The Night Listener - Cronica de film

The Night Listener - Cronica de film
Astazi voi vorbi despre un film care nu m-a atras foarte mult, dar am vrut sa il vad mai mult pentru respectul pe care il am fata de marele actor Robin Williams. Ultimul film pe care il vazusem, in care avea rolul principal era "One Hour Photo", unde a dovedit din nou un talent incredibil. Dar in acest thriller psihologic nu am reusit sa ma bucur prea mult de calitatea prestatiei actorului, pentru ca incercam mai mult sa scot ceva deosebit din film. "The Night Listener" este cam incurcat, confuz, cu o directie destul de ciudata, incat pare ca nici regizorul Patrick Stettner nu stie incotro se indreapta.

Gabriel Noone, un barbat homosexual mai in varsta este gazda unei emisiuni de radio din Manhattan, care isi castiga existenta relatand povesti pe jumatate adevarate, inspirate din anumite intamplari. In acest capitol al vietii sale, Gabriel se concentreaza asupra unei autobiografii tulburatoare trimisa prin mail unui agent literar, prieten de-al sau. Autorul este un baiat in varsta de 14 ani, cel putin aceasta este impresia de la inceput. Baiatul pretinde ca fusese abuzat de parinti si de prietenii acestora de cand era mic, de aceea s-a imbolnavit de SIDA. Cartea urmeaza sa fie publicata, dar fostul prieten al lui Gabriel, Jess, ii atrage atentia acestuia ca baiatul si "mama" care are grija de el, amandoi vorbind prin telefon cu Gabriel, pot fi unul si aceeasi persoana.

Impresionat de cazul lui Pete, Gabriel Noone decide sa il gaseasca pe acest baiat pentru a fi o sursa de inspiratie si speranta pentru el, si de asemenea poate sa foloseasca acesta poveste pentru emisiunea lui, care nu o ducea prea bine in ultimul timp. Ajungand in Madison, Wisconsin, el gaseste o femeie oarba, in persoana Donnei D. Logand, cea cu care vorbise la telefon, care pretinde ca baiatul e in spital, pe moarte. Dupa mai multe incercari de a il gasi pe Pete, Gabriel ajunge la concluzia ca prietenul sau Jess avea dreptate - femeia inventase intreaga poveste cu baiatul bolnav si abuzat de parinti.

Filmul este un thriller interesant bazat pe intamplarile adevarate ale lui Armistead Maupin. Daca ar fi sa vorbim despre atmosfera filmului, este destul de bine realizata, avand destule elemente necesare unui film care sa te tina in suspans. Singurul lucru care lipseste poate este motivul pentru acest suspans. Cand sunt facute dezvaluirile, acestea sunt destul de goale de continut si isi pierd din impact.

Harry Haller
Nota: 6/10