Cronica Satanochio - From Beyond

Cronica Satanochio - From Beyond
Nu intamplator a fost data de 1 decembrie aleasa pentru lansarea acestui nou material semnat Satanochio. 1 decembrie a devenit de fapt un simbol pentru trupa, o semnificatie aparte despre care puteti citi chiar de pe site-ul trupei.

O prima noutate o consituie colaborarea cu Diachell Musik, casa de discuri poloneza axata exclusiv pe materiale avangardiste. Pe plan conceptual atat muzical cat si liric sunt foarte multe de spus. In primul rand s-a mers pe un sunet mai curat, mult mai cizelat, diferit fata de I Am Satanochio si in acelasi timp un progres firesc daca ne amintim de Vagrant Matter Heritage.

O decizie de bun augur daca ne gandim la faptul ca piesele in sine au devenit mult mai incarcate ca idei si concept. Multe solo-uri, un instrumental bine gandit cu tenta de progresiv, punctari foarte precise, toate 'ambalate' intr-un soi de atmosfera intunecata creata exclusiv de instrumentatie si nu de samplere, clape sau alte instrumente des folosite in materie de avangarde.

Spun avangarde pentru ca acesta este probabil cel mai potrivit cuvant pentru a descrie From Beyond. Cei care confunda Satanochio cu black metal fac o mare greseala, este de ajuns sa asculti Point Seven Five Oances sau Hoax. Pentru ca tot suntem la capitolul piese, From Beyond nu are un intro asa cum multi probabil se asteptau ci incepe cu...un solo. Athene Noctua da startul discului, piesa care este o dovada mai mult decat clara ca From Beyond este ceva diferit fata de ce am ascultat in trecut si in acelasi timp arata faptul ca s-a acordat o mare atentie relatiei dintre voce si instrumente.

Vocea oricum este mult mai clara, intregi pasaje de versuri se pot distinge acum cu usurinta fara a studia cu atentie booklet-ul. Cum spuneam si mai sus, intreaga structura a pieselor este foarte bine gandita, pe o mare parte din versuri instrumentalul are mai degraba un rol de balans trecand imediat dupa la o serie de sectiuni progresive, pe alocuri chiar hipnotice cum se poate observa si pe Outcast The Darkest, a doua piesa a albumului.

Bateria are un rol vital pe acest album, foarte multe punctari si artificii, nimic liniar. La acest capitol sunt extraordinar de multe sectiuni progresive si cred ca la sound-ul tobelor s-a lucrat cel mai mult avand in vedere tehnica si complexitatea.

Sunt multe de spus despre From Beyond, sincer nu ma asteptam la un album atat de complex si bine gandit. Chiar si acele solo-uri au farmecul de a impinge ascultatorul intr-un soi de atmosfera melancolica, exploatata la maximum de catre ultima piesa a albumului, I'm Not Me But Tommorrow I can Be, o colabore cu Kvohst, fostul vocal al trupei Dodheismgard.

As sublinia continuitatea albumului, ordinea pieselor are o logica anume. Inca un plus este ca Satanochio nu se intind foarte mult, albumul este scurt si la obiect cu o durata medie a pieselor de aproximativ 3-4 piese, exceptie fiind Perpetuum Horrible care se intinde pe o durata de 7 minute, cred ca cea mai dificila compozitie de pe album.

Concluzie? From Beyond este un album compus, lucrat si gandit dupa o anumita viziune. In nici un caz nu s-a tinut cont de acele bariere stilistice. Pana la urma asta inseamna o muzica originala, iar cand vine vorba de Satanochio nu incape urma de indoiala. Albumul se poate cumpara direct de pe site-ul oficial al trupei, sau de pe pagina Diachell Musik.

Nota: 9,5/10

01.Athene Noctua
02.Outcast The Darkest