Cronica Locatarii in Silver Church: Rock si spirit punk

La concertele din Silver Church tot merg de ceva vreme, n-am scris nimic pana acum pentru ca o mare parte din acestea se adreseaza unui alt public, mult mai interesat de sonoritati electronice. Joi seara din nou Silver Church, de aceasta data cu trupa Locatarii care pentru urechiile mele erau cunoscuti doar prin nume.

In general incerc sa evit formatiile din generatia veche fiindca sunt constant in cautare de sonoritati noi si proaspete. Totusi dupa placuta surpriza a celor de la Prometeu, am dat o sansa si formatiei Locatarii despre care tin sa spun in primul rand ca pe scena canta si se simt mult mai bine decat toate formatiile de pustani ce se tot plimba pe scenele din Fire, Suburbia sau Fabrica.

Locatarii sunt de fapt un grup format din muzicieni cu foarte multa experienta in scena autohtona, anume Tapi Iepan (membru fondator al trupei Cargo), Mario Florescu (responsabil pentru celebrul refren Timisoara), Lica Dolga (un percutionist senzational), Radu Rotaru (un fel de multi instrumentist), Victor Micalus (un alt basist de exceptie) si Horea Cirsovan (cei mai tineri il stiti probabil din Blazzaj).

Dorit drept un concert de lansare a albumului, recitalul s-a transformat mai degraba intr-o relevatie pentru publicul destul de restrans din care mai mult de jumatate erau muzicieni printre care si Mircea Baniciu, foarte relaxat si bucuros de prestatia timisorenilor.

Si cum spuneam, desi aflati la o varsta 'inaintata' pentru scena rock, Locatarii au un spirit pur punk. Impresionanta multitudinea stilistica, pornind de la un rock clasic pe care treptat il completeaza cu sonoritati progresive, alerte si cu foarte mult ritm, ca la final sa adauge si o doza de space rock tipic Pink Floyd, care de altfel a marcat un moment de reculegere pentru Revolutia din 89, un pasaj instrumental pe clapa si chitara unde Crisovan si-a demonstrat din nou abilitatile de chitarist de exceptie.

Piese foarte variate ca instrumentatie insa totusi as reprosa ordinea pieselor in playlist anume trecerea brusca de la o serie de compozitii alerte la un final compus din piese balansate, mai mult spre balade si parti acustice. Si cam atat am de reprosat despre concert. Instrumentistii sunt senzationali, am vazut percutionist care foloseste cu incredere pedala dubla in timp ce executa pasaje pe care sincer putin tobari de la noi le pot executa, fie ei si de metal.

Mi-a placut foarte mult ce am vazut si audiat, Locatarii sunt o trupa sincera cu foarte multa energie si au avantajul de a avea in spate instrumentisti de valoare care din fericire stiu ce inseamna o compozitie reusita. Voi reveni si cu o cronica a albumului Nu Te Supara Frate, am impresia ca voi avea inca o surpriza.