Cronica Underworld in Exil in Fire Club

Cronica Underworld in Exil in Fire Club

Avertizez inca de la inceput cititorii ca aceasta cronica nu este scrisa intr-o maniera obiectiva. Am asteptat cu nerabdare acest eveniment, in special pentru a-i revedea pe Molotov Cocktail, una din trupele mele preferate de punk/hardcore. Si se pare ca asteptarea nu a fost in zadar. Desi locatia aleasa (club Fire) nu este unul din localurile mele favorite, in ziua de 14 martie m-am indreptat cu pasi grabiti spre local. Desi ora oficiala de incepere a concertului era 19:00, accesul in club a fost permis dupa 20:00.

Am ajuns la fix cat sa ii ratez pe cei care au deschis concertul, si anume Cobe. Este una din trupele care m-a impresionat profund, dar intr-o maniera nefavorabila, astfel incat am decis sa nu asist la inca unul din "show-urile" lor.

Au urmat cei de la Los Pogos, o trupa tanara (formata in 2002) dar in continua ascensiune. Despre ei numai de bine, muzica de calitate, cu instrumentisti buni. Am remarcat in mod deosebit bateria, Vigh Zsolt face o treaba foarte buna (trupele lui preferate sunt, in mod curios, Sklipnot, System Of A Down si Blind Side). Prea multe nu ar fi de zis despre ei, doar ca merita o sansa sa se faca remarcati. Nota 9/10.

DestrOi! sunt o trupa de streetpunk Oi din Olanda, au aparut pe scena de punk in 2003, si canta o forma agresiva de Oi! Printre trupele care le-au influentat muzica se numara The 4-Skins, The Exploited, One Way System si Oxymoron. A fost prima data cand i-am ascultat, si nu m-au impresionat in mod deosebit. Consider insa ca si-au meritat rolul de trupa de deschidere. Nota 8/10.

Molotov Cocktail, formatia pentru care m-am prezentat in seara de 14 martie la acest concert, a facut un show incredibil. Cu un playlist impecabil, din care au facut parte piese ca "Police navidad", "f**k music make noise", "Alcohol", "Playlist freak", "Once upon a time in America", "Cop party" si binecunoscutul "One finger", la care publicul a cantat la unison cu Gabby toate

versurile

, Molotov Cocktail a fost dupa parerea mea punctul culminant al serii. Energia lui Gabby e de inegalat. Prestatia lor a fost perfecta, si publicul pe masura. Pogo din plin (desi evident nu am reusit inca sa intelegem ce inseamna pogo civilizat, baza consta tot in aceeasi violenta inutila...oare cand o sa invatam?!), si am fost placut surprinsa sa remarc faptul ca oamenii stiau aproape toate versurile pieselor. Nota 10/10.

Deoarece pentru mine centrul de interes erau cei de la Molotov Cocktail, nu am ramas sa urmaresc si prestatia la Los Fastidios, capul de afis al concertului. Aceasta trupa are la activ 16 ani, fiind formata in Italia, la sfarsitul lui 1991, in Verona. Baietii canta un melodic streetpunk cu influente de classical British Punk-Oi! al anilor 80',rock'n'roll si hardcore. Piesele sunt cantate majoritar in italiana, dar si engleza, franceza si spaniola. Versurile lor au o tematica sociala, si abordeaza subiecte ca lupta impotriva oricarei forme de discriminare, drepturile animalelor, libertate sau razvratire impotriva sistemului capitalist. In ultimii ani, Los Fastidios au avut turnee prin Germania, Franta, Suedia, Belgia, Anglia, Spania, Lituania, Croatia si au impartit scena cu nume mari ca Rancid, Lagwagon, Angelic Upstarts, Buzzcocks si multi altii.

Nu pot decat sa sper ca numarul evenimentelor de acest gen va creste si astept cu nerabdare un viitor concert Molotov Cocktail.

Anelise