Cronica Undergroundul romanesc la Viena

Cronica Undergroundul romanesc la Viena

Relatare de Marius Popeanga - Avatar ! Undergroundul romanesc la viena - forrmula asta i-a ofensat pe unii, iar pe altii i-a facut sa sara de cur in sus, desi n-ar fi trebuit. ok, era vorba doar de o parte a muzicii de underground de la noi.

ca toata lumea sa stea linistita, temerile noastre s-au adeverit: cei care au finantat zilele bucurestiului la viena nu au inteles ca evenimentu' asta avea nevoie de o promovare beton. vorbind acum exclusiv de felia de underground, probabil ca ar fi trebuit ca un om (shole de pilda, care cunostea perfect intreaga operatiune) sa stea cu ceva timp inainte in capitala austriaca si sa frecventeze toate mediile target posibile pt a populariza trupele romanesti. dar acel om trebuia sustinut cu niste bani, care insa nu au existat (sau nu s-a vrut sa existe, nu cnuosc detalii, io doar speculez acu'), asa ca prima parte a campaniei dambovitene pe dunare a fost, muzical vorbind, un esec.

va jur ca am fost mandru ca trupele din romania - deviant, dodiez, nexus, abigail, niste baieti au cantat impecabil. dar promovarea skioapa a facut ca trupele sa aiba parte de foarte putin public austriac, iar noua romanilor nu ne-a ramas decat sa ne sustinem intre noi. am avut un public de gala, ce-i drept, alcatuit in proprotie de 90% doar din muzicieni, dar, credeti-ma, preferam vreo 300 de novici australopiteci, care sa umple clubul fluc.

eterna problema romaneasca: facem ca, din afara, actiunile noastre sa para frumoase si coerente. in realitate insa, este vorba doar de un ambalaj: primaria bucurestiului a sustinut cu fonduri mai multi artisti romani care sa apara in fata publicului vienez. lipsa de promovare insa a facut ca scopul adevarat al acestui efort sa fie ratat - arta romaneasca nu a devenit vizibila in austria, iar deplasarile astea au devenit pur turism. formele romanesti fara fond - zilele bucurestiului la viena suna aproape la fel de bine ca si zilele vienei la bucuresti. suna pompos, kiar vanitos. in realitate insa, muzica noastra a sunat pt urekile a prea putini austrieci.

noi ii multumim lui shole pt ca ne-a bagat in skema vieneza. daca el ar fi fost sustinut cu adevarat de organizatori, totul ar fi iesit mult mai bine.

aseaaaa, si a venit si ziua de 6 mai, in debutu' careia am fost intampinati de un personaj special

dupa care, in asteptarea concertului nexus-abigail-niste baieti, unii si-au fixat stomacu in gat:

Cronica Undergroundul romanesc la Viena

altii insa, precum nemuritoru' taxe, au continuat matrafoxeala intr-un ritm alert. la un moment dat, o parte dintre noi am fost sa ascultam night losers intr-un alt club vienez. taxe, matrafoxat, a refuzat initial sa intre pt a nu speria asistenta selecta (30 de romani lesinati). pana la urma a trecut peste timiditate si l-am vazut cum patrula cu un pahar de vin in mana. a iesit apoi ca un infractor, pe nevazute, si a contninuat matrafoxeala pe strada. un ekipaj al politiei a trecut usurel pe langa el, da' austriecii l-au salutat amuzati.

Cronica Undergroundul romanesc la Viena

cand am iesit din club, taxe statea pe o banca si tinea o conferinta pt orice trecator interesat, hahaha! ne-a tinut un speach legat de influenta anumitor plante verzi asupra acceleratiei gravitationale. pe trotuarul pe care ne aflam se scurgea ca o umbra o femeie cam la 40 de ani, cu expresia derutata si infricosata pe care de multe ori o au cei care sufera de o boala mintala. exact cand umbra era in dreptul nostru, taxe a executat o pirueta si s-a intors exact catre ea, declarand ca de la o tribuna: EXISTA UN SISTEM!!! la care naluca s-a oprit, ca si cum ar fi recunoscut un apropiat, si a spus aproape in soapta: das system... , HAHAHAHAHAHA!

reveniti in fluc, i-am vazut pe baetii de la nexus care comiteau probele de sunet cam asa:

(observati ce detine domnul din imagine in mana, nu?).

a inceput cantarea cu nexusosaurii, care au sunat extrem de placut

apoi a urmat abigail (frumoasa muzikie), al caror clapar a fost sabotat constant de monsieur rugina

intre timp, batranul taxe isi continua aventurile si a adus in club doi frati:

(poza e facuta de alice).

fratii au apreciat in mod deosebit trupa niste baieti, care, fie vorba intre noi, sunt niste superbaeti

taxe si cu fratii au discutat despre religie, rasism, muzica si la un moment dat au fumat impreuna pipa pacii, dupa care taxe descria aceste miscari, hihi:

dupa ce io insumi, cu laura si catzalin am fumat pipa pacii cu fratii, am plecat aplatizati spre pensiune, unde s-a declansat o matrafoxeala greu de exprimat in cuvinte obisnuite. matrafoxu' a provocat un lesin general din care ne-am revenit cu greu in dimineata plecarii. urmarea a fost transformarea tuturor intr-un fel de membri ai tribului MATRA, care se retragea cu greu spre locurile natale. ia priviti:

(aceasta ultima imagine a matrafoxelii apartine tot lui alice).

a fost bine? a fost rau? stiu doar ca timp de cateva zile, desi eram impreuna 40 de oameni cu apucaturi diferite, nu a existat nicio cearta, nicio tensiune si, la un moment dat, am resimtit o usoara febra la muskii abdominali, din cauza rasului.

al vostru

Cronica Undergroundul romanesc la Viena

Sursa: blogmyspace.com/avataromania