Cronica Despre alte picioare pe tavan in Fire

Aseara pe 11 iunie am ajuns la Fire cu o sete groaznica. Si de bere si de niste hardcore ca la mama lui acasa. Dupa vreo doua beri si trei shaorme cu lumea buna, a inceput in sfarsit concertul in jur de ora 22:30. Trupele germane invitate, Manifestation si Bleed Into One au dorit sa cante primele pentru ca fiind in turneu se grabeau sa ajunga la urmatoarea locatie din tour-map.

Aproximativ 100 de persoane cu tot cu invitati au asistat la o manifestare de energie cum rar mi-a fost dat sa vad pe meleagurile noastre intr-un club, mai ales vara la 40 de grade cate erau in club. Primii au dat tonul cei de la Bleed Into One si moshpit-ul a inceput sa clocoteasca inca de la inceptului concertului.

Circle-pit-uri frumoase, mosheala cu cap (o raritate pe la noi), toate generate de mare parte din vechea garda de punkisti si hardcoristi, ultimele redute de ascultatori ai acestui gen, oameni cu experienta de bocanc si coate frumos aruncate, total diferiti de o parte din pustimea si poserii prezenti in special pe la concertele de gen cu trupe locale.

Energie, adrenalina, si picioare pe tavan, sunt cuvintele care definesc cel mai bine ce s-a intamplat in Fire ieri seara. Ambele trupe, atat Manifestation (pentru a doua oara in Romania, ultima data i-ati putut vedea la 25 Ta Life anul trecut tot in Fire) cat si Bleed Into One, au riffuit un old school hardcore ca la carte, ajutati de un public excelent.

Lume buna la dansuri. Salutam Cicerone, Jabaila, Barbu (E.M.I.L.), Pokemonul si multi altii ba chiar s-a bagat putin in ei chiar si Porky (doar putin, din fericire :D). De remarcat un cover Cro-Mags cantat in forta de catre Bleed Into One si sunetul FOARTE bun (o raritate prin cluburi) de care au avut parte ambele trupe. Ca un post scriptum, solistul vocal Bleed Into One este si chitarist (nu prea virtuos totusi) in Manifestation.

Seara a continuat cu Crize, sositi cu arsenalul de piese noi care vor aparea pe viitorul lor album. Din pacate nu au avut parte de acelasi set de tobe, backline si sunetist ca germanii, asa ca sunetul a fost praf pe alocuri, prea tare si haotic. Oricum pentru cunoscatori, Crize au dat din ei tot ce au avut mai bun si ca de fiecare data publicul a reactionat ca atare.

Moshpit-ul a continuat pe toata durata recitalului Crize, dar de data asta foarte violent si fara noima. La capitolul asta pustanii mai au multe de invatat, pentru ca ei au fost in centrul atentiei, vechea garda parasind clubul, din pacate, neinteresati de acest nou val de *core. Ca o nota personala, am ramas socat de faptul ca desi Crize canta METAL, NU am vazut UN metalist la concert.

Probabil erau undercover purtand shepci, stele si faturi. Piesa de final, Forever Yours, devenita deja un hit underground printre ascultatorii de gen, a incheiat un recital de exceptie, cam ca toate pana acum, al bucurestenilor.

Seara s-a incheiat cu o trupa tanara, Proof, acum intr-o formula noua. Surpriza placuta a fost sa-l gasesc pe John Otto, forumistul nostru hardcorist, ca solist vocal al trupei alaturi de un alt chitarist, cunostinta veche si prieten bun. Nu vreau sa fiu rautacios, dar noul line-up Proof suna de 500 de ori mai bine decat ce am vazut anul trecut in El Comandante.

O fi din cauza sunetului, si-ori fi cumparat scule, o fi noua formula... sincer nu stiu. Important e ca Proof suna zid si cei aproape 40-50 de nebuni ramasi pana in jur de ora 1:30 au facut o atmosfera senzationala. O mare bila alba pentru John Otto (voce) si pentru atitudinea si curajul de care a dat dovada la primul sau concert live. Au incheiat cu un cover Hatebreed care a pus punct cum nu se putea mai bine unui concert reusit si unei seri exceptionale.

Felicitari pentru Proof, care se bucura si de niste instrumentisti buni, si sper sa-i revad curand.