Cronica Kiju si No Sound la Utopia

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

Luni seara am fost sa ascultam niste muzici cu terminatia *core in UTOPIA. No Sound, Cronica Kiju si No Sound la Utopia (din Italia) si trupa FIRST DIVISION care initial nu era pe afisul evenimentului au tipat in microfoane si ne-au umplut urechile cu ritmuri agresive pana dupa ora 24.

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

No Sound au inceput recitalul. Din ce citisem despre ei inainte de concert, acestei trupe virtual necunoscute i s-a pus eticheta gresita de metalcore sau "hardcore metal" daca doriti. In realitate, din ce am auzit, muzica lor a adus mai mult a nu-metal cu ceva bucati de hardcore, in orice caz au avut cativa oameni in fata scenei.

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

Un vocal energic care a instigat in permanenta la miscare si niste instrumentisti care s-au inteles destul de bine intre ei au creat un show care a combinat piese proprii cu cover-uri. Highlightul recitalului lor a fost coverul dupa piesa Take a Look Around a trupei Limp Bizkit interpretata alaturi de Vito de la Kiju. Dupa parerea mea, aceasta piesa a fost si highlightul serii.

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

Desi unii oameni asteptau trupa First Division pe scena, Kiju s-au gandit ca ar trebui sa fie ei ce-a de-a doua trupa care sa cante in conditiile in care, dupa spusele lor, trebuiau sa plece catre Italia in acea seara. Nu stiu cum s-a intamplat insa trupa n-a parasit clubul decat cu vreo 15 minute inainte de incheierea cantarii Cronica Kiju si No Sound la Utopia, asadar n-am inteles gestul lor. In fine, Kiju si-au facut treaba si au facut-o bine, expunand un amestec de Trash si Hardcore publicului din Romania.

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

Cu un microfon old-school in mana, vocalul trupei a dat dovada de intensitate si practic a generat de unul singur feedback din partea publicului nefamiliarizat cu muzica celor de la Kiju. S-a facut si putin slam dancing (nu pogo, slam dancing) dupa principiul impinge-ma ca sa pot sa te lovesc si sa fim rockeri impreuna.

Vocalul Kiju a combinat bucati melodioase cu growling si tipete agresive fiind secundat in permanenta de basistul trupei care facea backing vocals. Pe langa microfonul old-school, ceva mai intreresant din punct de vedere al imaginii ar fi faptul ca toti cei din trupa aveau tatuat pe spate logo-ul Kiju.

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

Pe Cronica Kiju si No Sound la Utopia i-am vazut acum ceva timp in deschidere la Straight Opposition. Atunci pot spune s-au descurcat destul de bine ca openeri. Cand au aflat ca vor canta ultimii, baietii s-au ingrijorat ca nimeni nu va mai ramane la concert dupa Kiju insa nu s-a intamplat asa. Aproape 2/3 din public a ramas sa-i vada si pe pustii din Braila care au dat drumul la hardcore.

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

Cristi a fost ridicat de 2 ori pe bratele a vreo 3-4 oameni din fata scenei. Fie ca va plac sau nu, Cronica Kiju si No Sound la Utopia au avut o atitudine pozitiva si s-au comportat ca la o repetitie cu public. Poate ca muzica lor nu instiga atat de mult la moshpit pe cat ar trebui insa cu siguranta au avut cateva bucati la care oamenii din fata scenei au sarit.

Cronica Kiju si No Sound la Utopia

S-a mai dus un concert de *core-uri si nu stiu ce-as putea spune in incheiere. Nu pot spune ca sunt bucuros de faptul ca toti pustii care ascultau inainte hardcore acum s-au dat pe DNB insa nu pot spune ca sunt dezamagit cand vad ca in Romania se pun cat de cat in scena concerte cu trupe mai mult sau mai putin bune care incearca sa faca ceva pentru acest public uneori aproape inexistent.

Hitscum