Cronica The Ocean la Constanta

Cronica The Ocean la Constanta
Se pare ca excursia in Constanta a fost una a surprizelor. Prima surpriza a fost aventura din autobuzul 100 care facea legatura intre gara si satul de vacanta unde se tinea evenimentul, unde 2 baieti, autodeclarati fani impatimiti ai manelelor au tinut sa ne tina o prelegere cu privire la caracterul inestetic al parului lung si a look-ului tip citez "roc". Mai pe scurt " ce ma sunteti rocari, ha, ati venit aici la smecherie, hai sa va zicem noi cum sta treaba, bip, bip, in paru vostru - noi suntem fani manele ba, Ioane, unde ai pus lama ma?!!"

METALHEADTV va prezinta episodul cu numarul 51 care include filmari si interviuri video cu THE OCEAN, PROTEST URBAN, DEAD EYE DICK si CAST ADRIFT din concertul de la Constanta din data de 25 aprilie.

Urmariti emisiunea aici.

Pe THE OCEAN ii puteti vedea Live si in Live Metal Club, joi 1 mai alaturi de CYBORG.

Desi pe final de monolog se lasa cu amenintari baietii au coborat linistiti din mijlocul de transport in comun. De ce surpriza? nu am mai patit asta de mult, si am cam uitat cum e sa fii roc.

Satul de vacanta nu se dezminte. Asa ca odata ajunsi la locul evenimentului am inceput sa ne punem intrebari daca se va intampla pana la urma ceva (pozitiv) acolo. Sculele din dotare precum si neintelegerile multinationalilor The Ocean cu bastinasii sunetisti nasteau de la sine intrebari. In fine, una peste alta a mai aparut o scula, inca un om, pana cand totul s-a pus cat de cat pe picioare. In tot acest timp am impartit aerul de amre cu compatriotii de la Dead Eye Dick si cativa prieteni apropiati ai trupei Protest Urban.

In ciuda faptului ca evenimentul nu a avut parte de un PA in adevaratu sens al cuvantului, probele de sunet incepeau sa scoata la iveala niste fregvente cu care mai rar mi-a fost dat sa ma intalnesc. Cu alte cuvinte, cu 2 boxe de baiaram , backline si 2 monitoare la toba s-a facut un sunet zid si clar, extrem de fidel in cazul metalcore-ului. Ca sa nu existe loc de interpretari - da, pe 3 lulele sapte surcele am ascultat un sunet mai bun decat a fost la unele concerte mari in bucuresti, pe scule de bascule si bani grei.

Dupa ce-si consumasera vizibil rabdarea cu probele nesfarsite de sunet, Dead Eye Dick si-au inceput primul concert din viata lor. Cu un oarecare iz deathcore, pot sa spun ca baietii au placut foarte mult, atat mie cat si constantenilor, care s-au incalzit destul de repede. Ce e misto la trupa asta si nu stiu sincer care dintre componenti e vinovatul, este modalitatea de a canta.

Ok, suna a deathcore/metalcore, dar nu neaparat in the american way...se mai respecta pe ici pe colo si traditia europeana, respectiv cea a death metal-ului suedez melodios. Intr-adevar, nu se misca ei cine stie ce, e si de inteles avand in vedere ca a fost un debut, dar macar canta corect, curatel si ceea ce canta nu e chiar lejer, asa ca...bagati ochiu data viitoare la baietii astia care nu se falesc dar se descurca foarte bine!

Trupa 2 au fost Cast Adrift. Dupa ce am ascultat pe myspace samplere lor eram chiar curios sa-i vad live. Baietii au fost mult mai energici decat cei dinainte, au cantat bine, intregul show fiind intretinut de un vocal pus pe treaba. Avand in vedere ca este tot un debut (sper sa nu ma insel) Cast Adrift s-au miscat mai mult dar Dead Eye Dick mi s-au aprut mai interesanti muzical.

