Cronica Poison The Well - Versions

Cronica Poison The Well - Versions
Incredibil! Nici o piesa care sa-mi placa de pe albumul uneia dintre trupele mele favorite! Zero percent Hardcore sau Dezamagirea majora a primei jumatati a anului 2007 - acestea sunt cateva dintre sintagmele ce caracterizeaza perfect mult asteptatul album Versions al celor de la Cronica Cronica Cronica Cronica Poison The Well - Versions - Versions - Versions - Versions. Ieri s-a lansat oficial albumul in magazine, cei mai multi fanatici PTW sunt incantati de produsul final insa exista si un numar insemnat de oameni extrem de dezamagiti de noua directie in care a pornit trupa, printre care ma numar si eu.

Cronica Cronica Cronica Cronica Poison The Well - Versions - Versions - Versions - Versions

Stai, te gandesti, incerci sa judeci la rece totul insa in mod sigur nu vei ajunge la nici o concluzie relevanta. Cronica Cronica Cronica Cronica Poison The Well - Versions - Versions - Versions - Versions nu pot fi acuzati ca sunt "sell-outs", ca si-au vandut integritatea artistica pentru a trece in Main Stream pentru ca evident nu e cazul. Atunci, ce naiba s-a intamplat cu aceasta trupa care ne-a obisnuit cu breakdown-uri incredibile si cu un melanj unic de post hardcore, screamo si metal?

Unde s-au pierdut elementele de hardcore, unde sunt breakdown-urile, de ce pasajele experimentale au preluat practic 30% din produs, de ce linia melodica e lineara, nu mai exista absolut nici o rupere de ritm si de ce toate piesele suna absolut la fel?

Pe 1 Aprilie 2003 PTW au scos "You come before you", un album cu un succes enorm in intreaga lume. Acest album i-a consacrat, i-a transformat intr-una dintre cele mai importante trupe de post hardcore/metalcore si a insemnat primul album sub contract cu importanta casa de discuri Atlantic Records. La putin timp insa, din motive de "neintelegeri de ordin creativ", Cronica Cronica Cronica Cronica Poison The Well - Versions - Versions - Versions - Versions au parasit A.R. si au semnat cu Ferret Records.

In aceasta perioada, 2 dintre membri (basistul si unul dintre chitaristi) au parasit trupa si chestia asta se vede clar pe produsul final.

Piesa "Letter Thing" care va fi mai mult ca sigur primul single de pe album a fost promovata masiv de trupa in ultimele luni si incorporeaza foarte putin din vechiul spirit Cronica Cronica Cronica Cronica Poison The Well - Versions - Versions - Versions - Versions de pe Tear From Red ... aproape ca nu observi lipsa completa a breakdown-urilor datorita ritmului rapid. Te gandesti ca albumul trebuie sa fie macar la nivelul acestei piese insa realitatea e complet alta.

O multime de lalaieli, tipete lineare, 2-3 schimbari de ritm pe piesa facute prin intermediul unor solo-uri dubioase de chitara si aproape ascunse/acoperite de vocea stridenta a lui Jeffrey Moreira. Nu pot sa cred cat de evidente sunt influentele experimentale ale unor trupe precum Cult Of Luna sau Isis pe acest album.

De asemenea, se incearca si incorporarea unor elemente subtile de mathcore insa experimentul e complet nereusit pentru ca mathcore-ul e interesant tocmai prin prisma ruperilor si schimbarilor rapide de ritm, aspect la care Versions e mai mult decat deficitar.

Exista si putine puncte pozitive ale acestui album care sunt umbrite insa de alte aspecte. Constructia lirica este probabil cea mai buna de pana acum, versuri foarte bune intr-adevar insa trebuie sa constientizam ca PTW fac muzica si nu poezie, oamenii cumpara CD-uri si nu carti. Cel putin asta e concluzia la care am ajuns din cat am putut prinde din mesajul pieselor, oricum 90% din versuri nu se inteleg pentru ca sunt strigate sacadat si linear.

Vocea lui Jeffrey este parca coloana sonora a unui film horror care prezinta injunghieri repetata ale victimei. La inceput e interesant insa cand asculti asa ceva 40 de minute in continuu, incepi sa te plictisesti.

Incorporarea unor instrumente ciudate in fundal precum mandolina, o serie de claxoane sau banjo-ul e cu siguranta ceva cu care nu te confrunti in mod normal in hardcore metal. Chestia asta e un alt punct pozitiv si combinata cu alte elemente duce la ceva inovativ. Totusi, ceva lipseste, eu dau vina pe o relativa lipsa a basului care nu se aude deloc.

Un produs mediocru din punctul meu de vedere, cu acea omniprezenta influenta intunecata a lui Johnny Cash. Desi profund apreciat de criticii americani, acest produs nu e pentru cei care au apreciat Botchla sau Nerdy. Albumul poate fi ok daca-ti place muzica rock agresiva cu elemente de experimental insa in mod sigur acest album nu e pentru mine.

Se spune ca trupa are o identitate diferita de la un album la altul, ca nici una dintre creatiile lor nu seamana intre ele. Poate ca e adevarat insa asta s-a intamplat probabil si din motivul ca PTW a schimbat mai mult de 10 membri ai trupei in decursul timpului. Asadar, ma indoiesc ca PTW ar trebui catalogati ca genii ce se reinventeaza constant, practici sunt mereu alti membri cu nucleul de 3 care a ramas pe toate cele 3 albume.

Pentru curajul de a aborda un gen total nou pentru ei cat si pentru pastrarea integritatii artistice si refuzul de a aplica "reteta succesului" de voce clara/tipete cu versuri "intunecate" in post hardcore, Cronica Cronica Cronica Cronica Poison The Well - Versions - Versions - Versions - Versions primesc nota de trecere pentru acest album, chiar daca produsul final e de-a dreptul ciudat.

POISON THE WELL

HitScum
Nota: 5/10