Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember

In avalansa de concerte ce au fost anuntate pentru anul 2007, iata ca si-au facut loc si cei de la Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember. In prezent una din cele mai tari formatii suedeze, reprezentanti ai metalului progresiv, acestia si-au tinut promisiunea si au reusit sa sustina un show memorabil in sala Preoteasa din Bucuresti. Dupa cum toti stiti, Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember trebuiau de fapt sa cante undeva prin luna ianuarie, insa showul a fost anulat din cauza unor probleme ce nu au tinut de organizatori.

Recunosc ca am ramas oarecum surprins cand s-a dat anuntul cum ca Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember vor sustine un show in Romania, de data aceasta in aprilie...si recunosc, am fost putin sceptic:).

Ajuns la Preoteasa undeva pe la ora 15:00 am ramas surprins(nu stiu daca placut) cand i-am vazut pe cei de la Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember tolaniti pe 2 canapele, in timp ce echipa tehnica se ocupa de sunet si alte detalii aferente. Insa, cand suedezii s-au trezit din somnul de "frumusete" pentru soundcheck, au urmat 15 minute de "veselie" caci Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember au incins un rock'n roll de toata frumusetea, ce ne-a facut sa descoperim o noua latura a acestei formatii.

Ca de fiecare data, concertul a inceput cu o intarziere..mica ce-i drept, iar prima trupa a serii a fost Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember.

Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember - "DA"..cine a fost la concert stie despre ce e vorba in acel "DA". Probabil unul din cele mai tari momente din toata istoria scenei metal de pe la noi..si anume o cerere in casatorie. Toata sala a aplaudat, lume fericita, moment fenomenal..asa ca a fost frumos. Cat despre Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember, ca trupa; si in acest moment acestia raman trupa mea preferata din Romania. Chiar ma bucur ca bucurestenii s-au apucat din nou de treaba si ca deja se orienteaza catre piata externa (Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember vor sustine doua concerte in Vienna).

Un recital de exceptie, chiar daca sunetul nu a fost de partea lor, acesta cauzand cateva probleme mai ales la clape. Insa per total a fost un show bun. Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember ne-au incantat cu piese precum "New Dawn", "Be There", "Bitternesss...Tears" precum si doua surprize si anume un cover Anathema, numit "Far Away"(cu Duncan pe post de basist) si o piesa noua, intitulata "Keeping The Faith". Piesa noua suna foarte bine, incorporand elemente melodice cu un metal ceva mai dur, mai old school. Mi-a placut faptul ca Razvan a inceput sa se implice si pe partea de voce. Cat despre Corina, mai e ceva de spus?

Fata asta are probabil cea mai buna voce din toata tara asta. Stateam de vorba cu Duncan cu o zi inainte si acesta mi-a spus ceva de genul " I-am spus lui Vincent zilele trecute, ca fata de la Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember ar trebui sa cante cu Anathema caci are o voce extraordinara". Un lucru de admirat este faptul ca toti membrii Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember se incadrasera perfect in peisaj(si anume muzical), in special Razvan si Kid. In concluzie, bravo Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember. Inca un show reusit..ne vedem data viitoare.

Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember - O trupa oarecum "rupta" de scena metal din Bucuresti, caci eu nu i-am mai vazut intr-un concert in capitala de 2 ani. Si am fost chiar surprins, pentru ca baietii se pricep foarte bine. Scule au, experienta se vede clar ca au...deci, de ce nu am vazut nici un show Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember prin Bucuresti? Chiar mi-ar face placere.

Legat de muzica, toata lumea spune ca Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember canta love metal. Nu stiu daca i-as incadra in categoria asta. Intradevar, Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember se indreapta foarte mult spre partea sentimentala a muzicii, insa incorporeaza multe elemente de metal progresiv. As spune ca Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember canta metal si atat. Recunosc, chiar nu sunt familiarizat cu muzica Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember, deci nu le stiu piesele. Insa am remarcat o intrerpretare foarte reusita a piesei Diane(Therapy?).

