Cronica Chaos Fest - Ziua A Doua

Cronica Chaos Fest - Ziua A Doua
Ei bine dupa prima zi de Chaos Fest si dupa o Rockoteca pana la 4 dimineata, m-am reintors in Live Metal Club pentru a asista la concertele din ziua a doua a festivalului. Cam acelasi numar de platitori ca in prima zi, poate putin mai multi (aproximativ 150 - restul probabil erau la Muse) misunau de colo colo digerand beri si tigari (care dauneaza grav sanatatii - Fumatul Poate ! ).

Se pare ca sunetul bun din prima zi s-a regasit in cea de-a doua doar la capetele de afis, pentru ca prima trupa, Cromleh din Galati, a sunat mai mult decat ciudat. Nu stiu daca a fost vina sunetului sau a sculelor prezente pe scena (nu ma refer la backline ci la chitari, clape etc..), dar n-am inteles mare lucru din melodic black metal-ul prestat de baieti (si de o fata). Nici macar tobosarul universal Pasare de la tobe n-a putut salva situatia.

Printre piesele cam liniare, plictisitoare pe alocuri am remarcat si ceva pasaje interesante, care daca ar fi lucrate cum trebuie probabil ar genera niste parti interesante. Oricum, galatenii si-au dat toata silina si pana la urma au scos-o la capat. Au reusit chiar sa adune ceva lume in fata scenei.

Cromleh

O alta trupa noua pentru mine i-a urmat, mai exact, Acral Necrosis din Bucuresti, o trupa formata spre uimirea mea numai din prieteni pe care ii cunosc de cativa ani. N-aveam nici cea mai mica idee ca pot canta asa de bine impreuna. Sa fi avut si scule bune in maini ar fi sunat totusi cu totul altfel. Dar chiar si asa, black metal-ul prestat a fost de calitate si se pare ca a fost de bun augur anul intreg petrecut in sala de repetitii.

Acral Necrosis

Au stat, au copt-o si au iesit pana la urma cu fata curata (la figurat evident pentru ca erau pictati din cap pana in picioare). Sunt absolut sigur ca se poate mai bine si ca in timp, dupa cateva concerte live, vor creste seminificativ.

Acral Necrosis

Pauza de beri si alte shaorme si au intrat pe scena si Vokodlok. Nu-i mai vazusem de la concertul organizat de METALHEAD in Underworld acum multi ani (3 parca?) asa ca aveam o pofta destul de grasa sa-i aud. Ca de obicei nu au dezamagit si au cantat aproape toate piesele cunoscute de public. Blestem mi-a adus aminte de o alta groaza de concerte pe unde i-am vazut si se pare ca baietii au darul de a induce o stare speciala in cei din fata scenei.

Vokodlok

Se pare ca publicul a reactionat destul de bine la noul-line-up (nu ca ar fi contat pentru multi asta) iar Vokodlok a sunat `ca pe vremuri`. Avand in vedere ca in peisajul metalic romanesc, black metal-ul este destul de defavorizat, pot spune ca alaturi de Negura Bunget si Argus Megere, Vokodlok se pot inscrie ca a treia trupa notabila romaneasca de gen.

Vokodlok

Cirith Gorgor au fost pentru mine highligh-ul serii, desi venisem sa vad headlinerul Hecate Enthroned. Olandezii pur si simplu au intors totul cu capul in jos atunci cand s-au urcat pe scena. Cu un sound de nota zece (pe fata suna CD deci se poate face sunet bun in LMC daca ai scule) si o prezenta scenica de nota 20, au scuturat aproape toate capetele intunecate din club.

Cirith Gorgor

Absolut fantastic show-ul, atat in public cat si pe scena. In sfarsit un concert de black metal ca la mama lui acasa, dupa Rotting Christ, Opera IX si Negura Bunget. Raman la parerea ca olandezii ar fi trebuit sa tina capul de afis al turneului pentru ca ar fi facut-o fara probleme.

Cirith Gorgor

Hecate Enthroned m-au dezamagit. Sa fi fost oboseala, sa fi fost prea multe beri, sa fi fost femeile de se tineau dupa ei ca dupa sfintele moaste ale lui Burzum (inscrieti-va la Burzumiada!) sau simplul fapt ca show-ul lor a inceput in jur de ora 00:30, englezii au dat-o cam din fundul curtii asa. Oricum ar fi incercat le-ar fi fost destul de greu ca dupa concertul CIRITH GORGOR sa aduca ceva nou.

Hecate Enthroned

Nu ma intelegeti gresit - au cantat bine, dar parca fara patos si cu plictiseala. Nu i-am mai vazut live pana acum asa ca s-ar putea ca asta sa fie stilul lor, clasic englezesc. Ma opresc aici pentru a nu deveni rautacios :)

Hecate Enthroned

Cam asa s-a incheiat si Chaos Fest, care dupa Bestial Metal Fest unde m-am putut bucura pe felia Black Metal doar de Negura Bunget, a fost pentru mine o adevarata gura de aer rece. Stati pe frecventa noastra pentru ca zilele urmatoare pe METALHEADTV.com va vom prezenta filmari si interviuri video de la festival.

Cronica Primei Zile: Chaos Fest - Ziua Intai