Ghid de supravietuire Hardcore!

Articol

Rss

Ghid de supravietuire Hardcore!


11 Februarie 2008 Morrison


Asta-i un articol menit sa salveze vieti. Asadar, luati-l ca atare. Mi-a trebuit ceva timp sa inteleg ce s-a intamplat la ultimul Urban Blast Fest cand niste bodyguarzi din Suburbia au lovit dur platitori de bilete si i-au trantit pe scari pentru ca au indraznit sa faca stagediving sau crowdsurfing. Nu exista cuvinte care sa descrie cu adevarat ce-a fost acolo, ideea e ca oameni au fost loviti cu bestialitate si n-a fost frumos.

Asadar, daca esti genul de persoana care se misca pe la putinele concerte rock autohtone, citeste si invata acest decalog al supravietuirii la un concert hardcore/punk/metalcore/nu-metal/orice muzica care implica miscarea picioarelor.

1. Uita tot ce ai vazut pe youtube!
Asa cum spunea un bodyguard : "Aici e Romania, baiatule! *poc* bucata in cap". In Romania nu e tolerat stagedivingul sau orice alta forma de manifestare mai agresiva, asadar, daca vrei sa faci asa ceva, mergi la un concert intr-o tara civilizata.

2. Tine-ti gura inchisa!

Cand un bodyguard te trage brutal afara din sala, incearca sa nu spui nimic. Nu comenta pentru ca el deja e nervos/speriat de manifestarile tale si risti sa ti se raspunda prin violenta. Ce s-a intamplat cu instinctul de auto-conservare?

3. Nimanui nu-i pasa de tine!

Trupa instiga la "moshpit" insa dupa 5 minute tu vei fi cel care-si va lua pumnul in fata, nu ei. Asadar, nu mai asculta ce-ti spun aia de pe scena. De cele mai multe ori habar n-au ce se-ntampla in fata scenei.

4. Nu consuma alcool sau droguri!

Daca un bodyguard te loveste fara motiv, iti va fi mai usor sa-l identifici si sa depui o plangere la politie daca esti lucid. Bodyguarzii adora sa bata oameni beti, e scopul lor in viata.

5. Asculta!

Daca oamenii din jurul tau iti spun sa te abtii de la un anumit tip de manifestare, fa-o! Unii de-acolo iti spun asta pentru ca probabil bodyguarzii te-au luat in vizor si nimeni nu vrea sa te vada batut.

6. Fereste-te de scandalagii!

Daca vezi vreun om mai agresiv in moshpit, fa un pas in spate. E posibil sa fii asociat cu el si sa-ti iei bucata asa cum si-o va lua probabil si el, doar pentru ca esti si tu prin zona.

7. Aminteste-ti cu cine ai de-a face!

Bodyguarzii dintr-un club nu sunt oameni cu o mare cultura muzicala, habar n-au ce-i ala Wall Of Death, pentru ei e doar o bataie pe care trebuie sa o opreasca. Din nou, vezi paragraful 3. Nu conteaza ce-ti spun aia de pe scena, ignora-i si vezi-ti de treaba ta.

8. Mergi la un concert cu prieteni sau cunoscuti!

In caz ca are loc vreo altercatie e bine sa ai martori. De asemenea, e frumos sa ai pe cineva care sa mearga cu tine la spital. ;)

9. Fii demn!

Daca cineva te-a lovit fara un motiv real la un concert, refuza sa mai mergi in acel club sau la concertele acelei trupe. Nu mori daca nu-i mai vezi pe Coma sau pe baietii de la New School Security insa s-ar putea sa mori daca-i vezi trantindu-te cu capul de scari.

10. Fii inteligent!

Daca te-a lovit cineva, da-l in judecata pentru tot ce are insa tine cont de toate cele scrise mai sus!

Hitscum
YOUR METALHEAD Newsletter - Inscrie-te gratis AICI si citesti pe mail zilnic doar muzica pe care o iubesti.

