Cronica Katatonia in Romania

Cronica Katatonia in Romania
Cele 3 saptamani de promovare au fost indeajuns de mult pentru a strange circa 800 de oameni, dornici de a asista la recitalul uneia din cele mai cunoscute trupe de doom/goth rock si anume Katatonia. Inca de la inceput se anunta un eveniment controversat, datorita prezentei celor de la Subscribe, insa despre asta vom vorbi un pic mai tarziu.

Katatonia pe MHTV">Urmariti Filmari de la Katatonia pe MHTV

Cronica Katatonia in Romania

Trec peste introducere si ajung direct la Abigail, care au inceput cu o intarziere de cateva minute, un lucru deja firesc pentru concertele din Romania. Din cate am vorbit cu Razvan, acest concert a reprezentat un vis implinit, mai ales ca suedezii au fost un punct de inspiratie , cel putin atunci cand vorbim de Sonets. Am observat ca legatura dintre acesta si restul trupei a devenit mult mai bine conturata, sau cel putin asta se vede din afara scenei.

Cronica Katatonia in Romania

In rest, un show bine pus la punct, fara greseli de executie. Sunetul a dat ceva batai de cap, insa per final cei din spatele mixerului s-au descurcat admirabil. N-am prins toate piesele, datorita interviului cu Katatonia, insa sper sa la un viitor concert, cu o prezentare mai amanuntita a EP-ului New Dawn.

Cronica Katatonia in Romania

O scurta pauza de 15 minute, urmata de aparitia celor de la Subscribe, o trupa din Ungaria, ce revine in Romania dupa o pauza de aproape un an (daca nu stiti, Subscribe au avut destul de multe concerte prin Romania). Cu aceasta ocazie, baietii sustin un turneu de promovare a noului album, care vreau sa spun ca m-a dat pe spate. Din ce am ascultat aseara, influentele Dillinger Escape Plan sunt evidente.

Cronica Katatonia in Romania

Pasaje de mathcore, imbinate cu ceva influente funk, plus citate extrase din piesele The Doors (vezi The End). Cu siguranta lista de commenturi va depasi 20 de injuraturi, insa tin sa spun ca nepasarea (ca sa nu spun altceva) este mare. Inteleg ca o mare parte din public a venit pentru Katatonia, dar asta nu e motiv sa te apuci sa huidui trupa de pe scena. Este in primul rand o chestie de respect pentru munca depusa.

Cronica Katatonia in Romania

In fine, cum spuneam si mai sus, o imbinare foarte buna de mathcore, hardcore, jazz si funk. Sunetul a fost destul de ok, in special daca stateai undeva in stanga scenei. Pentru cei dornici de un nou show Subscribe, ii puteti vedea pe 4 Decembrie in Fire Club in cadrul unui tribut Rage Against The Machine cu Guilty Parties alaturi de Proof.

Cronica Katatonia in Romania

Iata ca a venit momentul mult asteptat si anume recitalul suedezilor de la Katatonia. Inainte de toate, mentionez ca pe Katatonia i-am vazut si la Brutal Assault, asa ca mi-am permis sa fac o comparatie intre cele doua concerte. Pentru inceput, cateva detalii despre concertul de aseara:

Cronica Katatonia in Romania

Suedezii au fost foarte obositi, datorita drumului parcurs din Suedia pana in Romania. Din cate am inteles, a fost vorba de cateva zeci de ore. Playlist-ul imens nu le-a permis nici un moment de ragaz (au cantat 18 piese plus bis). Nici sunetul nu a fost extraordinar, desi am impresia ca pe scena baietii se auzeau destul de bine. Da, au fost probleme insa in ciuda acestui fapt, experienta si profesionalismul si-au spus cuvantul astfel ca Katatonia a oferit un show memorabil pentru fanii devotati.

Cronica Katatonia in Romania

Parerea mea este destul de bine conturata, insa am sa va prezint toate detaliile importante de aseara. Primele doua piese au fost defavorizate total de sunet (prima a fost Closure). Vocea nici macar nu era la un nivel decent, iar chitara din stanga a avut probleme pe tot parcursul concertului. Pe parcurs, lucrurile si-au revenit la normal, Katatonia prezentand o mica istorie muzicala a trupei, compusa din 18 piese, plus July la bis.

Cronica Katatonia in Romania

Zvonurile despre capacitatile vocale ale lui Jonas s-au dovedit a fi adevarate. Dupa cateva piese, Renske a intampinat dificultati in interpretarea pieselor, lucru care s-a accentuat treptat, pana la finalul concertului. Insa surprinzator (cel putin pentru mine), Jonas a comunicat cu publicul.

Cronica Katatonia in Romania

Fata de Cehia, unde tot ce am auzit a fost un "Thank You", aici am avut parte si de celebrele "Ne bucuram ca suntem aici pentru prima data, vai cat timp a trecut, ce frumos, etc". Nimic extraordinar, insa de bun simt. La capitolul sunet, parerile sunt foarte impartite. Pentru un sunet cat de cat clar, trebuia sa stai ori in stanga ori in mijlocul scenei. Din spate nu se auzea mai nimic..nu stiu cum a fost in dreapta ca n-am avut ocazia sa ajung acolo. Oricum, atmosfera a fost "masacrata" de sunet.

Cronica Katatonia in Romania

Chitara din stanga a avut pobleme serioase si am impresia ca a fost de la cablu, pentru a se sesizau mici intreruperi de sunet. Publicul destul de calm, la fel si oamenii insarcinati cu securitatea (poate "armurile" medievale au fost un pic exagerate). La capitolul organizare, nimic de reprosat poate doar problema budelor. Si ca o scurta concluzie, aseara am asistat la un show decent, insa concertul din Cehia a fost ceva mai bun. Sa fie de vina sunetul?

Votati trupa la BEST OF Rock & METAL 2007.

P.S: De data asta s-a exagerat cu luminile, parca eram intr-un rotisor de pui. Astept insultele la sectiunea comments.

Comenteaza pe Forum : Katatonia in Romania