Cronica Punk Rock Underfest 4 in Fabrica

Vineri 13 februarie in Club Fabrica a avut loc cea de-a patra editie a Punk Rock Underfest. Ce a fost de fapt acest mini festival? Un eveniment organizat in stilui DIY (Do It Yourself) de niste oameni pasionati de acest gen de muzica, poate putin neglijat in ultima perioada.

Ca line-up pe afis au fost trecuti EMIL, PCC, Cobe, Chester, Crowfish si Scheisse Minelli. Odata ajunsi in Fabrica am constatat ca publicul era format in mare parte de pusti de liceu veniti nu neaparat la concert No Use For A Name cam batrani pentru urechile lor inca tinere ci la concert EMIL, fapt care s-a confirmat intr-o anumita masura.

Dupa EMIL coada la garderoba si soundcheck pentru No Use For A Name. Jenant moment prntru romani din punctual meu de vedere. E lipsa de respect. Am putea aprecia macar distanta parcursa de trupa X sau Y pentru a canta aici (si am refer la acest lucru in general, nu numai la acest eveniment) insa copiilor care trebuiau sa prinda metroul nu cred ca le-a trecut prin cap acest mic detaliu. Pentru ei PunkRock Underfest s-a terminat cu EMIL. Oricum, cei douazeci de copii plecati inainte de vreme nu au facut diferenta.

La trupele din deschidere, cel putin la Pistol cu Capse si EMIL nu aveai loc sa ajungi mai in fata de randul 3, sau in cazul in care aveai tupeul sa te inghontesti pana la "gardul" dintre public si scena riscai un veritabil catfight. La 16 ani e vital sa stai in primul rand si sa iti dai sufletul crezand ca toata lumea e a ta. Dar astia sunt, asta avem cu asta defilam.

Daca ajungi mai pe la mijlocul salii incepi sa vezi fete mai linistite, oameni trecuti de pragul teribilismului adolescentin, oameni care isi aduc aminte de verile petrecute in Vama ascultand EMIL. Oricata repulsie mi-ar produce anumite personaje prin natura lor tragic comica, nu o sa uit ca acum 7 ani ascultam Copacii Infloriti sau Supradoza de Vise (de data asta fara Butch insa). Concertul asta mi-a adus aminte de copilarie, mie si catorva persone. Pentru restul e prezent. Si dupa Rom Fum si Vanilie 2005 baietii au anuntat la concert ca pregatesc ceva nou. Sa vina!

Dupa 20 minute de pauza in care cativa parinti binevoitori si-au facut aparitia la intrarea in Fabrica pentru ca odraslele lor sa nu ia metroul , a urcat pe scena headliner-ul serii: No Use For a Name. Ce sa zic? Oamenii astia canta de cand m-am nascut eu, si inca o fac bine. Ne-au dat o lectie de punk rock adevarat direct din California.

Alaturi de Pennywise si NoFX , No Use For A Name cred ca este una din cele mai cunoscute si ascultate formatii de punk rock si dupa sapte albume si sute de concerte mai mici sau mai mari era si de asteptat. Baietii au aratat ca fie ca e vorba de scena unui festival open air sau scena din Fabrica Bucuresti showul trebuie sa fie profi. Sufletul petrecerii pot spune ca a fost basistul Matt Riddle spre bucuria domnisoarelor din primele randuri iar The Feel Good Record of the Year chiar a adus o doza de buna dispozitie, cu tot cu bis.

In final inca un concert reusit in Fabrica, unde spre diferenta de dezatrul de la Madball - cand nu mai puteai respire de la fum de data asta nu s-a fumat, sau s-a fumat prea putin. Chiar m-a surprins cand tehnicul trupei m-a rugat politicos sa imi sting tigara.

Asadar felicitari organizatorilor Punk Rock Underfest, si in special felicitari pt ca au reusit sa ajunga deja la editia a IV-a. E placut sa vezi ca se poate , si ca exista oameni care cred in ceea ce fac si nu renunta dupa 1 an. Iar punk(rock)-ul "nu va moare" dupa cum ar spune unii. Oi !

Alice N.