Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
Aseara la Opera Nationala din Bucuresti, Kumm a aniversat 10 ani, 1000 de Chipuri si 1000 de spectatori, adica un show sold-out, asa cum ii sta bine unei aniversari. Intr-un decor cu totul si cu totul special, ca deh, ne aflam la Opera Romana in buricul targului de pe Dambovita, invitati precum ZOB, Luna Amara, The Mood, Timpuri Noi, Ada Milea si Travka au ajutat pe deplin la creerea unei atmosfere cu totul si cu totul speciale, dar si la desfacerea sampaniei de 10 ani.

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani

Pe scurt, fiecare din trupele de mai sus a cantat cate doua piese: un cover KUMM si o piesa proprie. Ce mi-a placut in mod special, a fost ca fiecare artist de pe scena a incercat sa dea o nota proprie pieselor clujenilor aniversati aseara. De remarcat : [din nou] tanara trupa bucuresteana The Mood care a facut un show senzational, solo-urile de chitara ale lui Iliescu de la Timpuri Noi, sinceritatea Adei Milea, pasiunea scenica a baietilor de la Travka, energia ZOB-ilor si experienta si prezenta scenica a celor de la Luna Amara.

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
ZOB

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
TRAVKA

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
ADA MILEA

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
LUNA AMARA

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
TIMPURI NOI

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
THE MOOD

Spectacolul propriu-zis a fost antrenat de Mircea Toma, care fix inainte de intrarea pe scena a clujenilor a facut un mini strip-tease, scotand de sub hainele de gala un tricou vechi, portocaliu cu KUMM. A fost cumva un simbol - sub muzica elitista a baietilor se ascunda spiritul strengar si nonconformist al muzicii de buna calitate a generatiei si vremurilor noastre.

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
Mircea Toma

Show-ul KUMM a fost kommpus din mai multe parti, cea mai notabila fiind cea in care trupa a cantat in formula veche, alaturi de primul lor basist si saxofonist, dar si de Byron, cel fara de care probabil nu am fi avut parte de aceasta aniversare, pentru ca, fie ca unora le place sau altora nu, vocea sa si chitara lui Eugen au facut trupa atat de cunoscuta. Am retrait cu placere momentele de acum cativa ani, de pe la concertele din Bucuresti, cand KUMM canta in vechea formula cu salile arhipline, indiferent de locatie.

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
Byron si KUMM

Ce mi-a placut si mai mult a fost faptul ca piesele cantate alaturi de Dan Byron au fost cu preponderenta melancolice, patrunzatoare si cantate cu foarte multa pasiune. Butterflies a amutit brusc toata sala si nu cred ca mai trebuie sa adaug de ce. Cunoscatorii stiu la ce ma refer.

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
KUMM 10 Ani

A doua parte a concertului ni l-a adus la voce pe Catalin, putin timorat sau poate emotionat pe primele doua piese, dar care incet incet s-a dat pe brazda si ne-a oferit un show total. Dupa ce l-am vazut pe Byron si apoi pe Catalin, am inteles foarte clar directia noua a trupei : mai energica, mai tonifianta, dar fara sa uite sa pastreze melancolia ce-mi aduce aminte de Anathema sau Pink Floyd.

Cronica KUMM sa sarbatoresti 10 ani
KUMM 10 Ani

O seara foarte reusita ! La multi ani KUMM ! Si pentru cei care nu au fost, saptamana aceasta pe METALHEADTV.com veti putea urmari filmari cu toate trupele. Nu uitati sa cumparati DVD-ul KUMM aniversar precum si tricourile scoase cu ocazia implinirii celor 10 ani. Pana atunci, aruncati un ochi pe galeria foto de aici.