Cronica Bestial Metal Fest - A Doua Zi

Cronica Bestial Metal Fest - A Doua Zi

Ei bine dupa cum va spuneam in cronica precedenta, sambata 29 septembrie in Live Metal Club, a fost cea de-a doua seara din Bestial Metal Fest, dedicata in special metalelor extreme si semi-extreme daca imi scuzati exprimarea. Putin peste 300 de persoane s-au adunat pentru a vedea dupa cum era si normal, headlinerul serii, Negura Bunget, intr-una din rarele lor aparitii prin Bucuresti.

Forumistii METALHEAD.ro

Ca de obicei (chiar si in celelalte concerte organizate de METALHEAD sau BESTIAL de de exemplu), nu ne putem bucura de un concert perfect cu timisorenii. Ba sunetul scartaie, ba locatia nu are acustica necesara, ba spatiul este prea mic..etc.. Trebuie facut ceva in privinta aceasta.

Dar sa revenim la cronica noastra. Prima trupa a serii a fost Korruption, dupa 2 ani in Bucuresti, si, dupa cum au declarat in interviul video pentru METALHEAD, cu o pofta nebuna de cantat. "Publicul bucurestean este cel mai bun". Nu a fost chiara asa, pentru ca, ca si in ziua precedenta la Magica (prima trupa in seara de vineri), tot poporul prezent socializa, discuta, baga bere bine sa-si linisteasca setea (de?) etc.. asa ca show-u baietilor, desi unul bun, nu s-a bucurat de o reactie prea clara din partea publicului.

Korruption

Cu un sound intre Six Feet Under si Cock and Ball Torture, Korruption au fost revelatia serii pentru mine. Probabil sunt singura trupa pe felie din Romania, si merita tot respectul pentru munca depusa de atatia ani pe scena.

Korruption

Avatar au rupt ! Cu Andy (Taine) la mixer, s-au bucurat de cel mai bun sunet din tot Festivalul. Prezenta scenica de nota 10, instrumentisti cu tonuri de chitara perfecte (se simte cand bagi bani in scule si te cari cu ele dupa tine), un Marius Popeanga motivat si plin de energie alaturi de linii melodice inspirate, au generat un adevarat spectacol atat pe scena cat si in public.

Avatar

Avatar au fost si raman una dintre cele mai bune trupe de live romanesti, fie ca unora le place si altora nu. Un death-core grabit rapid pe metalcore, a rupt pletele celor prezenti in public. Nota ZECE pentru craioveni !

Avatar

Dies Irae au avut parte de un linecheck scurt, care, ciudat a generat un sunet destul de bun pe fata. Acelasi show cu care ne-au obisnuit, energic si plin de vitalitate, alaturi si de un invitat special - Nick - ex Avskild, Web. Se pare ca noul lor sound se incheaga din ce in ce mai bine de la concert la concert, si si-au facut chiar o mica brigada de fani care le stie si

versurile

. Un concert bun, probabil mai bun decat s-ar fi asteptat chiar si trupa, avand in vedere conditiile din ziua trecuta.

Dies Irae

Dies Irae

Grimegod au revenit in Bucuresti dupa multa multa vreme (ultimul concert a avut loc in Old School acum doi ani de zile - atentie ! se redeschide !). Pe Tubi l-am putut vedea si cu o zi inainte cantand alaturi de God coverul Moonspell - Alma Mater, si inca de pe atunci se putea vedea pofta de cantat ce zacea in el. Aradenii au demonstrat ca doar prin munca si prin multe schimbari de stil poti atinge echilibrul.

Grimegod

Pentru ca acest cuvant a caracterizat show-ul Grimegod, care au trecut de la un doom-death la un death metal ca la carte. Credeam ca dupa plecarea unuia din chitaristi, trupa va renunta sau sound-ul va avea de suferit groaznic. Ei bine nu a fost asa ba chiar dimpotriva. Nu scapati concertele lor urmatoare, chit ca sunt in Bucuresti sau in Provincie.

Grimegod

Dupa un linecheck serios si dupa ce scena a fost umpluta practic cu tot felul de instrumente (clasice si arhaice) si gadget-uri, Negura Bunget au inceput intr-o sambata noapte de toamna cu "si acolo unde vara cade intr-o joi..", fapt ce a generat o explozie generala in public. Ca fan Negura Bunget, ma voi limita la a expune destul de obiectiv show-ul trupei. Adaug doar ca daca ar canta in fiecare zi undeva, as merge de fiecare data sa-i vad.

Negura Bunget

Negura Bunget

Timisorenii s-au bucurat de un sunet foarte bun. Era si firesc. Orice trupa de nivelul lor isi cara sunetistul oriunde merg, si canta pe propriile scule cu tonuri de chitara gandite si impamantenite. Playlist-ul a fost foarte variat, acoperind cam toata discografia trupei. Interesant este ca piesele de pe "OM" au fost foarte bine primite de public, ceea ce inseamna ca albumul a fost foarte ascultat si awareness-ul sau este destul de ridicat.

Negura Bunget

Nu am inteles niciodata cum se poate face "pogo" pe black metal, mai ales pe ce canta Negura Bunget, dar se pare ca se pricep altii. Buciumul de aproape 4 metri, si naiul alaturi de xilofon au dovedit inca o data ca radacinile timisorenilor sunt puternic ancorate in arhaic. Instrumentistii foarte buni, compozitiile modificate pentru varianta de live, si prezenta scenica de invidiat au conturat perfect un show exceptional Negura Bunget. Ma opresc aici.

Negura Bunget

Negura Bunget

Ca o concluzie, a doua seara a Bestial Metal Fest a fost salvata de sunetul clar mai bun decat vineri, si, evident de Negura Bunget, cea mai pretioasa perla neagra a metalului romanesc dupa cum spuneam acum ceva vreme. La multi ani Bestial Records si mai ales la multi ani Negura Bunget :)

Sunet: 7.5 / 10
Organizare: 8 / 10
Lumini: 4 / 10