Comentarii:


Stefan - 21.02.2008 00:00

Ai dreptate in tot ce ai scris... Pe mine m-a deranjat caterinca ieftina din primul post... care in prima faza mi s-a parut lipsita de fond... now it all makes sense.. and you've got a point. My bad
Reply

+50%    -50%

HitScum - 21.02.2008 00:00

Cu tot respectul, Punkrider ... doar pentru ca tu ai fost lovit la concerte, asta nu inseamna ca e o stare de fapt normala. Sunt o fiinta educata care stie sa distinga binele de rau si refuz sa accept sa fiu lovit de un om oarecare. Cred ca in cele din urma totul tine de respectul reciproc, nu voi incuraja niciodata violenta la concerte fie ca vine din partea publicului sau a agentilor de paza. Nu suntem acolo sa ne batem, suntem acolo sa ne distram. Totul e ok atata timp cat toata lumea se simte bine, lucrurile pot fi rezolvate fara lovituri in fata.
Reply

+50%    -50%

PunkRider - 20.02.2008 00:00

Stefan : desi nu e subectul topicului o sa-ti raspund:Sa stii ca m-am gindit mult la chestia asta. Ma intreb uneori daca nu cumva am ajuns ca hipiotii sau rockerii aia de 30-40 de ani cind aveam eu 16. Rockerii aia se uitau la noi cu un fel de condescenta ..parca ar fi spus.. ia uite si la astia...nu mai e rockul ce-a fost...se duce pe apa simbetei cu terminatii astia . Dupa ce am analizat treaba destul de mult timp...eu zic ca nu am ajuns ca aia si ca atitudinea asta pe care o am pt EMO are ceva la baza. In primul rind am ascultat multe trupe EMO ...si pot sa spun ca "inteleg" sau "simt" muzica..ia-o cum vrei..nu-s ca rocarii aia mai vechi de care-ti ziceam pentru care alternativul sau noile curente.... nu reprezinta NIMIC.. e doar o muzica ce nu-i face sa vibreze. AS putea caracteriza EMO prin urmatoare expresie : "FORMA fara FOND!" Toate curentele de rock au avut ceva la baza dincolo de muzica..ceva care a facut ca oamenii care ascultau sa se identifice cu ele...EMO n-are nimic in FOND...numai zgomot ..e muzica unei generatii care a prins poate una dintre primele perioade prospere..din secolul modern...care nu trebuie sa se lupte cu probleme fundamentale de viata..And guess what...isi creeaza singuri problemele.. "Ah nu simt nimic..sint gol inauntru...vreau sa simt.. ma tai cu lama " ..clisee tipice emoerului .. eu unul cind ii vad ..parca emana o tristete nesfirsita...un fel de "nu-mi pasa" continuu...o resemnare de tot cacatul daca ma intrebi si pe mine... toti rockerii pe care i-am vazut pina acum de cind am avut contact cu muzica...incepind pina si de la hipiotii aia obositi...pina la alternativ..chiar si grunge care era depresiv.. aveau un fel de energie interioara..o chestie..mi-e greu sa o pun in cuvinte. Asa zisii pankisti emo care anul viitor asculta Wu tang si dup-aia devin tripatzi pe house definitiv... sint involutia majora in curentul rock pina azi. ca sa nu mai zic de formatii ..muzica de fatalai ... cum zicea cineva.. hai sa dam in chitari cit se poate de tare sa urlam in microfon cit se poate...si niste versuri...gen ma tai cu lama pe coaie in baie...ok poate o sa zici: "nu esti tu cel mai in masura sa judeci cum simte un om...e treaba lui..every generationhas its way...vorba lui Joe Cocker"...s-ar putea sa ai dreptate ...dar generatia asta e cea mai trista din istoria rockului pina acum..si se vede prin faptul cit de mult a decazut curentul ca numar de ascultatori....altadata erau stadioane pline in .ro acum..nici macar un club nu mai poti umple. poate lumea nu poate se se mai identifice cu o asemenea muzica...eu unul nu pot..alte chestie: cind mergi la concerte rock..nu esti la ateneu...shit can happen...nu te duci fugutza la politie pt ca ti-a tras un bodyguard o palma sau un sut in cur...ca nu esti fatalau... la cita bataie am luat eu pe la concerte....trebuia sa angajez 5 avocati..cam asta e
Reply

