Cronica Abigail si Nexus la Utopia

Cronica Abigail si Nexus la Utopia
Duminica in Utopia, am vazut un vis implinit. Un vis pe care il asteptam de 3-4 ani. Sa apuc sa vad un comeback Abigail. Pentru mine, bucurestenii reprezinta o adevarata valoare a metalului romanesc si sunt dovada clara ca desi la noi in tara metalul este un fenomen underground, putem spune ca avem trupe cu o valoare mult mai mare decat cele de afara. Si iata ca Abigail a revenit in forta pe data de 25 martie, avandu-i ca invitati speciali pe cei de la NeXuS si Fortress Of Faith.

Concertul a inceput cu o mica intarziere, iar prima formatie ce a urcat pe scena a fost Fortress Of Faith. Mi-a placut faptul ca tipa de la clape canta si la voce. Uite ceva ce nu prea vezi pe la noi. Trupa presteaza un gothic metal cu o structura muzicala destul de simpla(dar asta se va schimba in timp). Totusi sunt o trupa tanara, iar fata de prima data cand i-am vazut se observa ca au evoluat. Mi-a placut in special piesa "Love Is Dead"(desi si cei de la Atrocity au o piesa cu acelasi nume). Oricum, daca se tin de treaba, Fortress Of Faith ar putea ajunge unul din numele importante ale scenei metal din Romania.

Fortress Of Faith

Dupa o mica pauza a urmat momentul pe care toti il asteptau. Cei de la Abigail au urcat pe scena. Aproximativ 150 de persoane au avut ocazia de a vedea una din cele mai mari formatii de metal din Romania. In primul rand, as vrea sa subliniez faptul ca am vazut personaje ce nu apuci sa le vezi atat de des(mai ales la concerte de club), venite special pentru a ii vedea pe bucuresteni.

Abigail

Cu o noua componenta, Abigail au incantat publicul cu piese noi( "New Dawn" sau "Fading Away") cat si piese vechi("Bitterness/Tears" sau "Sonet"). Din componenta veche au ramas decat Razvan(chitara/voce) si George(tobe), noii membri Aibgail find Corina(voce), Catalin "Kid(chitara), Alex(keyboard) si Flavius(bass).

Fane & Abigail

Cu siguranta un mare soc pentru ascultatorii Abigail, au fost noile adaptari ale pieselor vechi. Si aici ma refer in special la Corina. Intradevar, formatia nu suna ca pe vremuri, insa Corina are o voce extraordinara si a reusit cu succes sa schimbe piesele, aducadu-le un feeling aparte(deci dovada ca stie sa isi faca treaba). Marile surprize ale serii au fost piesele Nymphetamine(Cralde Of Filth), Inner Silence(Anathema) si Sonet(cu Paul Grigoriu la voce). Abigail ne-au prezentat un stil muzical mai divers, incepand cu influente de progresiv si goth, ajungand pana la parti de metal pur combinat cu pasaje de ambiental.

Nexus

Cu siguranta ceva ce n-am mai auzit pe la noi. Inca o data, felicitari si asteptam cu mare interes urmatoare aparitie Abigail.

Ultima trupa a serii a fost Nexus. Multe de spus despre aceasta trupa. Incepand de la chiltul claparului si pana la faptul ca domnul Katala ne arata parul de pe piept:). Serios vorbind, Nexus m-au impresionat. Chiar mult. Nu suna ei ca Dream Theater, insa datorita experientei muzicale si compozitiilor ajung in topul meu de preferinte.

Din ce am ascultat, Nexus imbina elemente de progresiv cu chestii trash/heavy si ceva elemente de balade. Imi pare rau, n-am retinut numele pieselor, mi-au placut foarte mult anumite compozitii si mai ales faza in care au cantat claparul, vocalul si chitaristul. Deci da, Nexus are un viitor sigur si astept un album din partea lor.

Si cam asta a fost. Am prins si comeback Abigail, tot ce mai vreau e sa vad un concert Indian Fall. Poate data viitoare...