Let's Do It, Romania!

de Astaroth Priestess

Let's Do It, Romania!

"Let's Do It, Romania" este un proiect ce doreste mobilizarea cat mai multor oameni pentru constientizarea si rezolvarea problemei gunoaielor din tara noastra.

Proiectul vizeaza curatarea mormanelor de gunoi din arealele naturale ale tarii, intr-o singura zi. Aceste gunoaie sunt cele aruncate de cetateni (fie ei localnici sau turisti) in arealele naturale, fie pe uscat, fie pe apa.

Tara de origine a initiativei este Estonia, care a mobilizat oamenii in 2008, urmadu-i mai apoi exemplul si Letonia si Lituania in anul 2009. Actiunea din Romania presupune implicarea cetatenilor, a autoritatilor locale, a firmelor private, a operatorilor de salubritate, a persoanelor publice si a mass media pentru a mobiliza populatia sa iasa in ziua stabilita si sa curete deseurile conform planului realizat de echipa. Ziua de curatenie este de 18 septembrie 2010.

Acest proiect a fost demarat in Bucuresti, cu unu numar initial de 32 de persoane, provenind atat din ONG-uri sau independente. Cele 32 de persoane s-au impartit in 7 echipe, fiecare echipa avand o anumita directie de actiune: conducere, comunicare, japoneza (mediere), coordonare voluntari, tehnologia informatiei, logistica si financiar.

In ceea ce priveste implementarea acestui proiect, ea poate fi impartita in 5 mari etape:

- inscrierea voluntarilor si formarea echipelor de lucru
- realizarea hartii deseurilor
- etapa de comunicare, in care se implementeaza o campanie de comunicare
- actiunea de curatare (practic ziua de implicare masiva a populatiei)
- incheierea, care consta in evaluarea impactului, concluzii si predarea stafetei mai departe.

Organizatiile si persoanele implicate in acest proiect s-au organizat in 7 echipe - Conducere, IT, Coordonare Voluntari, Logistica, Finante, Japoneza, Comunicare.

Echipa de conducere
se ocupa de managementul de proiect al acestei actiuni din Romania iar obiectivul consta in directionarea proiectului, formarea si pastrarea echipelor, atragerea unor parteneriate cu reprezentanti ai ONG-urilor (mediu, social, educatie, cultura), autoritatilor, firmelor private, persoanelor publice sau chiar persoane fizice, cat si asigurarea functionalitatii acestor parteneriate.

Echipa Japoneza are scopul de a sustine celelalte echipe din proiect prin interventii care sa faciliteze indeplinirea scopurilor. Printre indatoririle acestei echipe se afla organizarea de team-building-uri, traininguri, ateliere sau alte interventii de formare. Pentru a intelege mai bine principiul, Echipa Japoneza functioneaza asemanator cu o echipa de Resurse Umane/Dezvoltare.

Echipa de Comunicare realizeaza planul de comunicare al intregului proiect: conceptul, identitatea, campania de comunicare, identificarea canalelor de comunicare, contactarea ambasadorilor de comunicare pentru proiect. O regula de baza este aceea ca echipa de comunicare realizeaza mesajele de comunicat in exterior si oricine are de transmis un mesaj pe acest subiect, trece intai printr-o erificare in prealabil a echipei de comunicare.

Echipa IT (tehnologia informatiei) se ocupa cu realizarea software-ului pentru harta deseurilor, realizarea si administrarea website-ului, crearea intranetului proiectului, pune la dispozitie software-ul pentru management de proiect si va asigura orice alte servicii de transmitere a informatiilor catre participantii inscrisi la actiuni.

Echipa de logistica
planifica si implementeaza actiuni de cartare (indentificarea si marcarea mormanelor de gunoi), indentifica solutii de gestionare a deseurilor si gunoaielor ce urmeaza a fi stranse (reciclatori, co-incineratori, gropi conforme), construiesc retele de coordonatori din teritoriu care vor asigura desfasurarea optima a actiunii de curatare, caluleaza necesarul de materiale cu ajutorul carora gunoaiele vor fi stranse si transportate si mai apoi alocarea acestora la locul si momentul oportun. In afara de aceste atributii, echipa de logistica trebuie sa asigure un management bun al resurselor, pentru atingerea obiectivului cu resursele limitate disponibile.

Echipa de Finantare
obtine finantarea necesara pentru a obtine diversele materiale necesare proiectului iar regula principala care trebuie urmarita este aceea ca echipa nu va primi finantari directe in proiect. Echipa de Finantare deschide dialogul cu potentialii finantatori dupa ce a obtinut necesarul din partea restului echipelor.

Echipa Coordonare Voluntari se ocupa cu inregistrarea voluntarilor, cu instruirea lor, motivarea lor si stabilirea obiectivelor si conditiilor de lucru. Intrucat o foarte mare parte din succesul proiectului se va datora voluntarilor implicati, aceasta echipa are un rol important in acest proiect.

Pentru mai multe informatii accesati site-ul http://www.letsdoitromania.ro/.



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: