Cronica All Shall Perish - The Price Of Existence

Americanii sunt americani. Evident, pentru ca iarna nu e ca vara si englezu nu poate canta bine decat heavy metal si punk si cateva alte genuri. Traiasca dl. Columb ca a descoperit America. Zic ! Traiasca pentru ca americanii au stat si-au copt-o si au inventat ceva nou. Au combinat death metal-ul cu hardcore-ul, au luat riff-uri de thrash si solo-uri de heavy metal, le-au bagat la cutiuta si au nascut metalcore-ul. Da, stilul ala pe care metalistii TRV nu il inghit.

Nici macar nu-l asculta. Revenind la subiectul zilei, All Shall Perish fac parte din acea natie de metalcoristi neseriosi. Adica baietii au rupt toate lacatele, au deviat serios de la stilul clasic discutat mai sus, si au dat-o de gard cat au putut de tare. Au scos un album fantastic, al doilea de fapt, The Price of Existence. Din ce-am auzit totul a pornit de la un pariu mai vechi, cum ca americanii nu pot canta black metal.

All Shall Perish - The Price Of Existence

Si-au pus creierii la munca si au nascut as zice eu un nou stil legat puternic de metalcore. Un death/thrash/black-core. Stiu ca suna ciudat, dar va rog sa ascultati acest album. E socant cum niste oameni atat de tineri cu doar 5 ani de activitate au putut soca atat de mult piata internationala cu un singur album.

Evident ca albumul pastreaza liniile clasice intalnite la trupele infratite - Job For A Cowboy, Converge, As I Lay Dying etc.. dar cu foarte multa inspiratie, ASP au luat carioca si le-au ingrosat atat de mult incat intalnim o arie vasta de pasaje din cam toate stilurile de metal extrem. Vocea foarte inspirata a lui Eddie se situeaza pe undeva intre Dimmu Borgir-ul mai nou si Cannibal Corpse-ul vechi. Chitarile chinuite de Ben si Chris pornesc de la un Kreator timpuriu cu tentacule serioase intinse catre trupe precum Misery Index sau Slayer. Asa ca va puteti inchipui cam ce combinatie a iesit.

Albumul pastreaza un aer de melodicitate totusi. Devine si mai socanta imaginea cand te gandesti ca un album copt intr-o oala plina de aceasta diversitate de stiluri extreme poate fi totusi si melodic.

Inchei cu un singur cuvant: BREAKDOOOOOOOWN !!

Ascultati All Shall Perish ! Jos cu ochelarii de cal ! METAL FOREVER !

ALL SHALL PERISH