Am ramas de asemenea placut impresionat de prestatia basistului si a chitaristului..se vede ca au ceva ani in spate. De altfel, vocalul a impresionat atat prin voce, cat si prin vestimentatia oarecum excentrica. Oricum, bafta Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember si sper sa ii mai prind cat de curand.

Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember - "Finally here in f*****g Romania"... Dupa pauza tehnica de rigoare, pe scena si-au facut aparitia cei de la Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember. Pe fundalul unui joc de lumini senzational, acestia si-au inceput recitalul cu piesa "Blinded". Si au continuat cu un playlist aproape indentic cu cel de pe DVD-ul "A Night To Remember"..ce-i drept au mai strecurat cateva piese de pe "Monday Morning Apocalypse". Sunt multe de spus despre recitalul suedezilor. In primul rand, lasand muzica..vreau sa va spun ca nu cred ca am mai prins vreun concert cu o asemenea atmosfera si un asemenea public.

Ca tot vorbim de public, am ramas placut surprins cand am vazut ca din acei 5-6 sute de oameni...mai mult de 70% la suta din ei, nu prea au dat pe la concerte metal. De asemenea, nici nu prea erau imbracati adecvat..eu il consider un lucru de bun augur. Comunicarea cu publicul a fost la inaltime... Tom a vorbit aproape intre fiecare piesa. Henrick si Michael au fost la fel de antrenanti ca de obicei, Rikard la fel de retras ca de obicei:)...in timp ce Jonas a fost cel mai norocos, caci el a avut cea mai mare priza la publicul feminin:).

Desi constient de faptul ca playlistul este aproape acelasi ca pe DVD, suedezii m'au speriat putin cand s-au retras de pe scena..aveam impresia ca nu vom asista la "A Touch Of Blessing" si "The Masterplan". Insa nu a fost asa, Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember sustinand nu mai putin de 3 bisuri!. Da, 3 bisuri..atat de entuziasmati au fost suedezii. Se vedea pe fata lor ca de mult nu au mai avut un concert atat de extraordinar. Sincer, dupa ce am vazut si DVD-ul, pot sa spun ca publicul roman kicks a*s!.

Au fost cateva momente de-a dreptul senzationale, cum ar fi interpretarea piesei "I'm Sorry(care a fost facuta mai mult de public), precum si "The Masterplan" (cine a vazut DVD-ul stie despre ce vorbesc). Un rol important l'au avut si luminile. Fara acestea nu cred ca puteam asista la un asemenea show. La capitolul sunet, am vazut multi oameni care spun ca sunetul nu a fost prea bun. Nu sunt de acord cu aceasta idee...inca de la prima piesa, "Blinded", s-a auzit totul destul de clar..chiar si clapele, care de obicei sunt destul de greu de recunoscut.

Desigur, carcostasi vor fi mereu..si eu ma numar printre ei:). Show-ul Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember a avut in total aproximativ 2 ore. Cred ca a fost cel mai lung concert sustinut de o formatie straina in Romania. De altfel, suedezii ne-au aratat ceea ce inseamna muzica. Chiar daca nu iti place genul de muzica, Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember sunt una din acele trupe pe care trebuie sa le vezi..daca nu pentru muzica, cel putin pentru show, profesionalism, experienta si in special, pentru maiestria de care acestia dau dovada. Show-ul s-a terminat intr'un mare fel..si anume un solo demential de chitara pe piesa "The Masterplan" interpretata de nimeni altul decat Andrei Rosulescu de la trupa Cronica EVERGREY la Preoteasa - A Night To Remember. Bravo!.

Si cam asta a fost..suedezii au mai ramas la Preoteasa pentru o sedinta de autografe. Dupa aceea nu stiu ce s-a mai intamplat, caci eu am plecat acasa.

Nu uitati, pe 31 mai asistam la un adevarat regal metal, sustinut de cei de la Behemoth.