Cronica Stoned On A Monday Night

Cronica Stoned On A Monday Night
Am avut parte luni seara de un concert cel putin interesant, concert care insa mi-a depasit asteptarile. Ce-i drept, nu erau ele foarte ridicate, dar, in orice caz, saptamana a debutat surprinzator de bine. In Suburbia s-a tinut aseara unul dintre cele mai deloc mediatizate evenimente la care am fost pana acum, Tep Zepi - stoner/psychedelic si Saori, o formatie de ska/punk venita din Spania pentru concertul deloc mediatizat.

Cand am ajuns in club am constatat ca pe langa faptul ca nu era nimeni la intrare sa ia modica suma de 5 ron aferenta biletului de concert, in tot clubul erau vreo zece oameni, adica Tep Zepi, barmanii si inca vreo doi-trei rataciti. La un moment dat intra un grup de vreo opt oameni si m-am bucurat pe moment ca poate totusi nu o sa fie un concert cu sala goala, dar am aflat in scurt timp ca cei veniti sunt spaniolii de la Saori, asa ca entuziasmul meu a scazut vertiginos.

Cam tot pe atunci am aflat si ca ora de incepere a concertului s-a decalat de la 9 si jumatate la 10 si jumatate, din motive care la vremea respectiva nu m-au interesat, situatia fiind destul de trista oricum.

Nu stiu exact cat era ceasul cand s-a urcat pe scena Tep Zepi. I-am vazut de cateva ori pana acum dar inca descopar lucruri noi la ei. Daca prima oara cand i-am ascultat live m-au obosit, cu timpul au inceput sa imi placa din ce in ce mai mult si acum recunosc aproape integral playlist-ul. In ultima vreme ramasesm fixata oarecum pe trei piese, Tulpa, Machiaj si Contact, aseara insa am mai descoperit doua piese cel putin la fel de interesante, Tevanov's whore si Delir.

O sa va las pe voi sa aflati despre ce canta baietii astia, eu am momente cand simt ca inteleg exact despre ce e vorba si alte momente cand parca sunt prea psihedelici pentru mine. Dar presupun ca asa e si firesc, pentru ca daca melanjul de stoner/psyhedelic ar fi usor de inteles, undeva in mod sigur ar fi o eroare. Despre muzica lor mi-e destul de greu sa povestesc, imi pare genul de sound care fie iti place, fie nu. La capitolul show stau destul de bine, aseara au avut un basist cu chef de cantat, care s-a urcat pe banci si a coborat in public, iar vocalul a povestit despre piese si a comunicat cu oamenii.

Despre chitarist... cine a fost la Tep Zepi la concerte, stie ce poate face omul ala cu chitara, iar tobosarul parea ca se simte foarte bine in spatele tobelor. Cand s-au urcat pe scena cei de la Saori, nu mica mi-a fost mirarea sa descopar ca au si o voce feminina, ceea ce le confera un sound ceva mai special, mai ales pe cover-uri gen Should I Stay or Should I Go The Clash. Desi nu sunt chiar cel mai mare fan al genului, concertul, in mare, mi-a placut.

Cei patru baieti si fata au facut show, indiscutabil. De la miscari oarecum sincronizate la tot soiuri de dansuri specifice genului, Saori a lasat impresia ca s-a simtit bine pe scena. Si nu stiu exact ce a fost cu basistii aseara, ca nici basistul Saori nu s-a lasat mai prejos cu spectacolul. Mai mult despre ei nu am ce sa zic, nu ii ascultasem inainte, nu stiu daca au mai cantat in Romania si nici cu ce ocazie au fost aici.

Problema mea, ca de obicei, nu este cu formatia care se urca pe scena si incearca sa isi faca treaba indiferent de conditii, ci cu publicul amator de asemenea muzici. E adevarat ca era luni seara, ca e aproape vara, cald, ca unii sunt in sesiune iar altii lucreaza marti dis de dimineata. Sper insa ca adevaratul motiv pentru care la concert a fost doar o mana de oameni e ca lumea nu a stiut de el.

Pentru ca, in fond si definitiv, Tep Zepi e un fenomen unicat pe la noi, iar formatiile de ska/punk (Saori, in cazul de fata) nu canta chiar saptamanal in cluburile din Bucuresti. Sper ca la un moment dat sa se schimbe un pic atitudinea publicului fata de formatiile romanesti si sa li se acorde ceva mai multa atentie.

Pe cat de mult ma bucura ca la unele formatii din afara concertul este sold out la o saptamana dupa ce se pun in vanzare biletele, pe atat de rau ma deranjeaza ca nu suntem in stare sa apreciem ce avem in curtea noastra".

Irina SK