Cronica Krepuskul la Rocknight Botosani

Cronica Krepuskul la Rocknight Botosani

Iata ca dupa doua saptamani destul de obositoare, a venit si ocazia mult asteptata de a lua o gura de aer. Totusi, ar fi nedrept sa zic ca a fost doar atat si nimic mai mult. A fost un concert pe cinste, chiar cu un numar foarte mic de oameni prezenti, o adevarata evadare din stresul generat de acomodarea cu viata de liceu.

Desi au existat multe indoieli cu privire la locatia aleasa, aceasta s-a dovedit a fi potrivita. Sunetul a fost foarte bun, iar publicul, chiar daca putin, destul de receptiv (desi un pic cam amortit o buna parte din timp).

Dupa probele de sunet si ceva stat degeaba, au intrat in actiune Piatra, trupa de gothic/doom metal din Suceava. Ar fi de precizat ca in componenta trupei intra si un membru Bucovina, Bogdan Luparu, ceea ce a ridicat asteptarile publicului. Cu o serie de compozitii lucrate si bine inchegate, au lasat o impresie frumoasa, si, la cerinta ascultatorilor, au oferit si un bis. Printre piesele interpretate de Piatra se numara melodii de pe demo-ul nelansat inca, cum ar fi La apus sau Ape adanci. Ca si preferinta personala, tin sa mentionez Flori de piatra. Sub aspect muzical, as zice ca in cazul trupei de fata, vocea ocupa un loc secundar, in prim-plan aflandu-se instrumentatia (2 dintre piesele interpretate fiind in intregime instrumentale, daca nu ma inseala memoria), iar in cazul lor acesta nu este nicidecum un lucru negativ.

Dupa cateva minute, a intrat in scena si trupa clujeana Krepuskul. Pe ei ii vazusem si la Heartrock si asteptam cu mult interes o noua ocazie sa repet experienta, iar cea de aseara mi-a intarit parerea deja pozitiva despre aceasta trupa. Veniti in promovarea albumului de debut, Umbre de vise (pus si in vanzare pentru cei interesati), l-au interpretat in intregime (mai putin intro-ul), alaturi de un cover (nu am fost pe faza, si nu am inteles de la cine era preluarea pana la urma, insa din ce am vazut publicul cerea cu insistenta Obituary).

Dintre piesele care m-au incantat in mod deosebit as aminti din nou de Cantareti bolnavi, piesa cu

versurile

lui Lucian Blaga, asa cum ne-au reamintit baietii. De asemenea, m-au pus in miscare si Zile fara soare si Dead inside, aceasta din urma fiind interpretata la bis, care a fost cerut cu insistenta. De apreciat faptul ca Krepuskul au reusit sa creeze o atmosfera electrizanta si sa bage in priza putinii oameni prezenti. Cat despre remarca cu privire la starea de sanatate generala, nu am putut sa nu fiu de acord. Totodata, un plus pentru bunavointa si umorul membrilor trupei dupa un scurt dialog cu publicul, referitor la albumul pus in vanzare si problemele financiare. ( Nu avem bani! Eh,asta e! Nici noi.)

Per ansamblu, editia intai a Rocknight a fost una destul de reusita. Un minus l-ar reprezenta numarul foarte mic de participanti, probabil datorita locatiei mai neincapatoare, insa, dintr-un anumit punct de vedere, desfasurarea concertului intr-un cadru mai intim a dat un plus de farmec, cel putin pentru mine, serii de 26 septembrie, o seara in mare parte lipsita de incidente, si un inceput promitator pentru viitoarele editii Rocknight, despre care sper ca vom auzi cat mai curand!