Cronica Enthrallment la Suburbia

Cronica Enthrallment la Suburbia
Iata ca cei de la Hatework continua seria concertelor de metal extrem, oferindu-ne una din cele mai bune trupe bulgare(nu ca ar fi prea multe) si anume Enthrallment. Alaturi de ei au fost prezente si cateva trupe de la noi si anume Sincarnate, Necrovile, Kratos si Dies Irae. Locatia? Suburbia, aceeasi locatie in care vor presta cei de la Suffocation. Concluzia? No f*****g way!

Clubul in sine e dragut, cu o capacitate de aproximativ 300 de persoane(care ar intra lejer)..insa acustica lasa de dorit si nici la capitolul ventilatie nu se sta prea bine. Joi seara, cu un public ce nu a depasit mai mult de 100-120 de persoane, in fata scenei am cam murit de cald. Nu sunt fitos. Sunt constient ca asta e, se canta metal si nu prea multe cluburi se baga in chestia asta. Insa la cate concerte de club au fost prin Bucuresti, cu siguranta organizatorii au destula experienta incat sa-si dea seama ca ar trebui facute cateva modificari.

Surprinzator(cel putin pentru mine), concertul nu a inceput la ora stabilita si asta din cauza unor probleme legate de sunet. Probleme ce au durat aproximativ o ora. Era frumos daca se rezolvau, caci timp de aproximativ 4 ore am fost asaltat de diverse microfonii si alte cele. Si acum trupele..

Sincarnate - Cu siguranta una din surprizele anului 2007. Da domne, spun cu mana pe inima ca mi-au placut al dracului de mult. Baietii canta un old school doom combinat cu ceva elemente de modern death, insa per total suna a My Dying Bride pe vremea cand acestia lansau "Turn Loose The Swans". Mi-a placut in special faptul ca omul de la keyboards stie exact in ce pasaje ar trebui sa isi faca simtita prezenta. Sunetul nu le-a fost favorabil(stati linistiti ca nu au fost singurii). Le-as sugera sa incerce sa foloseasca si pasaje de voce clean, pentru ca s-ar potrivi foarte bine cu ceea ce canta. Oricum, felicitari si asteptam urmatorul concert.

Sincarnate

Necrovile - nu e prima oara cand ii vad, insa am avut impresia ca acesta a fost cel mai bun concert al lor(cel putin din Bucuresti). Si asta nu datorita sunetului, ci pur si simplu pentru ca aveau un chef nebun de cantat precum si cativa fani loiali in fata scenei. Baietii canta un brutal death(ceva in genul Deeds Of Flesh vs Cannibal Corpse). Mi-a placut faptul ca nu sunt o trupa haotica si incearca sa mentina o linie melodica cat de cat stabila( mai greu la genul asta de muzica). Totusi datorita sunetului, pe alocuri Necrovile au sunat haotic. Au fost momente in care nu prea intelegeam nimic. Daca excludem acest amanunt, avem de-a face cu o trupa care promite. Felicitari pentru coverul Cannibal Corpse cat si pentru costumatie :)

Necroville

Kratos - Oare voi apuca ziua in care sa vad pe scena mult ravnitul tobar? Nu spun asta in nume de rau. Din ce am vazut, au fost anumite pasaje in care chitara nu prea tina pasul cu tobele. Totusi, tind sa dau vina din nou pe sunet. Baietii(si fetele :D) au inceput cu un intro care personal mi s-a parut foarte dragut, numai ca se intinde prea mult si la un moment dat devine monoton. Kratos cred ca a fost trupa care a suferit cel mai mult din cauza sunetului. In primul rand, o tona de delayuri pe voci..nu isi aveau rostul. Plus vocile date la un volum mult peste chitara si bas, asa ca la un moment dat totul parea cam haotic(cel putin la inceput). Personal m-am bucurat ca i-am revazut. Bravo pentru cover-ul Dimmu Borgir si automat pentru domnisoara prezenta in fata clapelor:) Asteptam ceva material nou.

Kratos

Dies Irae - Oh yeah!! Demential. Am si uitat esecul de la Samael. Nu pot sa cred cat de bine suna piesele noi si culmea, au avut parte si de un sunet acceptabil. Ma bucura faptul ca si publicul a reactionat la fel de bine, fapt ce i-a bucurat si pe trupeti, toti avand o prestatie scenica minunata. Structura pieselor noi iese din tiparul romanesc. Este modern, insa pastreaza acele elemente de black/death prezente si acum cativa ani. Am observat ca tobele pornesc de la ritmuri Sepultura si ajung pana la Satyricon. Foarte tare piesa noua("Golem" parca se numeste") precum si faptul ca am avut placerea de a asculta "Warganism". Felicitari si la cat mai multe concerte.

Dies Irae

Enthrallment - Domne, nici nu prea ma interesau...dar cand am auzit ca a doua piesa e cover Deicide, am zis bravo. Cand am auzit cate microfonii exista si cat de tare e basul, am zis pas. Enthrallment este una din putinele trupe bulgare care suna bine. Presteaza un brutal death pe alocuri tehnic, cu multe influente din partea celor de la Nile. Imbucurator pentru public a fost faptul ca atat muzica cat si spatiul disponibil, au permis acestora sa incinga un mic moshpit. Enthrallment ar putea fi catalogati drept "muzica de voie buna" :) .

Sunetul a provocat dureri de cap. Microfonii omniprezente, un bas care era cu mult deasupra chitarii(cel putin in fata asa se auzea). Problema cu bulgarii e ca dupa circa 30 de minute te cam plictisesti. Pentru ca structura pieselor nu se schimba, nu prea auzim nimic inovativ care sa rupa gura targului..drept urmare te cam plictisesti. Oricum, din punct de vedere al executiei nu prea exista loc de comentarii. Ce-i drept, a fost placut sa aud riffuri ce aduc aminte de Nile.

Enthrallment

Cei de la Hatework ne-au oferit un mod placut de a ne petrece seara de joi si le multumim pentru asta. Sper ca vor invata din greseli(mai ales la capitolul sunet). Cam asta a fost si ne vedem si auzim la urmatorul concert.

Poze de Vlad Busca (www.we-are-lost.com)

Fane (fane@metalhead.ro)