Cu toate astea, Cast Adrift fiind mai directi se prea poate sa se bucure de mai mult succes. Dar ce succes domle? Suntem in undergorund si aici vom muri. Nici nu ma pricep asa bine sa diferentiez trupele din genul asta, asa ca nu ma mai bag in aprecieri. Una peste alta, moldovenii au incins atomsfera si au cantat foarte bine.

Si ca tot ziceam de surprize, Protest Urban a fost o alta surpiza placuta. La urma urmei si ei au avut parte de un debut, avand in vedere ca alaturi de veteranii Florian(voce) si Marian (tobe) au cantat doi membrii noi, plini de energie si bine pusi la punct din punct de vedere tehnic, respectiv Alex (chitara) si Serban (bass). Prezentant aceeasi imagine de baieti fugiti de acasa cu banii de paine (Florian a cantat in sosete, Serbani intr-un short de toata frumusetea), Protest Urban au parcurs toate materialele lor, interpretand atat piese noi cat si vechi sau foarte vechi.

Mai mult decat atat, la un moment dat Florian si-a lasat pentru 5 minute trupa sa cante instrumental o piesa de pe (atentie) urmatorul album. A fost primul moment din acea seara cand publicul nu a mai sarit, nu s-a mai bushit, si s-a limitat la simpla ascultare si multe aplauze, chiar in timpul piesei. A fost un moment interesant, poate chiar punctul culminant al serii. De ce? Pentru ca piesa aia suna intr-un mare fel, aducand cumva cu directia Dillinger Escape Plan...

A fost un moment in care Protest Urban au demonstrat ca nu dau doi lei pe trend si pe trupele care fac muzica doar pentru a fi cumva interesante. Desi desfasurat sub titlul de lansare de disc, concertul nu a avut parte de stand de merch din partea Protest Urban. Noul release se gaseste la free download pe metalhead.ro, asa ca toata lumea prezenta la eveniment cunostea piesele noi, care din cate mi s-a parut la prima vedere au ceva priza la public.

The Ocean au incheiat intr-un fel numai de ei stiut aceasta seara ciudata si frumoasa in acelasi timp.

Brusc sunetul a fost dat la maxim (sau peste nivelul de maxim la cum faceau boxele), luminile din dotarea The Ocean s-au aprins si show-ul lor a inceput. Spre mirarea cunoscatorilor acestei trupe The Ocean au cantat fara basist, in formula de 4...ma rog...5 cu sunetistul care este considerat de baieti ca membru al trupei.

Restul instrumenteleor au fost play-ate de pe laptop, totul fiind executat ceas, cu metronom, fara greseli si cu o energie pe care nu am mai vazut-o pe scena pana acum. The Ocean = show incendiar 100%, amplificat cei drept si de luminile ros-albastre care i-au acompaniat pe tot parcursul manifestarii.

Muzical vorbind The Ocean se incadreaza pe larg in zona Meshuggah, dar cu o muzica mult mai variata.

Mi-a parut rau ca nu au cantat si piese mai ambientale, care dau culoare produselor lor si s-au axat mai mult pe cele brutale, dar...asta e. A fost misto oricum. In cazul in care de 1 mai o ardeti pe plictis prin Bucuresti va recomand cu caldura concertul lor din LMC. Open mind people, calcati-va pe inima si veniti, merita.

Minusuri: luminile. Da-o dracu de intimitate, am inteles ca era eveniment artistic dar chiar bezna totala nu ma asteptam sa vad timp de 3 ore.Imi cer scuze fata de Protest Urban, dar se pare ca acumulatorul de la lumina noastra a murit in timpul filmarilor cu voi. Ne vom revansa cand veti veni in Bucuresti. Cocalarii din autobuz.

Plusuri: sunet, show-ul The Ocean, piesa noua Protest Urban, vocalul Cast Adrift, tobarul Dead Eye Dick, faptul ca au aparut doua trupe foarte bune fara pile si figuri.

Poze si cronica: Costin Chioreanu (13)

O galerie foto a evenimentului poate fi gasita pe METALHEAD.ro aici