Cronica Horse the Band la Cluj

Cronica Horse the Band la Cluj
Putini ascultatori de hardcore si metal din Romania stiu cine sunt HORSE the band, mult mai putini au fost interesati de faptul ca trupa din Los Angeles a inceput acum cateva luni un turneu mondial la un nivel de complexitate incercat doar de Guns N Roses in anii 90.

HORSE sunt una dintre trupele "cult" din Statele Unite, recunoscuta mondial pentru experimentul ciudat pe care-l numesc muzica. Folosind sunete ce te duc cu gandul la zilele in care ne pierdeam ore intregi in fata televizorului jucand jocuri de nintendo, sega sau atari, HORSE combina bucati electronice cu un metal tehnic extrem si breakdownuri sacadate de hardcore intr-o reteta unica ce a deschis practic drumul pentru trupe gen Enter Shikari, Sky Eats Airplane, Scary Kids Scaring Kids sau Arsonists Get All The Girls.

Trupa care practic a inventat un gen muzical catalogat de multi ca "nintendocore" sau "ataricore" a ajuns si in Romania, tara evitata de cele mai multe ori de muzicienii din State. Dar, vedeti voi, HORSE ajungeau in Europa de Est dupa o serie de concerte explozive in Asia, un loc unde muzica lor s-a potrivit ca un Powerglove Nintendo pe mainile ascultatorilor de metalcore din acea zona.

HORSE the band sunt pentru mine mai mult decat o simpla adunatura de muzicieni, HORSE reprezinta motivul pentru care am inceput sa experimentez in diverse zone ale muzicii electronice.

HORSE au avut in Romania 2 concerte: unul la Craiova si unul in Cluj Napoca. Despre cel din Craiova nu stiu foarte multe lucruri, din pacate. Cel din Cluj a fost organizat de BHCB, o organizatie Do It Yourself din Bistrita, si a avut parte de o promovare ceva mai agresiva.

Trupa care a deschis pentru HORSE the band au fost The Mushroom Story. Un soi de cult band la nivel national, The MUshroom Story au un stil greu de definit. Combina elemente de muzici alternative cu funk sau hardcore iar rezultatul final e ceva dificil de etichetat. Cert e ca muzica lor e pozitiva si intensa, lucru care i-a facut remarcati, anul acesta ajungand in finala concursului Manifest Yourself organizat de revista Sunete. Daca doriti sa-i vedeti, o puteti face la sfarsitul lunii mai in Bucuresti, cand vor concura in finala concursului anterior mentionat alaturi de artisti precum Fusion Core sau MINUS.

Intrarea pe scena a celor de la HORSE the band nu s-a lasat mult asteptata si fiecare minut din cantarea lor a meritat vazut. HORSE the band au cantat de parca ar fi fost ultimul lor show, cu o intensitate pe care trebuie sa spun ca n-am mai simtit-o la absolut niciun concert din Romania. De asemenea, publicul a fost cea mai grozava adunatura de tineri pe care am vazuta VREODATA la un concert de muzici *core in Romania. Nenumarate circle pituri, hardcore dancing ca la show-urile din State, nici macar un om accidentat. Doar oameni cu o atitudine pozitiva, doar energie, doar public educat care stia de ce a venit acolo. Cea mai buna reactie a publicului au primit-o piesele Cutsman, Bunnies si Birdo.

La ora 10, conform politicii clubului, show-ul HORSE s-a incheiat insa trupa a avut timp sa parcurga intreg playlistul si sa arunce si un bis destul de consistent.

Dupa aia am urmat eu ... si atat. Despre after-party nu-s multe lucruri de spus daca nu-ti place muzica electronica. Am mixat vreo doua ore jumate breakcore cu sunete "de nintendo". Cei 10-20 de oameni din fata scenei s-au simtit bine, zic eu :). Nici pe ceilalti 50 care au mai ramas prin club dupa ce HORSE si-au incheiat cantarea nu pareau sa fie deranjati de zgomot.

Am mai stat la vorbe cu HORSE, oamenii de la The MUshroom Story si cei de la BHCB cateva ore dupa concert. Au venit, ne-au mancat salata facuta de expertii vegetarieni de la BHCB, au multumit frumos si au plecat.

In concluzie ... HORSE the band in Cluj Napoca = unul din cele mai bune intense show-uri pe care le-am vazut vreodata. Daca i-ati vazut, bravo voua! Daca nu i-ati vazut, pierderea voastra.