Cronica Maraton Rock in Live Metal Club

Cronica Maraton Rock in Live Metal Club
Sambata 5 mai, am participat la inaugurarea Live Metal Club din Bucuresti. Nu stiu daca este cel mai mare club din sud-estul Europei (I`ve had better cum zice Jim Carrey) dar cu siguranta a fost cel mai in constructie club. Oricum asta nu i-a oprit pe cei aproape 300 de oameni prezenti (ciudat, intrarea era gratis), sa se simta bine. Asta in ciuda sunetului prost sau neinspirat pe cam 90 la suta din durata concertului. Sincer nu am timp (si nici voi cred ) sa insir cate o cronica pentru fiecare trupa, asa ca va voi oferi o privire de ansamblu asupra fiecarei trupe care a prestat. Imi cer scuze daca incurc ordinea trupelor, dar au fost o gramada.

Am ajuns cand cantau Hathor, orcii din Galati. Primele trei trupa parca le-am scapat din cauze de alcoolizare crunta cu o seara inainte, dar totusi, am o scuza, concertul a inceput undeva pe la ora 14:00 ! Cu un nou album, a carui lansare a avut loc chiar in acea seara de 5 mai, Hathor s-au prezentat cu forte noi, din nou in Bucuresti, dupa aproape jumatate de an ba chiar mai mult. (Ultima oara parca au cantat la BMN6 organizat de noi alaturi de Catamenia). Sunetul prost nu mi-a dat ocazia sa-mi fac o parere despre piesele noului album, sau macar legata de recitalul galatenilor, oricum, din ce am prins, acelasi death/black liniar dar inspirat (uneori).

Urmeaza o trupa care nu stiu exact care este pentru ca parca vreo doua trupe nu au mai cantat. S-ar putea sa fie Shambless. Oricum, nu m-au impresionat deloc. Tocatura de death metal, brutala, fara nici un pic de linie melodica. Un etern groh, obturat pe alocuri de scream-uri scurte. Sound-ul ma duce cu gandul undeva la death metal-ul din deceniul trecut. Foarte raw si puternic. Ceva miscare prin sala, dar slabut.

Anal Dissected Angel mi-au prezentat cel mai ciudat sound pe care l-am prins in viata mea. Trupetii imbracati cumva a la future sounds of London, cu un vocal foarte chel (:D), si un joc de scena de Hatebreed asa. Trupa suna a metalcore cu clapa daca puteti crede, uneori o dadeau pe black/death, alteori pe melodic, alteori pe grind, o mare ciorba de stiluri. Nu mi-au placut de nici un fel, asa ca am iesit afara la tigare cu prietenii si cunoscutii.

Au urmat sibienii de la Darken My Grief. Din nou fara tobosar, cu track-urile de tobe pe laptop, dar se pare ca asta a devenit un trade-mark pentru ei si le ofera un anumit je ne sais quois. Un sound ce se vrea black, dar deriva, ajunge prin death metal, apoi prin melodic death/black si tot asa. Nu poti trasa niste linii clare, dar oricum, se vede (de auzit mai putin - vezi sunetul prost D) ca baietii au evoluat de la ultimul concert in care i-am prins in Bucuresti in Utopia.

Dies Irae de data asta au avut parte de un public cat de cat adecvat si numeros, si, fata de ultimul lor concert (acea amintire trista din Suburbia), au facut show ! Highlight-ul show-ului bucurestenilor a fost piesa interpretata cu Nicu Galie (Avskild) care a rupt publicul in bucati. Galie ramane un solist vocal de exceptie, asa ca asteptam ceva nou de la Avskild ! (Zota ! Pune biciu` pe ei, frate !)

Rising Shadow s-au prezentat cu lectia invatata, si au sunat binisor, parca putin mai bine decat celelalte trupe. Oricum sound-ul lor este si mai light, deci mai usor de sonorizat. Paul s-a simtit foarte bine pe scena si a comunicat cu publicul cam dupa fiecare piesa, acesta ne lasandu-se mai prejos.

Ajungem la show-ul L.O.S.T. ! Exceptional ! Probabil cel mai bun concert al lor, incununat de un joc scenic si o comunicare cu publicul de exceptie ! Piese mai noi si mai vechi, aranjate cu cap si cu o logica ascunsa, au spintecat pur si simplu Live Metal Club-ul. Fanii nu s-au lasat mai prejos si au facut o atmosfera de zile mari ! Go L.O.S.T. !

Capul de afis CLAR al serii au fost Taine, despre care am tot scris pana acum. Sincer, muzica vorbeste de la sine, si nu stiu ce as putea sa adaug nou, decat ca pacat de sunetul prost pe fatza. Balaurul (Trooper) a stat la mixer si a incercat sa mai dreaga cate ceva, reusind pana la urma sa scoata ceva decent din difuzoare. Cum ne-au obisnuit in ultimele concerte, playlist foarte scurt, cu primele trei piese instrumentale (aproape), la fel ca si in Suburbia. Sincer, ei trebuiau sa cante ultima trupa, pentru ca i-au eclipsat complet pe Vale Of Tears.

Si ca tot am ajuns la Vale Of Tears, despre ei nu prea pot spune multe. Tocatura, death metal, public putin (majoritatea a plecat dupa Taine). Sunt sigur ca daca sunetul ar fi fost OK, as fi putut spune destule despre fiecare trupa in parte.

Asa s-a incheiat seara (lunga) de 5 mai din Live Metal Club.

Ne vedem acolo la Rockoteca din fiecare vineri organizata de METALHEAD !