Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa
Multe de spus despre concertul de pe 31 mai. Si bune si rele. In primul rand, vreau sa subliniez faptul ca Behemoth au demonstrat cum se canta metal in adevaratul sens al cuvantului. Si aici nu ma refer la aparitia scenica sau atitudine. Ma refer la energia degajata de catre polonezi, in special de Nergal. Dar mai intai inceputul, mai exact trupele de deschidere. Din pacate dezinteresul pentru trupele romanesti e in floare.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Asta mi s-a confirmat si aseara, cand 3 dintre cele mai bune trupe din tara erau sustinute de catre membrii ale altor trupe romanesti precum Avatar, Do Diez, Cap de Craniu, Crize, etc. Publicul(in afara de circa 100 de oameni) a preferat sa savureze o bere pe holul casei studentesti sau pur si simplu afara la o sueta.

Legat de acestia, se pare ca dezinteresul e din ce in ce mai mare avand in vedere ca aseara nu au fost prezenti mai mult de 400 de oameni. Si ca un mic detaliu picant pot sa va spun ca Nergal e un mare fan Heores 3, caci ajunsi in jur de ora 15:00 la Preoteasa, baietii de la Behemoth s-au apucat de soundcheck in timp ce Nergal savura linistit o partida de heroes, la laptopul personal.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa - Asa cum am spus, dezinteresul pentru trupele romanesti e in floare. In timp ce baietii se desfasurau pe scena s-asa mult prea incarcata de catre polonezi, ai nostri oameni din public preferau sa stea la terasa din spate sau pur si simplu afara, asa ca sarcina de sustinere a trupei, le-a fost atribuita membrilor Avatar, Do Diez, etc de asemenea prezenti in sala. Cat despre Cronica BEHEMOTH la Preoteasa, recunosc ca nu i-am mai vazut de multa vreme, insa pot sa spun ca m-au impresionat mai mult decat data trecuta.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Stilul este unul neconventional. Se vede ca baietii nu prea tin cont de eterna polemica "old school vs. new school". Stilul este un deathcore foarte modern, cu influente de prin tabara Roadrunner. Entuziasmul trupei a fost la inaltime si asta ne putem da seama numai daca ne uitam la pozele cu Tase si Fane. Mi-a parut rau ca Cronica BEHEMOTH la Preoteasa nu a avut parte de un public adecvat, pentru ca fara o reactie din partea acestora, show-ul Cronica BEHEMOTH la Preoteasa nu poate fi exploatat in adevaratul sens al cuvantului.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

La capitolul sunet, e de discutat. Personal, nu prea am auzit vocea(pe la inceput), iar chitara varia de la piesa la piesa. Insa problemele s-au rezolvat pe parcurs, iar baietii de la Cronica BEHEMOTH la Preoteasa au avut parte de un sunet cel putin decent. In alta ordine de idei, bravo baieti si ne vedem la un concert viitor.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa - Veterani ai scenei metal, Cronica BEHEMOTH la Preoteasa ne-au oferit un show de zile mari. Cea mai mare problema a baietilor(pe care am observat-o in ultimele concerte) este ca nu au parte de un sunet adecvat. Aseara situatie s-a schimbat, Cronica BEHEMOTH la Preoteasa avand un sunet bun fapt ce i-a si incurajat, recitalul acestora fiind printre cele mai bune pe care le-am vazut anul acesta.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Publicul ce-i drept s-a mai dezmortit un pic, poate si datorita faptului ca Cronica BEHEMOTH la Preoteasa fac parte din perioada mai veche a metalului romanesc, considerata mai "trv". Si totusi daca e sa analizam stilul prestat in momentul de fata, nu putem spune ca Cronica BEHEMOTH la Preoteasa n-ar putea sustine un concert cu Cronica BEHEMOTH la Preoteasa. Chiar daca nu e deathcore, baietii canta un black metal foarte modern, de asemenea cu influente de pe la americani.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Am fost foare placut surprins sa aud noile compozitii Cronica BEHEMOTH la Preoteasa. Suna foarte bine! Baietii se distanteaza de traditionalul black metal, ei reusins sa imbine metalul extrem cu cel modern. De asemenea, mi-a placut si coverul "In the name of the future". Asa ca, numai cuvinte de lauda pentru Cronica BEHEMOTH la Preoteasa.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa - Ii stim cu totii. Lasand deoparte muzica, vreau sa spun ca Cronica BEHEMOTH la Preoteasa cu siguranta este cea mai amuzanta formatie din tara. De data aceasta Hanneman a ironizat oarecum polemica old vs. new, aparand pe scena cu o sapca purtata pe laterala. Nu prea mai am ce sa spun despre bucuresteni, pentru ca totul s-a spus deja.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