+50%    -50%

Stefan - 19.02.2008 00:00

Asa e, am scris ca un cur... aveam prea multe idei in cap si au iesit toate odata. Nu o sa stau niciodata sa-mi verific textul intr-o pagina de commenturi asa ca imi cer scuze pentru multimea de greseli.. Dar eu tot nu inteleg un lucru... Cum de un om, care a vazut cum e prin cluburile din Anglia, poate sa aiba atat de putina toleranta fata de "emoerii astia de 50 de kg cu tot cu haine"?
Reply

+50%    -50%

Pankist - 19.02.2008 00:00

Nu am incasat-o pana acum de la gorilele alea cu 2 clase insa daca s-ar intampla asa ceva i-as da in judecata filmat si alea alea...sa ajung si eu la stirile de la ora 5...ce numai taranii aia pot?
Reply

+50%    -50%

Pankist - 19.02.2008 00:00

Nu am incasat-o pana acum de la gorilele alea cu 2 clase insa daca s-ar intampla asa ceva i-as da in judecata filmat si alea alea...sa ajung si eu la stirile de la ora 5...ce numai taranii aia pot?
Reply

+50%    -50%

PunkRider - 19.02.2008 00:00

Stoicescule...ai dreptate...poate nu se cuvenea sa bag remarcile alea cu WP pe threadul asta..dar am ajuns sa nu ii mai suport pe emoerii astia de 50 de kg cu tot cu haine care tipa ca nu sint lasati sa se manifeste la concerte si dup-aia la prima palma luata de la bodyguards sau alti participanti la concert cheama repede politia. Asa ca da 'ignore' la remarcile alea ;-) PT Stefan : agramatule , o sa iau atitudinea mea de om superior si o sa ti-o bag tie in KUR. , Din toti oamenii care au postat pe thread tie iti sint sigur superior , avind in vedere ca nu stii nici sa scrii corect in limba romana. Zombie: la voi in Prahova... nu puteti face distinctie intre rockeri si altii pentru ca toti sinteti cam tzaranete.... :-D Asa ..ca altii sun PEACE..eu zic GIVE'EM THE BOOT!
Reply

+50%    -50%

Stefan - 19.02.2008 00:00

Vreau sa imi exprim regretul ca hitscum a patit asa ceva, dar nu sunt de acord in totalitate cu parerea lui despre bodyguard-zi. De asemenea, unii ar trebui sa se abtina de la commenturi(ma refer aici la zombie), ca nu e frumos sa vb in necunostinta de cauza(chiar si tu ai recunoscut ca nu stii care e faza) si daca avem minte hai sa incercam sa nu mai generalizam. Nu stiu care din cei 3 bodyguad-rzi de la concertul coma de pe 14 feb e hatebreed, dar stiu ca unul dintre ei a fost in public la concertul sick of it all, de acum aproape 2 ani si ceea ce a postat nu aveti de ce pune la indoiala. Drept urmare sunt sigur ca bodyguarzi din new school defence au habar de muzica la ale caror concerte asigura protectie si paza... asa ca nu mai generalizati. Sunt de acord ca poate mai exagereaza uneori, dar cel mai bun mod de a stopa violenta e de a o prevenii.. in consecinta trebuie sa reactioneze cu fermitate, si din cate stiu... sa scoti un tinar imbibat de alcool si adrenalina dintr-un club nu se poate face daca il iei cu zaharelul. Eu cred ca hitscum a avut ghinionul sa fi nimerit la un concert COMA. Daca a-ti fost la un concert COMA a-ti observa ca este printre trupele care atrage un numar foarte mare de reprezentante ale sexului frumos... mitele.. cu parul vopsit in 100 de culori... si care stau in fata pentru a vedea si ele ceva. Presupun ca la concertele COMA nu se mai preteaza crowd-surfingul din aceasta cauza si in incercarea de a proteja numarul mare de fete.. bodyguard-zi au incercat sa previna saritul in cap peste niste fete gigase(la concertul de pe 14 feb la care am fost as fi vrut sa ma sui pe public, dar cand am vazut gramada de fete ce era in fata scenei, am zis ca le storcesc daca incerc asa ceva). Si referitor la commentul lui punkrider.... poti sa-ti iei atitudinea ta de om superior si sa ti-o bagi in cur... de hitscum pot sa spun ca are cei 7 ani de acasa... dar de tine nu. PS: Ne vedem la IPR, COMA si ALTAR cu speranta ca ne vom mai civiliza putin si vom merge la concerte sa ne simtim bine...(respectand si felul celorlalti de a se simti bine). PEACE
Reply

