Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte

Formatia australiana Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte a anuntat prima data lansarea trilogiei Requiem, in martie, anul trecut. Grupul gothic/doom cu influente clasice si cu un sound aparte, a colaborat cu Orchestra Simfonica Adelaide, pentru a crea o opera de arta, de inspiratie clasica. Fiecare din cele trei albume, este o entitate separata de celelalte, totusi toate cele trei parti se leaga una de alta prin teme muzicale si motive artistice.

Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte

"Requiem: Pianissimo" va fi un album clasic in intregime, cu partea instrumentala interpretata de Orchestra Adelaide, care contine aranjamente corale spectaculoase, impreuna cu voci de tenor si soprana. Albumul lasa la o parte chitarele si tobele, in favoarea tragediei melancolice a compozitiei clasice.

"Requiem: Mezzo Forte" este partea in care formatia se alatura orchestrei simfonice, realizand un echilibru care se apropie cel mai mult de materialele anterioare Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte, cu toate ca are un feeling epic mult mai accentuat. Ultima parte, "Requiem: Fortissimo", se spune ca va preprezenta cel mai heavy si mai puternic produs din istoria Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte. Retinand totusi un aer de sensibilitate clasica, albumul conclude seria "Requiem" cu o doza intensa de death/doom metal.

Pe data de 3 aprilie, Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte vor lansa mai inatai partea a doua a trilogiei "Requiem", si anume "Mezzo Forte". Am asteptat cu nerabdare acest album, pentru ca ascultasem cu cateva zile inainte, pe pagina de MySpace a trupei, piesa "...And I Am Suffering". Mi s-a parut ceva uimitor, dar stiind ca majoritatea trupelor ofera streaming pe MySpace doar la cele mai bune piese, in asteptarea noilor materiale, nu credeam ca intreg albumul "Requiem: Mezzo Forte" ma va impresiona atat de mult.

Am vrut sa ma apuc de scris despre acest album dupa prima ascultare, pentru ca, in opinia mea, este, cu siguranta cel mai bum material realizat de australieni pana acum. Dar nu gaseam cuvinte suficient de puternice, pentru a descrie atmosfera incredibila, transa irezistibila pe care o creeaza. Pentru inceput as vrea sa citez cuvintele unui prieten, impreseionat de asemenea, dupa ascultarea acestui album, care a spus ca trupa Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte "se autodepaseste cu fiecare album".

Australienii mentin o atmosfera sumbra, intunecata, un feeling doom-metal, dar unul unic, caracteristic doar acestei trupe. Sincer, desi nu cred ca pot face vreo comparatie clara, unele sunete si ritmuri imi amintesc de alta formatie pentru care am un respect mai mare si anume Lacrimosa. Asta probabil, pentru ca, dupa cum declara Tilo Wolff, o mare marte din muzica trupei Lacrimosa, a fost inspirata de Requiem-ul lui Mozart.

As fi vrut sa scriu doar despre cateva piese care mi-au placut mai mult, dar toate compozitiile sunt superbe. Pe tot parcursul celor 52 de minute, predomina o atmosfera din care mi-a fost greu sa ies. Prima piesa "Requiem, Kyrie" ne ofera o idee clara despre complexitatea muzicii prezente pe acest material.

O combinatie perfecta intre sunetul oferit de Orchestra Adelaide si stilul unic Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte. Incepe cu un ton trist si profund de violoncel, apoi corul masculin intervine intr-un stil Gregorian introspectiv. Este incredibil efectul pe care il are apoi intensitatea cu care creste muzica, lasand loc vocilor solo masculine si feminine.

Incerc sa gasesc cuvinte potrivite pentru a descrie acest complex de sunete si sentimente - este simfonic, deliberat, elegant, exact stilul solemn de muzica potrivit unei inmormantari. Urmatoarea piesa, "In Death", nu se indeparteaza deloc de acest peisaj, dezvaluind insa ceva mai puternic, odata cu intrarea in cadru a chitarei aspre a Samanthei Escarbe.

Sunetul poate ne da o idee despre ce se anunta in ultima parte a trilogiei, "Requiem: Fortissimo", care va fi cel mai dur material Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte. "Midnight's Hymn" chiar reda cu succes o atmosfera nocturna, rece, sumbra, alternand vocea feminina cu cea masculina, completate de corul rasunator al orchestrei simfonice. Samantha intervine aici abia la sfarsit cu un riff puternic, contribuind la o concluzie a "imnului", alaturi de cor.

Una din cele mai impresionante compozitii ale acestui album este si cea mai lunga piesa, avand aproape 11 minute. Dupa cum am spus mai sus, am avut placerea sa gust din "...And I Am Suffering" inainte de a asculta tot setul. Chitara Samanthei devine mai accentuata aici, cu pasaje solo melancolice, aducand acea atmosfera doom metal irezistibila. In partea a doua a piesei, Orchestra Adelaide, adaugand o voce de soprana, completate de corul, cu care ne-am obisnuit deja, dau forma parca, unui sentiment trist, sfasietor.

"Domine" este probabil cea mai heavy piesa de pe acest album, continand si voce grawl, acompaniata de o instrumentatie mai apropiata de doom/death. "Lacrimosa (I Am Blind With Weeping)" continua sound-ul produs la intalnirea elementelor clasice cu stilul doom metal. Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte realizeaza o adevarata demonstratie de profesionalism prin aceasta colaborare minunata cu Orchestra Adelaide. "Rest Eternal" incheie albumul cu acelasi feeling deprimant, re-construind cateva pasaje din prima piesa, "Requiem, Kyrie".

Compozitorul si vocalul trupei, Rowan London, a declarat ca durerea simtita in muzica trilogiei a fost inspirata si de durerea pe care a simtit-o cand a murit tatal sau. Este intr-adevar un album trist si nu numai. Structura pieselor este foarte complexa. Am stat sa ascult cu atentie albumul, pentru a cauta ceva ce nu e la locul lui.

Totul insa pare a se potrivi perfect, fiecare instrument avand o contributie echilibrata, la intensitatea efectului de transa pe care il creeaza. Cu albumul "Requiem: Mezzo Forte", Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Virgin Black - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte - Requiem - Mezzo Forte urca in fruntea albumelor pe care le-am ascultat in anul 2007. Presimt ca trilogia "Requiem", va fi o adevarata capodopera in muzica doom/gothic metal greu de egalat.

VIRGIN BLACK

Harry Haller
Nota: 11/10