De fapt, e ceva de spus. Noua piesa! Suna foarte foarte bine, un pic diferita fata de piesele "vechi". Suna mai tehnic, mai inchegat si se vede ca o mare contributie a avut-o si noul tobar. In rest, piesele vechi, piese ce vor aparea pe albumul Cronica BEHEMOTH la Preoteasa(sunt curios cand va fi lansat). Hanneman si Vlad au presarat si cateva glume, asa cum de altfel ne-au obisnuit de-a lungul timpului. As avea de comentat la capitolul sunet.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Nu stiu a cui e vina, insa chitara nu se auzea bine, iar din tobe nu intelegeai mare lucru in afara de pedala dubla. Inca o data felicitari Cronica BEHEMOTH la Preoteasa pentru piesa cea noua. De mare efect! Ne vedem data viitoare.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Si de aici a inceput asteptarea. Chiar daca sala nu era plina, cei prezenti asteptau cu nerabdare showul Behemoth. Pe o pauza ce s-a intins pe mai bine de 30 de minute, unii au preferat sa iasa afara in timp ce altii au ramas in sala scandand numele trupei preferate. Si iata, ca dupa circa 40 de minute, polonezii si-au facut aparitia.

Behemoth - O adevarata forta! Nu cred ca ma vazut in viata mea o trupa mai energica, pur si simplu nu mi-a venit sa cred. Putine trupe imi pot da aceasta stare si nu credeam ca Behemoth este una din ele. Lasand deoparte "ornamentele" de pe scena sau corpsepaintul trupei, Nergal este mai mult decat un membru de trupa.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Cum spunea si Tase(Cronica BEHEMOTH la Preoteasa), omul asta are o viziune. Exploateaza muzica Behemoth la maxim, reusind sa puna in miscare fiecare om prezent in sala, chiar si pe cei mai "pasnici". Playlistul a fost de zile mari. S-a cantat Demigod, Antichristian Phenomenom, Conquer All, As Above so Below, Decade of Therion precum si preferata mea de pe noul album, Christgrinding Avenue. Au existat si momente ceva mai neplacute.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

Nergal a fost tras de picior de catre un idiot, nemultumit de faptul ca noul album The Apostasy nu e la fel de brutal ca precedentele. Nergal a reactionat foarte profi si a accepat sa continue showul, singura sa replica la adresa acestui incident fiind "I'm gonna f*****g kill you! You f****r!". Inferno este probabil cel mai bun tobar din toata aria metalului european. Aveam impresia ca in loc de toba avea o mitraliera. Foarte tehnic, precis, brutal si complex. Cam asa poate fi descris Inferno. Nergal ne-a oferit si o surpriza. La ultima piesa, frontamnul Behemoth a defilat pe scena cu steagul Romaniei.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

A fost chiar un moment memorabil. La capitolul sunet nu s-a inceput prea bine, insa lucrurile s-au indreptat incet incet. Chitarile si tobele s-au auzit foarte bine, armoniile si solourile la fel. Nici restul trupei nu a fost mai prejos. Vocea lui Orion cat si a lui Seth au contribuit foarte mult la atmosfera concertului. De altfel Seth ne-a demonstrat cum trebuie sa cante si sa arate un chitarist de metal extrem. Din nou subliniez capacitatile lui Nergal. Omul asta e extraordinar. Nu e chiar usor sa atrenezi 400 de oameni. Pentru cei ce nu au ajuns, nu va puteti imagina ce a fost in sala atunci cand s-au auzit primele acorduri din Decade Of Therion, Antichristian Phenomenon sau As Above so Below.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

A fost de vis!(intr-un mod mai malefic:) ). Ospitalitatea fanilor romani si-a facut simtita prezenta, Nergal fiind vizibil impresionat de catre entuziasmul si dedicatia publicului roman. Relatia dintre public si trupa a fost fenomenala. Publicul a scandat timp de aproximativ 90 de minute numele Behemoth, iar Nergal i-a indemnat la strigate precum "f**k Yeah!". Ce-i drept nu prea mi-a placut replica lui Nergal: "Are there any christians around here?".

La final am mai avut si o mica surpriza si anume coverul piesei I got erection al celor de la Turbonegro. La final Nergal a spus ca se vor intoarce. Sper din tot sufletul asta. Si sa nu uit, luminile au avut si ele o contributie enorma la acest show.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa

In concluzie, probabil unul din cele mai bune showuri din acest an si primul care m-a facut sa ma manifest in adevaratul sens al cuvantului. O exploze de energie. Ne auzim data viitoare.

Cronica BEHEMOTH la Preoteasa