Resident Evil - Cronica de Film

Resident Evil - Cronica de Film
Inainte de toate, vreau sa spun ca aceasta cronica este mai mult o batjocura. Daca ne gandim putin, si filmul e cam acelasi lucru. Cititi in randurile de mai jos..

Din seria hai sa facem bani de pe urma jocurilor de Playstation, in 2002 baietii de la Constantin Film Produktion s-au gandit sa scoata pe piata un film bazat pe celebrul joc cu morti, Resident Evil. Zis si facut! Uite mortii, apare Milla cu pistolul, inca cativa care mor si asa s-a scurs o ora jumate. Succes enorm la box-office. Perfect, hai cu partea a doua. Ies mortii din laborator, se plimba prin metropola..uite monstrul, apare si Milla cu un upgrade genetic, la final o bomba nucleara plus un spatiu pentru o a treia parte.

Resident Evil - Cronica de Film

Si uite ca pe 21 septembrie 2007 apare si ultima parte a filmului. Puteti sa vedeti linistit filmul, chiar daca nu le-ati vizionat pe primele doua. Introducerea a fost practic un rezumat a povestii. In fine, dupa ce virusul T a reusit sa omoare tot ce inseamna viata pe pamant, oamenii care totusi au reusit sa-i evite pe morti, se plimba pe autostrazi incercand sa gaseasca tigari, conserve si benzina (chiar nu glumesc, o sa vedeti in film).

Culmea e ca pe langa oameni, virusul a reusit sa omoare si plante, animale, oceane, cladiri, benzinarii si alte cele (habar n-am cum, doamna Milla nu a explicat). Seful organizatiei care a scos virusul pe piata, incearca acum sa-i controleze pe morti, evident printr-un alt virus.

Resident Evil - Cronica de Film

Singurul mod prin care organizatia poate realiza acest virus, este daca reusesc sa extraga o mostra de sange din corpul doamnei Milla. Dar ea este de negasit. Se tot plimba singurica prin desert, incercand sa scape de satelitii care tot o urmaresc de cativa ani. Dupa o serie de modificari genetice, Alice (sau doamna Milla) ajunge sa aiba puteri telepatice, astfel incat reuseste sa mute pietre si motociclete doar cu ajutorul mintii.

Cine iese cu bine din toata aceasta situatie? Evident ciorile, care au suficienta mancare stricata cat pentru 500 de ani. Dar ce sa vezi? Ciorile mananca mortii, turbeaza si dup-aia sar pe astia care supravietuiesc pe autostrazi. Ca tot vorbim de supravietuitori, povestea plaseaza un grup de americani care au realizat un fel de convoi (practic un autobuz, un camion cu cisterna si inca 2 masini) cu care se tot plimba in speranta ca vor gasi un refugiu.

Aflandu-se intr-o benzinarie parasita, Alice gaseste un jurnal al unui mort (evident) in care acesta povesteste ca virusul nu a ajuns in Alaska. Deci, ultima speranta a umanitatii se afla langa Canada. De aici, nimic nu are sens. Alice ajunge sa ii cunoasca pe americanii cu convoiul, dupa care afla ca marea ei iubire (un soldat din partea a doua) se afla printre ei.

Resident Evil - Cronica de Film

Convoiul se hotareste sa porneasca spre Alaska, iar pe drum sa opreasca in Las Vegas pentru a cauta benzina. Logic ca in oras ii asteptau mortii antrenati de baietii rai. De aici, incepe distractia. Milla renunta la arme si se apuca sa ii taie pe astia rai cu doua cutite ceva mai mari. In fine, inca 30-40 de minute la sfarsitul filmului. Unul din baietii rai e muscat de un mort, asa ca se apuca sa isi bage in vene tot felul de substante in speranta ca organismul va respinge virusul. Logic ca nu se intampla asta iar in final, doctorul in cauza devine cel mai tare mort din parcare. Alice da nas in nas cu baiatu, se iau la bataie si dupa 10 minute se termina filmul.

Ce se intampla in ultimele 10 minute nu va spun, pentru ca ar strica farmecul (care oricum e redus) filmului.

Si probabil singurul pasaj serios din aceasta cronica. In afara de picioarele Millei, filmul m-a dezamagit. Prima parte a fost chiar buna. Desi am avut parte de un subiect relativ banal, ce se incadreaza perfect in categoria survival horror movies, partea a treia e foarte banala. Mortii deja au ajuns sa aiba un aspect amuzant. Aspectul precum si miscarile au stricat tot farmecul acestor personaje. Plus ca au aparut tot felul de caractere dubioase, gen caini si ciori. Modul de filmare este bun, la fel si locatiile. Cred ca asta e singurul lucru bun din acest film.

In final, daca aveti chef sa vedeti multi morti, faze de Mortal Kombat plus picioarele Millei, va recomand acest film. A da, recomandat si pentru pasionatii de ciori. Vizionare placuta.

Nota: 7/10