Cronica Haggard si Amorphis la Bucuresti

Probabil va intrebati de ce in titlu prima trupa e Haggard, si, Amorphis, headlinerul e la coada. Pai e foarte simplu. Pentru ca asa a fost podiumul aseara. Haggard au oferit un show DVD daca as putea spune asa, sustinut de sunet perfect, vina celor aproape doua ore de soundcheck si 30 de minute de line-check, o adevarata opera de arta si la propriu si la figurat, pentru ca da, asta sunt germanii: niste artisti adevarati.

METALHEADTV.com va prezinta emisiunea aniversara cu numarul 40, un MLR de la concertele AMORPHIS si HAGGARD la Romexpo + concertul special HAGGARD din Preoteasa. Emisiunea contine filmari si interviuri video cu trupele si poate fi urmarita aici.

Seara a inceput pentru mine undeva la ora 18:00 dand ocoale Romexpo cautand o poarta de acces. In final am intrat pe undeva pe la mama dracu pe la reprezentanta Hyundai, inghetat pana in maduva oaselor si nu mare mi-a fost surpriza sa gasesc cele doua intrari de la Romexpo tixite. Multumesc mult celor care m-au lasat sa intru in fata sa-mi ridic acreditarea pentru ca altfel sigur luam o pauza serioasa de vreo saptamana in pat racit cobza.

Ei bine, dupa ce s-a intrat cu greu in sala (nu din vina organizatorilor cum spunea lumea pe afara, ci din "vina" de mai sus a germanilor care au stiut de ce au intarziat atat de mult la soundcheck) concertul a inceput cu Frozen Dusk acompaniati de o clapa pe CD, clapa ce mi-a lasat un gust destul de amar avand in vedere ca deschideau pentru doua trupe foarte mari, niste rara-avis pe plaiurile noastre.

Probabil si-au ratat sansa vietii lor care rar vine a doua oara. Sigur se putea gasi un SixFingers sau un clapar angajat barem jumatate de ora cat au catat, pentru ca altfel ar fi fost impactul la public. In rest ce sa zic... piese destul de bine gandite dar prea similare, pe locuri plictisitoare. Instrumentistii sunt foarte buni, vocea e de aur, dar compozitia lasa de dorit. O nota de zece pentru outfit-ul chitaristului si al Adinei de la voce. Au prins ceva aplauze dar se pare ca toata lumea astepta Haggard....

....Haggard care au cantat de au duduit peretii Pavilionului 18. Cu un playlist axat in special pe piese cunoscute, show-ul germanilor de mai bine de o ora si ceva a tinut TOT publicul pe metereze. S-a cantat, s-a dat din cap, s-a urlat, s-au ridicat maini in aer, s-a plans, s-a dansat...un concert in adevaratul sens al cuvantului. In formula completa, au dat din ei TOT ce se putea uman da, si au oferit celor din sala o seara de neuitat. The Observer si Per Aspera Ad Adstra au dat foc pur si simplu celor aproximativ 2000 de oameni prezenti in sala.

Memorabila voce a batranului cu mana in ghips (scuze, nu stiu cum il cheama pe prea-stimabilul domn) alaturi de grow-lul lui Asis si vocea de soprana a domnisoarei aratoase blonde (am citat din ce-am auzit dupa concert prin sala) au creat exact melanjul perfect pentru ce inseamna Haggard pentru multi dintre noi.

O trupa de nota zece care suna live ca pe CD, o adevarata lectie de muzica pentru cei care nu se descurca pe scena live nici macar in 4-5 membri... Concertul germanilor s-a incheiat memorabil cu Awaking The Centuries, "and the fat lady sang" ca sa zic asa.

Amorphis imi placeau candva. Imi plac si acum dar doar pe CD. Noile albume nu ma atrag in mod special, iar pe noul solist vocal il admir doar pentru virtuozitatea sa si calitatile vocale indiscutabile. Oricum sa dam Cezarului ce e al Cezarului asa ca trebuie sa recunoastem ca Amorphis au facut un show senzational aseara si chiar am fost mirat sa vad ca aproape toata lumea venise si pentru ei, nu doar pentru Haggard cum se dusese cumva vorba pe forum.

Cu un playlist axat in special pe ultimele releaseuri, Amorphis au dovedit ca isi merita statutul si faima si ca schimbarea uneori poate fi si in bine. Muzical vorbind: Nota 10. Show-ul scenic a fost unul de zile mari, intretinut si de randurile de rockeri care au cantat si sarit alaturi de trupa lor preferata mai tot concertul, si un adevarat liant s-a nascut instant intre public si scena.

Aceasta seara foarte frumoasa, cu sunet foarte bun si prezenta numeroasa s-a incheiat in Live Metal Club cu o rockoteca care a tinut pana pe la 6 dimineata, udata cu bere si voie buna.

Comenteaza pe Forum

O galerie foto a concertului Haggard si Amorphis de la Romexpo poate fi gasita aici :