Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Dupa o tona de nervi, sute de telefoane si mailuri si vreo trei sute de kile de draci, baietii de la Metal Masters s-au tinut de cuvant si i-au adus pe Onslaught in turneu pe plaiurile mioritice, in ciuda gurilor rele si a comentariilor negative.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Desi turneul nu a fost prea inspirat programat, la inceput de mai tot picioru rockeres fiind aciuat prin spelungi pline de nisip prin Voma Veche, se pare ca nu exista limite ale curajului metalic si cateva concerte din turneu s-au desfasurat deja in ciuda interesului scazut al publicului. Daca la Cluj concertul a iesit beton (cititi cronica aici) iar la Baia Mare englezii au ramas cam perplex in fata dedicarii rockerului roman, la Bucuresti concertul nu a iesit deloc din tipare, Onslaught dovedind ca "you`re never too old to rock`n`roll".

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Dar s-o luam incet cu tona de trupe de deschidere carora nu le-am vazut rostul, concertul putand fi foarte bine redus la doar 3 trupe. Prin primele trei voi trece ca prin branza pentru ca nu e mare lucru de zis.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

De Cyborg am tot scris acum cateva zile cand au deschis pentru The Ocean. Evident ca show-ul lor nu a fost cu mult diferit de cel de joi, doar ca sunetul PREA TARE (tot concertul a fost PREA TARE SUNETUL DE AM TAMPIT ACOLO !!!!) i-a dezavantajat clar probabil corolat cu emotiile generate de prezenta a aproape 100 de oameni din fata scenei. Cum ziceam, nimic iesit din peisaj. Death metal care tinde putin spre partea de tehnic cantat de niste baieti tineri si dedicati dar care mai au serios de lucru la sincronizare.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Mada Faca nu m-au convins nici de data asta. Sincronizarea au lasat-o pe la Brasov cred, tobosarul cred ca era de la Cyborg sau ceva de genu (cred ca i-au schimbat intre ei si fiecare canta piesele trupei sale), vocea putin cam ragusita. In rest muzica de baut bere si dat din pleata dar fara nimic foarte special. Oricum bravo lor ca se zbat si bat drumuri pe unde pot pentru a-si promova munca. Incet incet poate vom avea o surpriza placuta. Imi pare rau ca au avut un public total indiferent. Meritau totusi putin mai multa atentie.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Ajung iar la Eufobia. Nu stiu cum dracu nu scap de baietii astia. Cineva zicea ca probabil au o garsoniera inchiriata in Pantelimon de tot canta pe la noi cel putin o data pe luna. Despre bulgari chiar nu am ce sa scriu. Nu mi-au placut niciodata si cred ca ar trebui sa se apuce de plantat castraveti sau borcane pentru ca n-au nici o treaba cu metalul. Versuri neinspirate, prezenta scenica nula, linii melodice obosite si fara nici o logica etc.. etc...

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Ajungem la Snapjaw care de la concert la concert devin din ce in ce mai profi atat ca muzica cat si ca imagine. Se pare ca baietii sunt printre primii trupeti din tara care s-au prins ca nu conteaza doar ce canti si cum o faci ci si cum arati pe scena. Asa ca Bony a venit costumat cum se cuvine si se pare ca a prins foarte bine la public. S-a simtit din plin prezenta lui Mishu (MG42) la chitara bas si cred ca in clipa de fata Snapjaw este in formula ideala. Au sunat intr-un mare fel si au strans mai toata sala in fata scenei, dar nu pentru multa vreme pentru ca o mosheala nebuna i-a apucat pe toti. Trupa asta imi aduce aminte tot mai mult de scena americana din anii 80-90 mai exact de Metallica si Megadeth pe vremuri. Desigur au un little twist care daca stiu sa-l exploateze cum trebuie pot ajunge foarte departe.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Pe Suicidal Angels nu-i mai vazusem de la concertul Rotting Christ de la Preoteasa. Atunci prins cu organizarea n-am avut prea mult timp sau nervi sa-i ascult cu atentie, dar de data asta ne-avand altceva de facut decat poze si supt la sticla de bere mi-am dat seama ca trupa asta suna intr-un mare fel. Evident asemanarea cu Slayer te izbeste de la primele riff-uri dar in ciuda acestui fapt grecii stiu sa-si motiveze publicul si sa-si cante piesele ceas. N-am mai vazut de mult un club in care absolut toata lumea da din plete, si datorita numarului mic de platitori spatiu era destul pentru toti. De remarcat tonurile de chitara lucrate la sange si vocea puternica a frontman-ului, insotita de niste tobe sigure pe ele si un bas sfredelitor. Suicidal Angels au facut show, au cantat cum au stiut mai bine, au sunat la superlativ si au plecat dA pe scena in aplauzele tuturor, lasand in urma vreo 50 de rockeri terminati de la atata mosheala.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Dar au avut vreme sa-si revina cu o bere, pentru ca Onslaught s-au lasat ceva vreme asteptati datorita unui linecheck serios, asa cum ii sta bine unei trupe mari care vrea sa sune perfect de la prima piesa. Britanicii au dovedit ca British Steel-ul nu e doar al lui Halford si in show-ul de aproape 90 de minute pe care l-au sustinut incepand cu ora 12:30 noaptea, au cantat fara oprire. La un moment dat imi era dor de o piesa mai lenta pentru ca imi vuiau creierii de la atata thrash si harmalaie. Nici o sansa ! Au dat-o cum doar ei stiu mai bine si publicul a fost la inaltime.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Cum ziceam si mai sus, au demonstrat ca varsta nu conteaza atunci cand ai metalul in vene si tot ceea ce faci vine din suflet. Playlist-ul a fost foarte variat dar in special mi-au placut cum suna live piesele de pe ultimul lor album. Rar mi-a fost da sa vad niste oameni atat de degajati si sinceri pe scena, bucurosi de fiecare fan care ii priveste si ii aplauda, si, dupa cum sigur v-ati prins, publicul a simtit asta si a rabufnit la fiecare riff, mosheala fiind cuvantul la ordinea zilei pe tot parcursul concertului. Eroul serii a fost un nene (parca semana cu cineva de la Mada Faca? daca il confund imi cer scuze), clar sub influenta, care era impins de colo colo de toata lumea. Dupa vreo ora in care a vizitat mai fiecare coltz al clubului, s-a asezat linistit la masa si si-a vazut de treaba. I-am vazut la dansuri si pe baietii de la Suicidal Angels, care, probabil priveau cu interes o trupa care sigur le-a influentat muzica.

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

Cronica Thrash batranesc cu Onslaught

In fine, o seara frumoasa, putin cam lunga totusi, cu sunet bun (DAR TARE), fara probleme majore, evident pentru ca domnul Irode de la paza si baietii lui si-au facut datoria ca de fiecare data. Sunetul a fost din nou asigurat de Black Beers Sound deci era cumva clara calitatea sa, pentru ca la cam toate cantarile din LMC echipa de la BBS isi face treaba cum stie mai bine.

P.S. Inca ma dor creierii !!!

Cititi si : Poze si Cronica: Onslaught la Cluj-Napoca