Ex Deo - Romulus

Ex Deo - Romulus

Ce tare e atunci cand muzician fiind, stai pe la Nuclear Blast cativa ani, mai scoti un album doua apoi te loveste brusc pasiunea pentru Roma antica, poate de la serialul Rome sau de la Rome: Total War.

Asa s-a apucat Maurizio Iacono, solistul formatiei Kataklysm sa studieze istoria civilizatiei romane apoi transpusa in acest proiect intitulat Ex Deo pe care l-am privit cu un oarecare interes desi stiam ca are sa sune la fel ca formatia de baza. Scepticismul insa a venit odata cu primul clip din care iti dai seama ca pe langa o mediocritate la fel de intinsa ca imperiul lui Cezar, Ex Deo e inca un proiect ce vrea sa fie transformat intr-o masina de facut bani, imaginea fiind pe primul loc. Sau partea mai amuzanta, acum poti sa-ti pui poze pe MySpace imbracat in armura de roman. Exemplu mai jos (da, suntem periculosi):

Nu prea ai ce sa spui despre disc, Ex-Deo e o formatie compusa din trei membrii Kataklysm, una bucata basist Martyr si un clapar din Blackguard. Ex Deo e de fapt un Kataklysm cu clape un pic mai echilibrat in care se doreste introducerea unor elemente simfonice pentru a crea un sunet cat mai epic care in final nu reuseste decat sa plictiseasca ascultatorul prin monotonie excesiva. Iar la captiolul versuri si in general structura vocala, cred ca e cea mai slaba lucrare a lui Maurizio.

Productia este identica cu cea de la Kataklysm, de altfel JF Dagenais este cel responsabil cu sunetul. Mai pui si cativa invitati de seama (ia-l pe Nergal si Karl Sanders de exemplu) si ai scos un hit pe piata, ca Odin a fost exploatat prea mult, acum trebuie sa-i secam pe romani.

Gizas

Nota: 6,5/10

Romulus