+50%    -50%

HitScum - 19.02.2008 00:00

In opinia mea trebuie pastrat in permanenta un echilibru. Nici sa-i lasi pe retardati sa-si dea in stamba ca de aia are nevoie orice club de bodyguarzi insa nici sa-i bati cand fac un stagediving ... cam asta cred eu ca ar mai fi fost de mentionat.
Reply

+50%    -50%

Hatebreed - 18.02.2008 00:00

La ultimul concert Coma din Suburbia am acordat libertate aproape deplina celor care "au platit biletul" si au venit sa se MANIFESTE,am desprins cateva randuri din cronica acestui concert :"Pentru mine concertul Coma a fost un fel de sport extrem, inca imi numar vanataile, pentru ca lumea a fost un pic cam prea entuziasta la inceput. S-a tot scris despre moduri de manifestare la concerte, cert e ca mai e mult pana cand lumea sa inteleaga ca ideea principala e sa nu ii deranjam pe cei din jurul nostru. Si eventual sa incercam sa nu daramam boxele si monitoarele, dar astea sunt deja detalii. Dupa interventia lui Catalin, care a rugat publicul sa fie mai atent, mai ales ca sunt multe fete in sala, lucrurile s-au mai domolit un pic si ne-am putut bucura cu totii de concert." E bine asa,nu? Nu mai e nimic de adaugat....
Reply

+50%    -50%

zombie - 17.02.2008 00:00

stiu ce inseamna un concert... YUK !!! uneori dau dreptate si bodygarzilor, uneori nu... Sunt cate unii care chiar merita sa muste din peretii si pumnii bodyguarzilor. Acum nush care a fost faza din clubul respectiv, dar cred k tipu care s-a dat bodyguard (sincer nu mi s-a parut a fi... cred k mai mult era un cocalar care nu avea ce face si s-a ratacit pe metalhead.com . In orice caz... HCaddict, omule, nu te mai cobori la un asemenea nivel. Lasa-i sa injure, sa isi arate analfabetismul in care se scalda, lasa-i sa arda !!!! suntem de "n" ori mai sus ca cei care sunt in stare sa dea asemenea afirmatii de genu'. Dak un cocalar k asa zisul bodyguard de mai sus injura si ameninta k bate roackeri nespalati sau mai stiu eu ce, da-i in p__a mea k si asa sunt la un nivel in care noi ii calcam in picoare oricand. Bai cocalarilor, noi ne impiedicam de voi astia care imputiti societatea ! Sunteti niste paraziti din clasa de jos a analfabetilor care habar n-au sa se semneze. Ne p___m pe muschii vostrii de cocalari basiti (recycle bin - Imnul copiilor... desi nu sunt punkist). So.... cel mai destept cedeaza !!!! De d-astia ca tipul care si-a dat drept nume "da" (bodyguardul care ne bate pe noi roackerii) ma impiedic la fiecare pas in tot judetul prahova, si mai ales in ploiesti. am o intrebare pt el : dak erai fata in fata cu unul din noi te tinea sa zici ce ai fost in stare sa zici knd nimeni nu te putea vedea ??? in general cocalarii de genu asta atunci cand sunt in gasca sau la departare aduc afirmatii de genu'. dar dak sunt in inferioritate numerica sau intr-o capsula fragila unde pot fi atacati trec pe partea cealalta a strazii atunci cand intalnesc vreun rocker. Cel putin asa e in Ploiesti !!!!!
Reply

+50%    -50%

milku - 17.02.2008 00:00

s0ber...sunt eu paranoica sau deduc total gresit : "uhuuu...t.arfe naziste printre noi :D"
Reply

