Cronica Manifest Yourself in Fire

Cronica Manifest Yourself in Fire
Sub egida adaptata de "voi cantati noi tragem pe disc", Sunete a organizat martea asta in Fire prima editie a concursului (cica) Manifest Yourself. Egida a fost defapt "aveti prieteni sa va voteze pe net, castigati si noi va tragem disc". Castigatoare au fost trupele AIA din Brasov, Cronica Manifest Yourself in Fire din Sibiu si revelatia mea pe 2007, Cronica Manifest Yourself in Fire din Brasov. Invitata speciala, GODMODE. Fara nici un partener media serios, concertul s-a bucurat de prezenta a aproape 50 de persoane, majoritatea prieteni ai trupelor castigatoare sau fani GodMode. Dupa vreo 2-3 pahare de vorba cu Fane (Deviant) a inceput si concertul asa ca m-am refugiat in fatza scenei sa ascult si sa fac niste poze. Am stat in fatza scenei pentru ca doar acolo, langa boxa, puteai intelege ce canta trupele pe scena, sunetul fiind absolut oribil (nu mai oribil totusi ca pe18 aprilie in Suburbia).

Cronica Manifest Yourself in Fire

Ei bine, prima trupa, AIA din Brasov, m-au impresionat prin stilul putin modificat abordat. Daca va plac trupele de glam ale anilor 80, chestii de genul Skid Row etc.. sigur or sa va placa si ei. Un heavy/glam cu tendinte de new-pop, in putere cu instrumentisti priceputi si un vocal foarte carismatic. Linii melodice solide, armonie interesanta pe scena, o clapa inspirata, tobosar cu sange rece, ce mai o reteta de succes garantat. Daca se tin de treaba si continua seria de concerte, brasovenii pot deveni un fel de Trooper Doi ai Romaniei, si ma refer exclusiv la brand si la numarul de fani, Trooper fiind fara doar si poate cea mai cunoscuta si apreciata trupa de heavy din tara.

Cronica Manifest Yourself in Fire

Cronica Manifest Yourself in Fire
Aia

Distractia a continuat morbid cu Cronica Manifest Yourself in Fire din Sibiu. Sincer nu stiu cum au castigat baietii astia la concurs, dar canta absolut demential. Demential adica iti vine sa te dai cu capul de pereti cand ii auzi. Basul HORA de urla de pe scena pur si simplu mi-a intors stomacul pe dos, solistul vocal total neinspirat si fara pic de talent sau voce m-a facut sa beau vreo 3 beri in 10 minute, iar tobosarul nu avea nici o legatura cu trupa, probabil canta pentru prima oara la tobe. O copie infidela si chinuita de Blink 182. Imi cer scuze fata de baieti daca citesc aceste randuri, dar sincer le fac un bine si ii sfatuiesc sa nu mai urce pe scena inainte sa gaseasca tobosar, sa invete sa-si faca un ton de chitara si sa-si cumpere scule.

Cronica Manifest Yourself in Fire

Cronica Manifest Yourself in Fire
Cronica Manifest Yourself in Fire

Ei bine tot raul spre bine. Dupa Cronica Manifest Yourself in Fire au urcat pe scena probabil cea mai buna trupa pe care am vazut-o live anul asta (pentru prima oara adica). FUSION CORE din Brasov. Exceptional ! Instrumentisti de clasa, cu o solita vocala carismatica si cu o voce de te scoala din morti. Jazz, funk si rock toate la patrat. Iar la tobe, probabil unul dintre cei mai buni totobsari de rock pe care i-am vazut in ultima vreme (trebuie sa mai vad un Psycho Symphony sa-mi treaca :) ). O sa vedeti si auziti ce spun in filmarile pe care le vom urca pe site curand. Ca sound, Cronica Manifest Yourself in Fire se situeaza undeva intre Blazzaj si Portishead. Exact in zona aia lasata libera de fiecare trupa.

Cronica Manifest Yourself in Fire

Cronica Manifest Yourself in Fire

Cronica Manifest Yourself in Fire
Cronica Manifest Yourself in Fire

Seara s-a incheiat cu recitalul Cronica Manifest Yourself in Fire. Nu am fost niciodata fan al muzicii lor, dar ii apreciez ca artisti si pentru curajul dovedit de a tine steagul sus de atata vreme si de canta inca un stil pe cale de disparitie (ceva nu metal pe alocuri). Un highlight ar fi piesa de la sfarsit cantata cu Rares (Narkoma). Ceva miscare in public, sunet mai bun (se vede ca baietii au scule bune).

Cronica Manifest Yourself in Fire

Cronica Manifest Yourself in Fire si Rares (Narkoma)

Cam atat de la Fire.