Diablo Swing Orchestra - Sing-Along Songs For The Damned And Delirious

Diablo Swing Orchestra e o prezenta destul de noua pe scena metalica internationala, povestea lor incepand undeva prin 2003 dar prinzand cu adevarat contur abia in 2006 cu genialul album The Butcher's Ballroom. Dar stati asa ca bag mana in foc ca v-ati plictisit deja. Trebuie povestite mai multe..

Radacinile numelui trupei are conotatii mult mai vechi, undeva prin secolul al 16. Se presupune ca stra-stra-stra-bunicii membrilor trupei au facut parte dintr-o formatie de muzicanti ambulanti. Acestia, alungati de Biserica Lutherana, pe atunci nou instalata dupa scandalul cu Papalitatea (uitati-va la Tudors), cantau "underground" adica in secret alaturi de taranii oprimati. Umbla vorba chiar ca acestia erau cautati de vanatorii de recompense datorita pretului mare pus pe capetele lor. Stiind ca urmau sa fie prinsi, "orchestra", cum se auto-intitulat, au sustinut un ultim show spectaculos.

Ei bine povestea de mai sus traseaza contururile clare in jurul muzicii trupei suedeze a zilelor noastre. Puneti mana pe acest nou album al lor cu un titlu destul de sugestiv: Sing-Along Songs For The Damned And Delirious si veti auzi o muzica medievala, cu soprana si coruri pusa pe un metal saltaret dar uneori agresiv, totul acompaniat si tras bine pe o linie melodica de exceptie. E greu de povestit in cuvinte asa ca lasati muzica sa-si faca treaba. Mai pe scurt, daca vi se pare interesanta combinatia de KORPIKLAANI cu Nightwish si TAROT cu putin piper "a la" Pavarotti atunci neaparat ascultati Diablo Swing Orchestra.

Muzica de circ combinata cu cabaret si cu metal: cei trei piloni in jurul carora DSO a cladit aceasta noua capdopera care nu trebuie scapata !

Nota: 10/10