+50%    -50%

Mihai - 13.02.2008 00:00

Problema cu lucrurile bune e foarte simpla.nu le va observa nimeni niciodata pentru ca asta e datoria unui bodyguard.Sa aibe grija de clubul in care-si desfasoara activitatea.nu vreau sa generalizez dar la noi majoritatea bodyguarzilor din cluburile de metal sutn cocalari.Nu-i cunosc personal dar am avut si eu ceva probleme.nu am luat niciodata bataie la un concert dar am vazut multe lucruri inadmisibile pentru un concert de metal.Sincer cine vrea sa vada un concert linistit sa stea in randurile din spate sau cine e mai tare cu nervii in fata.Acum sa imi exprim si punctul de vedere de musician e chiar frustrat sa vezi lumea la un concert de hardcore sau orice cu core in coada cum sta ca la teatru si aplauda intre piese.Slava domnului nu s-a intamplat asa ceva la niciun concert de al meu dar am vazut asa ceva si nu as fi vrut sa fiu in locul celor de pe scena.HC e mai mult decat un gen de muzica si asta o sa inteleaga un numar restrans de oameni si practic hardcore-ul de cand a pornit a fost o modalitatea de exprimare a frustrarilor si a nemultumirilor deci e oarecum firesc sa se lase cu manifestari dure.Eu o sa promovez mereu mosh-ul la concerte dar asa cum am facut-o mai mereu am facut apel si la civilizatie.Cat despre viziunile politice ale unora eu prefer sa nu comentez.Nu amestec politica cu muzica si din ce am vazut pe aici e vorba de muzica.La wall of death-uri am participat la noi si a fost ok de fiecare data. PACE!
Reply

+50%    -50%

s0ber - 13.02.2008 00:00

uhuuu...t.arfe naziste printre noi :D revenind la subiect: atata timp cat la noi nu exista o scena ca lumea la nici un gen si concertele sunt destul de rare, nu mai conteaza pt lume ca e hardcore,punk,death sau ska...e roc frate hai sa ne rupem m/... poate cu timpul se maturizeaza si scena de la noi
Reply

+50%    -50%

milku - 12.02.2008 00:00

de fiecare data cand am fost la vrun concert gen nu am patit asta dar au patit-o alti prieteni de ai mei...si e destul de naspa :| pace voua si mie...ca meritam ....let there be milk!
Reply

+50%    -50%

HitScum - 12.02.2008 00:00

Metalhead sustine libertatea de exprimare si dreptul la replica. De asemenea, identitatea mea nu e secreta, cei mai multi oameni care citesc chestiile astea stiu cine sunt, nu ma ascund in spatele unei tastaturi. Cat despre amenintari si remarcile cu tenta rasista ... no further comment!
Reply

+50%    -50%

Dudecore - 13.02.2008 00:00

@Morrison - Lasa-mi pe mail un ID de Yahoo sau ceva pentru geek-talk :) @back on topic: Punkrider - bune observatii, mai ales aia cu "bodyguarzii actioneaza preventiv" (cel putin cei de la New School, pentru altii nu bag mana-n foc). Dar hai sa nu divagam si sa trecem in discutii despre "oameni cu eticheta" (i.e. nazi, anti-fa, blabla). Pana la urma discutam aici cu un scop: tuturor ne place muzica, indiferent de eticheta muzicala si/sau politica si vrem sa avem concerte cum sunt alea din strainatate. Atat.
Reply

+50%    -50%

Morrison - 13.02.2008 00:00

stoicescule esti primu care se plange pana acu :) iti garantez io ca nu e de la noi nimic. nu e nici un CMS la mijloc :) let`s get back to topic.
Reply

+50%    -50%

Dudecore - 13.02.2008 00:00

Dude, la mine in browser NU UMBLU pentru un site care ar trebui sa mearga normal pe setarile default de Firefox.
Reply

+50%    -50%

colectivu' - 13.02.2008 00:00

Nu e CMS...umbla la tine in browser la cookiers :)
Reply

+50%    -50%


  1   2

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa aveti cont pe METALHEAD si sa fiti logat. Login sau Register