Cronica Six Feet Under - Commandment

Cronica Six Feet Under - Commandment
Ceea ce in 1993 incepuse ca un proiect, in 2007 a ajuns unul din cele mai importante produse din aria death metal. Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Six Feet Under - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment (sau SFU) a fost formata de catre Chris Barnes(la acea vreme membru Cannibal Corpse) si Allan West(Obituary). Initial se vroia drept un proiect...intre timp Chris a decis ca Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Six Feet Under - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment sa devina o prioritate, motiv pentru care acesta a si parasit Cannibal Corpse. O decizie inspirata, caci SFU a devenit extrem de popular datorita unui stil ceva mai "groovy". In aprilie 2007 SFU lanseaza un nou material, intitulat "Commandment".

Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Six Feet Under - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment

Dupa cum ne-am obisnuit cu mai toate trupele de metal..prea putine mai reusesc sa ne incante cu vreun "breakthrough" fenomenal. Uite ca nici Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Six Feet Under - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment - Commandment nu au scos ceva fenomenal, dar trebuie sa recunoastem ca suna al dracului de bine. "Commandment" pastreaza linia impusa de "13", insa putem observa cateva elemente noi.

In primul rand productia albumului este foarte buna..asta se poate observa inca de la primul track. Ca muzica, putem spune ca s-au mai introdus ceva elemente..stilul in continuare este "catchy" insa ce am observat de la bun inceput este faptul ca nu prea mai gasim pasaje cu un tempo mediu.(decat pe la finalul lui "Bleed To Death"). Riffurile sacadate au cam disparut, muzica axandu-se foarte mult pe tempo-uri rapide.

Albumul incepe cu "Doomsday", o piesa ceva mai tehnica, ce aduce aminte de "Maximum Violence" sau "Warpath". Totusi, se poate observa ca stilul a devenit ceva mai brutal, riffurile "groovy" capatand un feeling mai agresiv. "Thou Shall Kill" are un ritm foarte catchy, dar in acelasi timp pastreaza o nota agresiva avand in structura si cateva riffuri old school. O piesa cu un titlu oarecum funny este "Zombie Executioner" (acu iar ma gandesc la Cap de Craniu :))..una dintre cele mai brutale piese de pe album, pastreaza un ritm simplu care prinde foarte bine.

Structura este continuata de "The edge of the hatchet", piesa ce prezinta cateva riffuri "grele", din nou pastrand ceva elemente "groovy". "Bled to death" imi aduce aminte de perioada "Haunted" bazandu-se pe aceeasi structura muzicala, sfarsitul piesei prezentand un pasaj ce aduce putin a Slayer.

"Ressurection of the rotten" este din nou o piesa cu anumite pasaje tehnice si schimbari rapide de ritm. "As the blade turns" prezinta cateva pasaje grave de bass, urmate de o portie de death ca la carte. "The evil eye" (iar imi aduce aminte de Cap de Craniu) continua linia impusa de "As the blade turns", in timp ce "In a vacant grave" prezinta o strucutra si mai agresiva. Ultima piesa este "Ghosts of the undead", o piesa ceva mai slow..insa este o alegere ideala pentru a incheia albumul.

La captolul versuri, nu prea s-a schimbat nimic. "Mesajul" se invarte in jurul unor tematici precum moarte, distrugere, matze si multa violenta. Albumul este lansat sub egida Metal Blade si a fost inregistrat in sutdiourile Mana Recording din St.Petersburg, Florida. SFU este compus in acest moment din Chris Barnes impreuna de unul din numele grele ale metalului si anume Terry Butler(Death/Massacre) alaturi de Steve Swanson si Greg Gall. Albumul a fost creat si inregistrat in studio, Barnes declarand ca nu a durat prea mult timp pana cand trupa si-a dat seama ce ar trebui facut. La fel de placuta este si coperta..chiar daca prezinta aceeas imagine de gore & violence, imaginea confera un plus de maturitate.

"Commandment" este un album bun, pe alocuri experimental, ceva mai brutal decat "13". Un stil mai agresiv, o formula perfecta pentru SFU, pe care probabil o vor continua. Un lucru placut este faptul ca vocea lui Barnes nu mai este chiar atat de grava, versurile fiind ceva mai "descifrabile". Chiar daca nu este o revelatie, "Commandment" prezinta un death brutal, ce prinde repede. Cu siguranta recomandat fanilor SFU si nu numai.

SIX FEET UNDER

Nota:8,5/10

01. Doomsday