Cronica Sziget Ziua II - punk, electro, alternative

Mai multa caldura, mai multa lume pe insula, si mai multi fotografi in fata scenei. Fara un strop de ploaie Sziget Festival e ceva mai prafos (nicidecum prafuit), dar cel putin la fel de viu. Insula pulseaza pe zeci de ritmuri.

Programul la Main Stage s-a incheiat, e trecut bine de miezul noptii insa Obudai Sziget freamata sub dansul catorva sute de mii de participanti. Cea mai fierbinte zona e cea dedicata muzicii electronice lumea e adunata in si langa cele cateva corturi dedicate genului, dar nu doar acolo se mai sta in picioare. De parca soarele de peste zi n-ar fi avut niciun efect, se misuna pe toate aleile, intre toate scenele.

La Sziget gasesti ceva pe placul tau sunt nu mai putin de 52 de puncte de interes pe harta festivalului. Cortul de jazz, unul din cele mai izolate de agitatia generala, pare adormit. Se asteapta aparitia lui Rhoda Scott, care intarzie putin. Artista urca pe scena, la orga, insotita de un baterist si in cateva minute cortul se umple. Trupele tinere (si necunoscute) au, la scene mai mici, parte de ascultatori fanatici, care-si incureajeaza favoritii cu la fel de mult entuziasm precum cel cu care te-ntalnesti la scena principala.

Joi magnetul festivalului a fost Jamiroquai. Pana si cei de dinaintea sa Kaiser Chiefs au simtit asta: "Are you waiting for the space cowboy?". Au facut un show bun, cu la fel de mult chef ca si la Bestfest-ul bucurestean, insa in fata unei multimi considerabil mai mari.

La Jamiroquai locul e tixit, pare ca toata insula s-a strans sa-i vada pe Jay Kay & co. Concertul se transforma intr-o uriasa petrecere, caci Jamiroquai au in arsenal doua arme irezistibile funk si disco. Se danseaza global, si, chiar daca muzica nu e foarte spectaculoasa, ritmul compenseaza si hipnotizeaza multimea. Jay constata ca Budapesta e foarte calda, dar nu renunta la caciula sa. Presteaza si miscarile atat de cunoscute din clipurile Jamiroquai, si, intre cantece lungi face scurte pauze in care scena devine muta. Cineva langa mine continua sa danseze, desi cantecul s-a incheiat.

Mi-ar fi placut sa-i intalnesc pe Jamiroquai, insa nici ei, nici Kaiser Chiefs nu au stat de vorba cu presa. L-am cunoscut insa pe fiul lui Bob Marley, Ky-Mani. Inainte de show-ul de pe World Music Stage artistul a vorbit cu presa, si veti vedea saptamana viitoare imagini de la aceasta conferinta. Din pacate si-a inceput concertul deodata cu Jamiroquai, iar decizia mea era luata in defavoarea sa. La sfarsitul unei zile pline, poti avea senzatia ca n-ai vazut aproape nimic. Astazi canta Sex Pistols, si intentionez sa ajung inainte de ei la Transglobal Underground.

Tiberiu Crisan, bestmusic.ro