Cronica Negura Bunget la Old School

Cronica Negura Bunget la Old School
Sambata 24 martie 2007, cea mai pretioasa perla a metalului romanesc, Negura Bunget, a vizitat Bucurestiul din nou, intr-una din rarele lor prezente pe scenele din tzara. Sincer nici nu stiu de unde sa incep. Probabil cu inceputul, cu ora 11 dimineata cand Negura au sosit la Preoteasa. As continua cu cele cateva ore scurse pentru amenajarea scenei si a luminilor si pentru soundcheck. Stress si oboseala, dar totul a mers struna. La mixerul timisorenilor, un nou sunetist, fratele lui OQ. Experimentat, nu am ce zice, dar se simtea putin lipsa mainii experimentate a frateului sau.

Prima trupa pe scena, Argus Megere. Black metal, destul de raw si intens. Se pare ca desi nu au cantat in Bucuresti pana acum, baietii si-au strans o serie de fani veniti special pentru a-i vedea live. Inchegat si la obiect, au ravasit pletele rockerilor prezenti in numar mare la Old School. Auzisem vorbe ca Argus Megere ar fi o copie fidela pe alocuri Negura Bunget. Ei bine pana nu i-am vazut live nu mi-am dat cu pararea. Suna a Negura Bunget pe alocuri pentru ca acelasi stil, dar pana la a canta ca Negura Bunget, e drum foarte lung si anevoios. Negura sunt Negura. Numai de bine despre Argus si sper sa-i revad curand.

Argus Megere

Dupa o pauza de cablat si instalat, bucurestenii de la L.O.S.T. au urcat pe scena in aplauzele publicului. Nu cred ca se asteptau la asta, dar pur si simplu au facut furori intr-unul dintre cele mai bune prestatii live. Au sunat ZID si publicul a reactionat pe masura. Moshpit pe toata durata concertului. O bila neagra pentru doi-trei spectatori mai beti care pur si simplu se impingeau fara noima imitand niste dansuri probabil din Uganda din luptele pentru eliberarea bananierilor. Spiritele s-au calmat pana la urma, si renegatii s-au conformat, prestatia L.O.S.T. continuand in uralele publicului. Se vedea pe fetzele lor cat de bine se simt pe scena si au dat tot ce-au putut. L.O.S.T., o trupa ce creste de la concert la concert, si-au meritat pana la capat pozitia pe afisul concertului Negura Bunget, si au fost la inaltime.

L.O.S.T.

Dupa o pauza ceva mai lunga, in care Negru si-a instalat armata de cinele si tumuri, ocupand aproape jumatate de scena, Negura a coborat pe Bucuresti. Timisorenii, mult asteptati de fanii din Bucuresti sau din tzara, au oferit publicului o lectie de black metal cum numai ei stiu, si o atmosfera de basm. Iluminarea slaba (intentionat) de pe scena alaturi de un stroboscop amplasat la picioarele lui Hupogramus, au creeat o imagine parca desprinsa din copertile albumelor Negura Bunget.

Da ! Negura Bunget au cantat fara basist, acesta ne-putand onora invitatia la Bucuresti (deocamdata timisorenii nu au basist asa ca Ursu, fostul basist al trupei, a fost invitat sa cante pe 25 martie). Oricum nu a fost un impediment prea mare si sound-ul trupei nu a suferit modificari majore. Pe felia lor, basul nu are prea multa importanta. Speram totusi sa rezolve `problema` curand. Prestatia a fost scurta, putin peste o ora, trupa parasind scena fara bis. Oboseala si-a spus cuvantul, sau, mai bine putin dar bun pentru a lasa loc si pentru un concert viitor. Cu aceasta ocazie am putut-o vedea pentru prima oara si pe noua claparitza Negura Bunget, Itza (ex. My Shadow), prezenta pe scena si cu prima trupa, Argus Megere. Cam atat despre 24 martie. Nu vreau sa intru in detalii tehnice sau in playlist pentru ca nu imi gasesc cuvintele. E foarte greu sa povestesti ce se intampla pe scena la un concert Negura Bunget, si ce sentimete si fiori te trec cand asculti muzica hipnotica a timisorenilor.