Guns N Roses - Chinese Democracy (cronica de album)

de Ionescu Mihai

Mai jos va prezentam un articol adaugat de MIonescu cu ajutorul tool-ului de Citizen Journalism oferit gratuit de METALHEAD. Scrie si tu !

Este prima oara cand scriu ceva pe Metalhead si probabil ca nu am ales cel mai bun subiect. Zilnic vad discutii aprinse pe tema Guns N Roses si Axl Rose. Ba ca intarzie pe scena, ba ca nu e Guns N Roses. Dar haideti sa vorbim putin despre ce inseamna Chinese Democracy, de fapt haideti sa uitam si ca e vorba de numele Guns N Roses, indiferent de cine e in spatele lui acum.

Haideti sa ne uitam putin pe acest album, Chinese Democracy. Ce este el de fapt? Pai este un copil marca Axl Rose si spun copil pentru ca a fost nevoie de 15 ani pentru a-l scoate pe piata. In tot acest timp a existat o echipa impresionanta care s-a ocupat de acest copil. 30 de ingineri de sunet, milioane de dolari investiti si in final un album care a iscat numeroase controverse.

Istoria ne invata ca tocmai cele mai controversate albume sunt si cele mai bune. Iar daca albumul nu era atat de bun atunci Guns N Roses nu cutreierau lumea si nu aveau vanzari atat de impresionante intr-o lume in care situatia economica este la pamant.

Axl isi dovedeste din nou talentul de multi instrumentist si inregistreaza partile de chitari pentru piesele There Was A Time si Madagascar. Sunt convins ca in toti acesti 15 ani Axl a tot lucrat la piese si mare parte sunt ideile lui doar ca inregistrate si interpretate de alti oameni.

Inca de la prima auditie poti observa numarul incredibil de influente. Avem de la rock, la heavy, la melancolic, ba chiar blues. Referne absolut memorabile ce intra linistit in palmaresul hiturilor Guns N Roses. Si da, inca este Guns N Roses.

Si cu o asemenea componenta e si imposibil sa nu scoti un album atat de bun. M-au izbit ritmurile de funk, pasajele orchestrale, classicul hard rock, acele urme de progesiv...toate acestea aduc impreuna o reteta la care Axl a lucrat atat de mult si poate unii o considera perfectiune.

Iar vocea lui Axl este incredibila! Absolut incredibila! Este un om atat de implicat in muzica, o personalitate care si-a dat viata pentru aceasta trupa si a ramas acolo chiar si in cele mai grele vremuri. Este un artist in adevaratul sens al cuvantului, o forta de neoprit atunci cand vine vorba de creativitate si imprevizibil. De exemplu piesa Sorry imi aduce aminte de Pink Floyd, un alt nume monument pentru scena Rock. Iar Guns N Roses isi merita locul pe scena legendelor.

Mi-au ramas intiparite in minte Street Of Dreams, Catcher In The Rye si This I Love, trei piese ce ajung in stadiul de capodopera iar reactiile live sunt pe masura. Eu nu-l vad ca un album ce duce lipsa de clasica formula Guns N Roses ci pur si simplu un album compus intr-o alta maniera de la care oamenii se asteptau la un produs preconceput.

Gresit! Instrumentatia este foarte bine construita, imprevizibila pe alocuri. Oamenii au avut o adevarata viziune si este ceva de admirat ca ai curajul de a compune cand ai in spate un asemenea trecut de infruntat. Indraznesc din nou sa spun ca anumite parti de chitara mi se pare mai inspirate ca cele marca Slash. Asta doar pentru ca avem practic doua viziuni diferite si tine strict de abordare si tehnica.

Chinese Democracy a atins un prag poate irealizabil pentru multi. Acel prag pe care o mare parte din fani nu vor sa-l recunoasca. Chinese Democracy e la fel de bun ca albumele clasice Guns N Roses! Nu inteleg de ce toti il critica, de ce nimeni nu e de acord si nimeni nu respecta viziunea unui artist. Eu vor veni la concert si voi ajunge direct in primul rand pentru a-mi manifesta multumirea fata de aceasta trupa incredibila. Chiar si fara Slash!