe ori din public pe parcursul concertului) si Dark Star.

Deine lakaien s-au intors si pentru a doua oara la bis unde au mai cantat Follow me si Love me to the end. Sonorizarea a fost buna, fiecare instrument s-a auzit clar. S-a auzit bine doar in fata scenei, pe margine unde erau mesele si canapele (de altfel foarte confortabile) sunetul isi pierdea din claritate. Totusi, la o astfel de muzica la care nu prea poti dansa, auditia ar fi mai placuta stand pe scaun decat in picioare si ar fi fost si mai bine daca spectacolul s-ar fi petrecut la Sala palatului.

Dupa concert Alexander Veljanov a dat autografe si s-a pozat cu fanii. M-am asteptat sa se stranga mai multa lume pentru un astfel de concert. Sala s-a umplut doar putin peste jumate. In concluzie, a fost un eveniment reusit, organizare si sonorizare buna, de unde am plecat multumit si fericit ca am putut vedea una din trupele preferate.

Dank