Cronica BestFest Day 2:Generation Clash

Cronica BestFest Day 2:Generation Clash
A doua zi de BESTFEST pentru mine, ca rocker, a insemnat Manic Street Preachers si Kaiser Chiefs, cu balanta evident indreptate spre primii, rockerii galezi pe care ii tot ascult de prin 1994.

E imposibil sa fi trait vremurile Nirvana si Offspring de la inceputul anilor 90 si sa nu fi prins macar o piesa cu Manic Street Preachers pe MTV, atunci inca un post de muzica adevarata si nu de fashion si trend ca acum.

Cronica BestFest Day 2:Generation Clash

Fara a lungi prea mult vorba, dupa multi draci cauzati de faptul ca n-am apucat sa trasg nicio poza cu MSP din cauza ca a trebuit sa ocolesc tot complexul pentru a ajunge la centrul de presa, am reusit sa ajung in sfarsit la a patra piesa. Galezii si dupa atatia ani si o serie de albume mai reusite sau nu, au demonstrat ca rockul, politica si atitudinea se pot impaca in cel mai melodios mod cu putinta. Nu am recunoscut chiar toate piesele, dar cred ca mai toata lumea s-a simtit bine pe A Design For Life si If You Tolerate This adica aproximativ 3000 de persoane rasfirate pe tot spatiul din fata scenei.

Cronica BestFest Day 2:Generation Clash

MSP, la fel de virtuosi ca intotdeauna, au facut fanilor o surpriza de proportii: un cover dupa Nirvana, mai exact piesa Penny Royal Tea cantata intr-un mare fel. Pacat ca s-au prins doar cateva sute de persoane ca de fapt piesa era un tribut adus unui alt mare nume al rockului anilor 90, de recunoscut piesa ce sa mai zic. Eh, e scuzabil avand in vedere ca media de varsta in a doua zi BESTFEST era pe undeva pe la 17-18 ani.

Cronica BestFest Day 2:Generation Clash

Playlistul a fost destul de lung si a acoperit mai toate albumele trupei, dar, ca niste aristi care se respecta, si-au promovat in special ultimele release-uri discografice, fara sa uite sa ofere fanilor mai vechi (ca si mine) o serie de hit-uri cantate live cum nu se poate mai bine. Cred ca nu exagerez daca spun ca a fost probabil una dintre cele mai bune trupe live pe care le-am vazut in Roamnia (pe felia lor).

Cronica BestFest Day 2:Generation Clash

Dupa alte cateva beri am trecut la Kaiser Chiefs. Sincer nu stiam prea multe despre ei decat probabil vreo 5-6 hit-uri ascultate prin cluburile Bucurestene. Prima impresia a fost de cover-band (nu propriu-zis). De ce? Pentru ca suna a un Ramones pe alocuri mai ritmat si coafat pentru secolul nostru. Si cand zic asta ma refer evident la foarte multele pasaje imprumutate de la o gramada de trupe. NU ma intelegeti gresit, KC au cantat de-au rupt scena, au comunicat cu publicul la cote maxime, s-au catarat pe gard, au dat mana cu fanii etc... dar pur si simplu nu au nimic al lor decat probabil energia si vitalitatea debordanta de pe scena si niste instrumentisti buni si un solist vocal carismatic.

Cronica BestFest Day 2:Generation Clash

Tot ce conteaza e ca lumea s-a simtit foarte bine, sunetul a fost foarte bun, atmosfera la cote maxime. Si daca la Manic Street Preachers media de varsta a publicului era mult mai ridicata, la Kaiser Chiefs se putea observa foarte clar publicul foarte pestrit si cu varste intre 12 si 18 ani cu cateva exceptii (ma refer la cei din primele 10 randuri).

Intre noi fie vorba, dau oricand un concert cu Kaiser Chiefs pe unul cu Nelly asa ca in ultima zi nici n-am mai mers, incercand sa evit hoarda probabila de printese si regini imbracati in haine lucioase si gelati in varful condurilor sau aladinilor.

Cam atat de la BESTFEST 2008. Ca o concluzie generala: public de doua ori mai putin decat anul trecut, line-up gandit in special pentru o medie de varsta joasa, organizare putin mai deficitara ca in 2007, dar totusi un festival reusit la care s-a muncit foarte mult.

O galerie foto din ziua a doua a Festivalului B'ESTFEST cu Manic Street Preachers si Kaiser Chiefs, poate fi vazuta pe METALHEAD.ro mai jos.

Cronica BestFest Day 2:Generation Clash

Cronica primei zilei si o galerie foto pot fi gasite aici: B'ESTFEST - Ziua 1 - Poze si Cronica

Cronica si poze din a treia zi : BestFest Day 3:Revolutia lui Manu

Filmari din cadrul BESTFEST, care a avut loc la Romexpo weekendul trecut, cu formatiile Kaiser Chiefs, Alanis Morissette, Stereophonics, Manu Chao, Cypress Hill, Sunrise Avenue, Manic Street Preachers, pot fi urmarite pe METALHEADTV, in episodul cu numarul 63, aici.

Un B'ESTFEST Video Report gasiti aici: BESTFEST Video Report