Cronica Morcheeba - Who Can You Trust

Cronica Morcheeba - Who Can You Trust
Cronica Cronica Morcheeba - Who Can You Trust - Who Can You Trust au fost, practic, pioneri ai genului lor. La vremea aparitiei acestui album, genuri ca downtempo, chill out sau trip-hop erau, inca, mari necunoscute pentru publicul larg. Trio-ul compus din fratii Godfrey si vocalista Skye Edwards a schimbat fata muzicii europene si americane, aducand cu el relaxarea sonora de care intregi generatii se vor indragosti. Who can you trust" este primul album al trupei un debut remarcabil din toate punctele de vedere. Hipnotic, tacut, ciudat, materialul instituie sentimentul ca aceasta muzica era atat de usor de inventat, incat e de mirare cum nimeni nu s-a gandit la asta inainte de Cronica Cronica Morcheeba - Who Can You Trust - Who Can You Trust.

Cronica Cronica Morcheeba - Who Can You Trust - Who Can You Trust

Moog Island" este prima piesa de pe album, cu o voce absolut ametitoare, calda si invaluitoare. Textul trimite la puterea muzicii de a face din oameni persoane mai bune, la capacitatea ei de a se situa deasupra intereselor de afaceri".

Trigger Hippie" e o mica bijuterie muzicala, mixand scratch-uri si efecte de chitara intr-un melanj perfect. Titlul face trimitere la o perioada in care umanitatea era mai preocupata de pace si dragoste decat acum. Post Houmous" e un instrumental scurt care nici nu scade dar nici nu ridica cu nimic frumusetea albumului. Tape Loop" are ceva funky in ea, insa downtempo-ul nu se dezminte nici aici; chitara puncteaza mai agresiv refrenul, dinamizand si mai mult compozitia.

Never an easy way" este atat de intima, atat de linistita, incat pare mai degraba un cantec de leagan. Vocea lui Skye aduce foarte mult in contextul muzical si, pe piese de o asemenea factura, da, practic, intreg farmecul melodiei. Howling" e halucinanta de-a dreptul, mult mai alternative", mai intunecata, cu un beat greu, taraganat si pachet de corzi completand o atmosfera gri. Small Town" e un pic reggae pe refren, cu saxofoanele si efectul whoa de chitara, dar pastreaza ritmul lent, adaugand si un solo de clapa Hammond ce ii da un aer de '70 foarte potrivit.

Enjoy the wait" e un country blues, pur si simplu. Inserarea lui pare o gluma muzicala. Col" se deschide minunat cu viorile, violele si violelncelele ei, peste care vocea aluneca atat de frumos.

Partitura construita in stil clasic, cu trompete, corn englez si instrumente cu coarde, e, realmente, incredibila. Who can you trust" e cea mai lunga piesa a albumului si, surpinzator, e aproape un instrumental, vocea amestecandu-se, uneori, printre chitarile si clapele hipnotice pentru a pune o intrebare atat de legitima in lumea de azi: who can you trust?". Almost done" e un fel de piesa de dragoste ciudata, in care textul nu ne lamureste daca se pregateste o crima sau o impacare.

Melodia pare si mai lenesa decat precedentele, de parca ritmul s-ar pregati sa adoarma. End Theme" inchide albumul cu o tema de tinut minte, un flaut minunat si o chitara fuzzata parca pentru a ne aduce aminte ca, totusi, e vorba de ritm aici, nu de muzica ambientala... Mergeti sa vedeti live aceasta trupa; e o experienta ce nu trebuie ratata.

Auditie placuta!

MORCHEEBA

Mihnea Blidariu pentru bestmusic.ro