Cronica Metal si Troli la RockNIasi

Cronica Metal si Troli la RockNIasi
Daca la precedenta editie Rock N Iasi Open Air intentiile au fost laudabile insa organzarea si evenimentul in sine au lasat de dorit, era normal ca pentru urmatoarea editie 'in sala' asteptarile sa fie destul de mari din partea publicului.

Ca o scurta introducere, drumul si oboseala au palit in fata atmosferei din Iasi. Cateodata un asemnea concert in provincie este binevenit, parca astepti cu nerabdare sa scapi de Bucuresti. Interesul acordat acestui concert a fost destul de mare, din ce am numarat au fost peste 600 de oameni veniti din toate colturile tarii.

Prima trupa a serii au fost cei de la Skepsis, un amestec intre ceva heavy/thrash, cu elemente progresive chiar si cu ceva influente clasice concretizate prin violoncel. O prezenta interesanta, Skepsis incearca o muzica destul de unica la noi insa nu cu prea mare priza la public drept dovada si interesul scazut acordat acestei trupe. De remarcat calitatea sunetului care a persistat pe toata durata concertului.

Ashaena s-au potrivit foarte bine in context, un fel de varianta metalizata a Bucovinei. Versurile au cam aceleasi idei, muzica se difera prin abordarea ceva mai agresiva a temelor folclorice concretizate prin varianta propie a piesei Treceti Batalioane Romane. Poate aceasta mandrie de roman a fost un pic prea in exces, mai degraba s-ar acorda o atentie mai mare muzicii insa pana la urma in aceasta parte a tarii, astfel de trupeau priza foarte mare la public. Nu o formatie rea, insa poate mai trebuie lucrat pe partea muzicala.

Bucium au fost ceva mai timizi si probabil cea mai 'cuminte' trupa a serii. Executie aproape impecabila, un mare accent pus pe linia melodica. Prezenta celor doua viori a propulsat oarecum muzica pentru cei curiosi si dornici de ceva iesit din comun, asta in ciuda faptului ca o parte din public a preferat sa-si petreaca timpul in afara salii asteptand ceva sonoritati mai agresive.

Bucovina s-au simtit ca acasa pentru ca pana la urma chiar erau acasa si probabil este cea mai cunoscuta trupa pentru publicul din Iasi, drept pentru care atmosfera a fost la cote maxime. Nu au existat emotii, insa au fost mici probleme cu sunetul datorate faptului ca trupa are un nou backline pe care l-au folosit pentru prima oara, setarile nefiind chiar cele mai potriivte. In rest un concert in nota binecunoscuta, fara greseli de executie si in acelasi timp cu o primire cat se poate de calduroasa din partea publicului.

Magica fost oarecum dezamagirea serii, insa judecand un pic mai clar, situatia in momentul de fata este de asa natura incat trupa constanteana nu avea cum sa ofere un show complet. Anume, s-au petrecut schimbari majore in componenta trupei. S-a schimbat tobarul si basistul insa surpriza cea mai mare a fost absenta lui 6Fingers inlocuit de Andi Vasilescu din trupa Nexus. Din cate stiu 6Fingers a avut concert imediat in ziua urmatoare cu trupa Byron. Daca aceasta schimbare este una temporara sau permanenta, ramane de vazut. Cert e ca Magica au avut probleme serioase in ce priveste executia pieselor. Deseori, toba a ramas in spate. Se simte lipsa fortei, mai exact lipsa a doua chitari. In fine, din punctul meu de vedere in conditiile date Magica s-au descurcat onorabil.

Eluveitie a fost probabil puntul culminant la serii. O cumunicare cu publicul absolut extraordinara, intretinuta de un vocal influentat serios de stilul Gothenburg. De fapt, daca lasi deoparte toate instrumentele medievale, Eluveitie aduc a In Flames atat ca structura cat si ca voce. Acele instrumente medievale isi fac simtita prezenta din plin, calitatea sunetului intarind aceasta idee. Ca atmosfera nu cred ca au existat prea multe concerte in tara de o asemenea anvergura. Totul a fost perfect, publicul a reactionat la fiecare secunda din recitalul elvetienilor si cu siguranta o mare parte din cei prezenti la Iasi vor veni si la concertul Kreator din Bucuresti unde in deschidere vor canta Eluveitie.

Finntroll cred ca au fost putini dezamagiti de reactia publicului, efectiv epuzitati de show-ul precedent. Problema si-a pus greu amprenta pe show-ul Finntroll, contrar dorintei trupei de a avea un show cat mai energic. Din punct de vedere al interpretarii, nimic de reprosat. Executie si prestatie impecabila, o trupa care pe scena pare un intreg. Un moment cu totul special pentru public si nu numai, a fost 'duetul' Finnttroll-Eluveitie de la finalul concertului, o interpretare care nu poate fi descrisa in cuvinte. Imaginati-va cum suna aceste doua trupe impreuna, o adevarata masinarie.

Singura problema a showului a fost lipsa de entuziasm 'vizibil' al publicului. Sunt sigur ca fiecare din cei prezenti in sala a fost multumit de concertul Finntroll, doar ca nu aveau energia necesara pentru a se manifesta si acest aspect este pana la urma de inteles, dupa un show cu Eluveitie greu te poti ridica pe picioare.

Rock N Iasi a fost un concert perfect din toate punctele de vedere. La nivel de organizare se pot invata multe de pe urma acestui eveniment, ulterior aplicate la Rock N Iasi Open Air.

Titi