Cronica Hate la Cluj: Polish Assault

Cronica Hate la Cluj: Polish Assault
Ma asteptam ca acest concert sa adune un public destul de consistent, dar se pare ca metalistii clujeni au fost putin descurajati ori de vremea de afara, ori de faptul ca era vacanta sau de pretul biletului. HATE au ajuns in Cluj abia in jur de ora 19.00, asa ca programul s-a decalat cu aproximativ un sfert de ora. Mi s-a parut putin ciudat ca publicul a fost tinut la intrare mai bine de 10 minute, pana ce s-au incheiat probele de sunet, dar speram ca macar intre timp se va mai strange ceva lume. Cred ca la acest concert au fost numai in jur de 60-70 de persoane.

Cei care au deschis seara au fost Skullp, deja o prezenta obisnuita in scena underground clujeana. Vad ca baietii nu stau degeaba - au cooptat inca un chitarist si au imbunatatit vizibil partiturile tobelor. Pe scurt, suna mult mai convingator, mult mai greu. Partea de sonorizare a avut unele scapari, la un moment dat nu se prea intelegea ce se intampla pe scena, dar per ansamblu mi s-a parut cel mai reusit show al lor de pana acum.

Playlistul a fost compus cam din aceleasi piese ca si in concertete precedente ('Old Smokie', 'Journal of a Cannibal', 'Dissociative Identity Disorder', 'Crima la Morga', 'Skullp'), la care s-a adaugat o piesa noua: 'Psycho Path'. Cei de la Skullp pareau mult mai siguri pe ei, incurajati fiind si de public, care, desi era restrans, a primit cu mult entuziasm acest recital. De fapt mi s-a parut ca dintre cele trei trupe de pe afis, Skullp au starnit cea mai mare agitatie in randul publicului.

Nu am inteles de ce la Krepuskul s-au linistit dintr-o data spiritele. Asta in conditiile in care baietii au sustinut un recital foarte bun si in forta. Probabil explicatia ar fi ca pe la noi sunt totusi destul de putini metalisti care gusta sonoritatile experimentale. Au fost ceva probleme cu sunetul, in sensul ca pe alocuri nu se auzea vocea, dar pana la urma s-au remediat si lucrurile au decurs normal. Piesele cantate au fost cam aceleasi ca de obicei (nu au lipsit 'Dead Inside', 'Imprisoned Paradise', 'Umbre De Vise' etc.).

Mi-a placut atitudinea lor si lejeritatea cu care au cantat, se vede ca deja au multa experienta. A fost un show destul de antrenant, au comunicat bine cu publicul si ar fi meritat sa primeasca reactii mai bune din partea acestuia.

Cu totii eram curiosi sa vedem cum se vor prezenta cei de la Hate. Primul lucru care a iesit in evidenta, odata cu intrarea lor in scena, este ca stau foarte bine la capitolul imagine. Imbracati in niste robe si cu fetele acoperite de corpse paint, sunt o aparitie destul de interesanta, dar care imi aminteste cam mult de Behemoth. De altfel se remarca de la o posta faptul ca provin din Polonia deoarece practica un death metal tipic trupelor din acea zona.

La capitolul tehnica nu am decat cuvinte de lauda pentru polonezi, totul a sunat perfect, dar la un moment dat s-a instalat monotonia. Este de apreciata viteza si tehnica in executie, in special la capitolul tobe, dar cred ca n-ar fi stricat ceva mai multa diversitate in compozitii. Nici folosirea samplerelor nu mi s-a parut foarte inspirata.

Desi e ingredientul care ii evidentiaza pe acest segment al death metal-ului polonez, acestea contrastau cam puternic cu restul instrumentatiei. Nu sunt familiarizata cu discografia lor, dar din piesele cantate am retinut 'Threnody', piesa la care au filmat vidoclip, si 'Resurrection Machine'.

Publicul nu a dat dovada de prea multa implicare nici de data aceasta. Dupa toate concertele din ultima vreme cred ca a mai disparut din entuziasm, metalistii au inceput sa devina mai selectivi si nu se mai lasa usor impresionati, nici chiar cand e vorba de trupe din afara. Mi se pare ca evenimentele de acest gen ar merita totusi ceva mai multa sustinere din partea lor.

H_E_L