Cronica Iron Maiden: Scream for me Romania !

Bucuresti, 4 august, caldura mare mon cher, trezit de la ora 7 dimineata, mers la birou, treaba, nervi, draci, stres, plecat cu 104 pana la Eroilor, mers 45 de minute, Romania, lipsa de deodorante, urechi paroase, cocalari infecti, trafic, caldura caldura caldura.

O introducere tipic romaneasca pentru un concert atipic. N-a mai contat nimic peste vreo cateva ore; au trecut toate si s-au bagat in cutia Pandorei. Am ajuns la Cotroceni in jur de ora 18:00 bucuros ca pot sa trag ceva poze si cu trupele de deschidere. Am ramas putin socat cum de eram acreditate doar patru persoane. Din cate am inteles presa nu a manifestat interes fata de acest eveniment, desi la Metallica se imbulzeau si comentau ca de ce nu au fost acreditati. Nu conteaza. Mai bine. Am avut loc sa ma misc.

Lume multa la ora 18:30 pe Stadion. Vreo zece mii. Fanii de aur lipiti de gard gemand de sete, steaguri si tricouri cu Iron Maiden peste tot, atmosfera de eveniment mare - eveniment meritat din plin de cei prezenti si asteptat de atata amar de vreme.

A inceput Lauren Harris. Singura ei calitate este ca e fata lui Steve si ca arata bine. Cam atat. De remarcat instrumentistii putin zis senzationali si show-ul de scena rupt parca din concertele trupelor de glam din anii 80. Sar cu privirea bannerul gigantic cu solista din spatele scenei, banner cu ..ea purtand tricou cu ... ea. Nice. Ce pot sa zic? Imaginea vinde uneori mai bine decat muzica. Raman la parerea ca mai bine canta o trupa romaneasca mai tanara decat aceasta facatura comerciala. Mergea un Black Magic, un 9.7 Richter ceva inainte de Trooper.

Si ca tot am ajuns la Trooper, baietii si-au implinit visul de vreo 13 ani de a canta alaturi de trupa care le-a dat nume. Targovistenii s-au facut mari ca sa zic asa, si la propriu si la figurat. Si-au dobandit prin multa munca statutul de cea mai iubita trupa de metal romaneasca, statut meritat pe de plin, lucru clar vizibil si ieri pe Cotroceni unde cam 10.000 de oameni au cantat alaturi de ei si i-au aplaudat. Pot sa bag mana in foc ca nu visau la o asemenea atmosfera. Playlistul axat pe piese mai vechi si improspatat de hit-ul arhicunoscut, Strigat, a aratat ca se poate si in Romania sa ajungi undeva si sa ai mii de fani daca muncesti din greu si iti promovezi toate materialele cum trebuie.

Pauza de jumatate de ora, baut niste bere, uitat prin public, salutat lume, sters lentila la aparatul foto (vand lentila!), asteptat, etc.. etc.. Pe bune daca stiu ce sa scriu sau cu ce sa incep macar. N-a vazut Romania pana acum asemenea concert. Poate daca vor veni Manowar vom avea un termen de comparatie atat ca productie cat si ca prezenta scenica.

Am avut parte de un Dickinson on steroids ca sa zic asa, intr-una din zilele lui foarte bune (are vreo 365 de gen pe an), pus pe sotii si foarte comunicativ. Ne-au incantat urechile pana la extaz trei chitari si un bas rupte parca din titlul turneului:"Somewhere Back In Time", iar tobele, ei bine, tobele au intretinut dupa parerea mea toata atmosfera prin balansul exceptional si tematica trade-mark Iron Maiden.

Artificii, jocuri de lumini, back-drop-uri interschimbabile (bannerele din spatele scenei), adrenalina, energie, public de nota 11, playlist ales pe spranceana, sunet zid, productie fantastica, show teatral de exceptie pe scena: cuvinte cheie care definesc cel mai bine concertul de aseara.

Ce m-a bucurat cel mai mult a fost ca Iron Maiden a avut cateva zeci de mii de voci aseara: una pe scena si restul din public, voci care au rasunat pana la Piata Unirii din nou la aproape fiecare vers, voci care au facut trupa britanica mandra sa ne calce din nou tara, de data asta in formula completa care i-a facut celebri si care ne-a oferit peste 30 de ani de istorie muzicala.

Ma opresc pentru ca nu am ce sa mai scriu si oricum cred ca vedeti ca nu prea imi gasesc cuvintele. Asa ca de cat sa insir o gramada de cuvinte mai bine va las cu amintirile de aseara pentru ca vor ramane mai mult ca sigur intiparite foarte multa vreme in inimile celor 20.000 de oameni prezenti ieri.

Romania a meritat Maiden si Maiden a meritat Romania ! Am zis !

O galerie foto a concertului IRON MAIDEN, Trooper si Lauren Harris din data de 4 august de pe Stadionul Cotroceni din Bucuresti, poate fi gasita pe METALHEAD.ro aici: Cronica Iron Maiden: Scream for me Romania !

Cateva filmari de pe Youtube de aseara gasiti aici: Filmari cu Iron Maiden (Low Qual)