Cronica Vokodlok la Metal Boots Festival Ziua 1

Live Metal Club a gazduit in seara de marti 4 decembrie, prima zi a festivalului Metal Boots. Notiunea de festival este destul de impropie, dar ramane o metoda destul de buna de promovare. Sub semnul oboselii si ploii, pe scena din LMC au evoluat trupele Acral Necrosis, Snapjaw si Vokodlok. Stim cu totii ca riscul e mare atunci cand organizezi un concert in primele doua zile ale saptamanii, atfel ca publicul nu s-a prezentat intr-un numar mare. (am numarat aproximatuv 50 de oameni).

Filmari de la Metal Boots Festival pe METALHEADTV

Prima trupa a serii a fost Acral Necrosis. O evolutie rapida cel putin din punct de vedere al concertelor. In mai putin de 2 luni, bucurestenii au reusit sa sutina cel putin 5 concerte (daca nu ma inseala memoria). Acral Necrosis practica un black metal bine conturat, cu schimbari de tempo, riffuri complexe si o voce axata pe contra-timp. Totusi, raman la parerea ca ar trebui o clapa pentru a defini linia melodica a pieselor. Oricum, ei se afla intr-o continua evolutie, in special la capitolul executie.

Formatia s-a descurcat admirabil, in ciuda faptului ca in fata scenei erau doar 20-30 de oameni. Sunetul le-a jucat feste, astfel ca una din chitari a fost lasata in urma de catre sunetisti. Aceeasi problema si la tobe: toba mare si cinelele nu au avut un efect considerabil asupra pieselor. Desigur, toate aceste aspecte sunt strict legate de cei de la mixer. Pe Acral Necrosis ii puteti vedea pe 15 decembrie in Live Metal Club, in cadrul Satan Claus Metal Party.

Dupa o pauza de 15-20 de minute, pe scena si-au facut aparitia cei de la Snapjaw, probabil singura trupa bucuresteana de old school thrash metal, ce imbina elemente vizuale extrase din zona shock rock. Cuvantul "frontman" a capatat o importanta majora pentru trupa (asta puteti vedea in poze). De asemenea, includera unui nou basist in componenta (Misu, actualmente in MG42) a adus un mare plus pentru atitudinea de pe scena. Snapjaw canta un thrash pur, specific anilor 80.

Stilul este bine batut in cuie, astfel ca fiecare piesa merge pe aceeasi structura. Se pare ca nimeni nu are nimic impotriva, pentru ca judecand dupa reactia publicului, Snapjaw poate concura in categoria "best metal newcommer". Am ramas impresionat de abilitatile chitarstului solo, profund marcat de piesele Sodom, Slayer sau Testament. La sunet, lucrurile s-au indreptat putin, insa problema cu bateria a ramas la fel de persistenta.

Ultima trupa a serii a fost Vokodlok, care au pregatit un playlist de aproximativ 13 piese. Sunetul s-a imbunatatit, poate si datorita faptului ca domnul Coro a incercat sa ii explice sunetistului cum ar trebui sa sune o chitara pe o instalatie decenta. Astfel ca Vokodlok s-au bucurat de conditii mult mai bune, fapt ce le-a permis sa ofere un show consistent.

Cei 40 de oameni (maxim) au gustat din plin piesele extrase de pe Mass Murder Genesis. De remarcat faptul ca fiecare membru al trupei are ceva de spus in materie de tehnica si executie. Acest aspect se aplica chiar si in cazul vocalului. Compozitii tehnice, lipsite de monotonie (asta pentru ascultatorii de black metal), plus o prezentare amanuntita a fiecarei piese in parte. Astfel ca Vokodlok raman in topul meu de preferinte in materie de trupe autohtone de black metal.

P.S.: mi-au placut foarte mult tricourile cu Lividity, Nile si Zyklon:). Bravo Vokodlok.

Votati trupele la BEST OF Rock & METAL 2007.