Cronica BMN7: Sapte cu noroc

Cronica BMN7: Sapte cu noroc
A saptea editie Bucharest Metal Nights a avut parte de o promovare foarte bine pusa la punct, drept dovada si numarul impresionant al platitorilor de bilet care au umplut pana la refuz spatiul din Live Metal Club. Si se anunta o editie oarecum controversata de metalistii generatiei vechi, vizibil deranjati de prezenta unor nume ca MOLOH sau Implant Pentru Refuz, de exemplu.

Pe de alta parte, cei prezenti in sala au stiut exact pentru ce vin, tot respectul pentru ei. Cat despre formatii, primii care au deschis concertul au fost cei de la First Division. Trupa de hardcore cu destul de multe elemente old school dar care inca nu reusesc sa-si formeze un sound curat, mai precis tonul de chitara lipsit de forta si in acelasi timp claritate. Chiar si la partea de ritm au existat anumite lacune, tobarul destul de imprecis in executie sau mai degraba incearca pasaje prea complicate pentru experienta sa. Dar ideile nu suna rau, trebuie lucrate totusi insa First Division au avantajul unui basist talentat ce reprezinta un element de baza in stilul formatiei. Eu zic ca pe parcurs formatia va evolua, publicul oricum i-a primit cu bratele deschise.

La Dwarf Planet o sa scrie Morrison ca eu am cantat pe scena si nu e ok sa ma laud (sau nu!). Asa ca ...

Bine bine ce sa zic de Dwarf Planet? Nu i-am mai ascultat pana acum dar pot sa zic ca 99% din sala era in aceeasi situatie si totusi jumatate din cei prezenti dadeau din cap pe ce venea de pe scena. Muzica frumoasa, bre, ce sa zic ! Ma duce cu gandu la o Meshuggah cu mai putine coaie dar in principiu acelasi ritm sacadat de Gojira cu o voce frumos mulata pe chitara, totul imbracat de un feeling propriu si original. S-a facut chiar si pogo de voie buna si s-a aplaudat frenetic. O trupa care promite foarte multe ! Bravo baeti ! Ii ofer la loc tastele lu Fane...

Asa, continuand ... MOLOH a rupt scena, la propriu. S-au crapat scandurile sub picioarele lui Heath Scumm. Contrar comentariilor, MOLOH are cea mai tare prestatie scenica pe care am vazut-o in scena underground autohtona. Nu tine seama daca in fata sunt 5 sau 500 de oameni, omul isi face treaba cum stie mai bine, antrenand publicul la miscare si stage diving. Iar muzica, hmmmm....pentru un show live e destul de intensa, mai ales daca esti amator de sonoritati breakcore. Publicul a reactionat pe masura, surprinzator pentru unii, MOLOH a fost chemat si la bis. Eu zic ca pentru cluburile noastre, e o experienta cat se poate de interesanta.

Proof evolueaza din ce in ce mai bine, au ajuns deja in stadiul in care se simte o unitate pe scena ce automat este transmisa si celor din public prin energia degajata. Proof se comporta exact ca o trupa de 'afara', nimic mai prejos. Chiar si instrumental imi place din ce in ce mai mult, desi recunosc ca la inceputul 'carierei' lor eram destul de sceptic in ce priveste inventivitatea. Sigur, in hardcore n-ai ce sa aduci nou ci doar sa compui o formula cat mai inspirata, iar Proof si-au invatat lectiile. Show intens de la prima pana la ultima piesa, multa energie atat pe scena cat si in public adica elementele de baza pentru un show hardcore de calitate. Si chiar asa a fost, felicitari!

Avatar deja nu mai sunt o necunoscuta pentru nimeni, cu totii ne asteptam de fiecare data la o prestatie impecabila. In mare parte asa a si fost, partial am remarcat anumite probleme, fie din sunet sau de pe scena. Insa privind per ansamblu, Avatar s-au descurcat foarte ok, se simte experienta si repetitia, drept dovada ca instrumentatia merge ceas. Astept cu mare interes albumul caci Pendulum oricum ne-a lasat tuturor o impresie foarte placuta iar live suna extraordinar de bine. Neaparat daca aveti ocazia sa vedeti Avatar, acordati o atentie sporita instrumentistilor, chiar aveti ce vedea. E foarte placut sa vezi ca exista oameni care isi dau tot interesul pentru a transforma o pasiune intr-un produs de calitate.

Implant Pentru Refuz, capul de afis, prima aparitie in Bucuresti din 2009. Profesionalism de la prima si pana la ultima nota. Trupa vine pe scena, stie exact ce trebuie sa faca la fel si publicul de unde apare o legatura stransa intre cele doua 'tabere'.

Nu pot sa spun ca a fost un show iesit din comun, a fost mai degraba ceea ce cu totii ne asteptam de la IPR. Piese vechi, piese noi, comunicare cu publicul, prestatie scenica deci cam tot ceea ce inseamna IPR live. Aflata in mijlocul unui sir de concerte, formatia a prezentat si noul membru, ales cu grija, zic eu, drept dovada integrarea sa cu succes in formula. Concluzia, IPR n-au dezamagit si nici nu cred ca aveau cum.

Cei ce au ramas pana dupa ora 1 noaptea au putut vedea un soi de preview a ceea ce va insemna InsideOut pe viitor. Adica o noua formula, un nou 'concept', noi idei concretizate si prin prezenta lui Shole, pe care cu totii l-ati putut vedea in componenta Crize. Eh, acel preview suna interesant, nu neg faptul ca mai e de lucrat mai ales prin introducerea unui basist (sambata trupa a prestat doar in 2 chitari). As recomanda mai multa variatie intre cele doua voci, pana la urma d-aia ai doua voci, pentru a varia. Extraordinar momentul cu Purje (Rain District), a completat foarte bine piesa. S-ar putea sa iasa ceva tare interesant din InsideOut, asteptam momentul in care trupa va lansa noi compozitii ce vor reflecta in totalitate ideile noilor membrii.

Inainte sa inchei, trebuie sa-i felicit pe Fane si Katala de la sunet, care si-au dat toata silinta pentru a scoate un sunet cat mai bun, iar eu zic ca per total (cu mici probleme ce-i drept) au si reusit. Toata echipa de la Green Sound merita felicitari (un plus pentru noul set de lumini, de mare efect). Si pentru ca oricum am scris prea mult, BMN 7 a fost o editie de succes, parerea cred ca o impartasesc atat cei de pe scena cat si cei din afara ei.

Gisaz si Morrison

O galerie foto a celei de-a saptea editii Bucharest Metal Nights, ce a avut loc in data de 14 martie in Live Metal Club din Bucuresti, poate fi vizionata pe METALHEAD accesand link-ul de mai jos: