Cronica Kreator: Hordes Of Romanian Chaos

Dupa 27 de ani de thrash metal sa tii steagul asa sus cum au facut-o Kreator aseara la Becker Brau e mare treaba. Sa fii in asemenea forma si sa-ti intampini publicul cu atata caldura e un lucru de respectat. Pot spune ca Romania si-a meritat pe deplin show-ul de ieri cu Kreator, Caliban, Eluveitie si Emergency Gate tocmai pentru ca fanii au fost ca de obicei la inaltime si au dat tot alaturi de trupele lor preferate.

Dar s-o luam cu inceputul si sa facem putin haz de necaz tipic romanesc. Taine si Snapjaw si-au luat-o la modul fin: au fost anuntati cu 2 ore inainte de inceperea concertului ca vor putea canta pe 9 februarie la Bucuresti... in Live Metal Club si nu cu Kreator. Pacat. Inca un precedent periculos tipic romanesc. Apoi inca un precedent interesant: merchandiserii romani, mai exact Titus si Coro au fost mutati undeva pe dupa niste stalpi cu tot cu materialele din dotare, dupa ce s-a discutat chiar evacuarea produselor din sala.

Totul s-a terminat cu bine, asa ca la putine minute dupa ora 19:00 au urcat pe scena Snap...scuze... Emergency Gate. Nu stiu ce canta oamenii astia dar suna bine. O combinatie interesanta de death melodic cu ceva core, tras printr-un inel de rock de la ma-sa d-acasa (din ala clar si evident pentru toate urechile ciulite), acoperit bine cu un show de nota zece. Au avut parte de un sunet bun (Caliban NU, fir-ar a dracu' de treaba), publicul s-a entuziasmat (slesh) incalzit la maxim (desi mare parte din el afuma peretii holului din Becker Brau), iar inginerul de lumini si-a inceput "opera de arta" masacrand total tot show-ul trupei. Mult rosu, mult verde pal de ma simteam la un concert Doctor Alban (nu c-as fi fost vreodata). Solistul vocal seamana leit cu Unheiling ,dar mai bine nu pronunt acest nume pentru ca face parte din alt precedent periculos romanesc - amanat, anulat.

Inca o bere de 7 lei la 0.33, inca vreo 50 de strangeri de mana si complezente sanatoase la afumator si au urmat Eluiveitie care au venit cu un membru lipsa. I-am mai vazut pe niste scene mai luminoase, asa ca de data asta am privit impasibil show-ul de pe scena. Au dat-o bine promovandu-si in special ultimul album (de exceptie!), au scuturat inca trei saci de matreata din inimosii de la gard, au comunicat destul de pasionati cu publicul asa ca si-au facut treaba cum au stiut ei mai bine. Trebuie sa notez combinatia destul de ciudata (dar bine gandita, zic eu) de trupe. Cred ca mai lipsea o trupa de heavy metal si una de black si aveam de toate. N-am fost la Rock N Iasi asa ca nu pot sa compar daca au sunat mai bine sau mai prost (desi Caliban au avut un sunet de RAHAT ! Fir-ar a dracu de treaba), asa ca va las pe voi sa judecati acest aspect.

7 lei, 0.33 (stiti voi), alte vorbe alte shaorme alte discutii filosofice despre metalul in Romania etc..etc.. si in sfarsit momentul pe care il asteptam a solit. Caliban Frate ! Cat am tras poze in fata vreo 3 piese, a sunat decent, cum am iesit din "zona verde" cum s-a dus dracu totul. N-am inteles absolut nimic !

Ascult trupa asta de vreo cativa ani buni, i-am vazut live pana acum de cateva ori, am albumele lor pe Mp3 player de alti ani buni, asa ca le stiu cam pe derost opera. In ciuda acestui fapt, NU am recunoscut vreo 3-4 hituri. Pur si simplu suna oribil. Chitari incalecate, tobele existau doar prin premier si toba mare, basul se pierduse in peisaj iar vocea avea DOAR medii. Si-au cam luat-o bine de la inginerul de sunet, sa nu cumva sa sune mai bine decat Kreator. Pacat. O trupa atat de promitatoare va fi masacrata intr-un turneu intreg cred. Oricum desi observam cu Hefe ca au venit fix 3 metalcoristi la concert, peste 100 de rockeri (de ce neam or fi ei) au facut un show fantastic. De acoperit au acoperit cam tot ce-au scos pana acum si am avut parte si de o piesa de pe viitorul lor album, piesa care ciudat seamana cu alta de pe cel mai recent album al trupei. Or fi uitat ce canta, dracu stie. Astept vara sa vad Caliban in alta parte prin vest ca de data asta am plecat acasa complet dezamagit si trist (vai vai!).

Ei bine n-o mai intind. Kreator au innebunit metalistii romani. Atata suflet se pune in tot ceea ce fac oamenii astia si atata dedicare si pasiune incat uneori te intrebi daca trupa canta live si in somn. Nu va zic nimic pana cand nu laud firma de paza (si pe Irode & Co.) care s-a luptat eroic sa tina gardul si sa opreasca romanii sa navaleasca pe scena. Atat de puternica era legatura intre scena si public.

Kreator au dat-o intr-un mare fel cu un playlist axat in special pe hituri, ne-uitand totusi sa promoveze si cel mai recent album, Hordes Of Chaos (cumparati-l, se merita!). Maini in aer, transpiratie, caldura, urlete de uneori nu mai auzeai nici macar scena, moshpit, crowd surfing, refrene cantate pana la limita Strepsilsului, cam asa se poate descrie nebunia totala de aseara.

Din fericire Kreator au sunat ZID, Beton, CD si toate cele asa ca show-ul a fost intr-adevar maxim. De data asta au comunicat foarte bine cu publicul, public care i-a aperciat pe masura. Si da, zic din nou, Romania si-a meritat trupa ieri. De ambele baricade s-a dat tot ce era mai bun, in cantitati maximale si la cote inimaginabile. Bravo Kreator, bravo metalistilor romani !

As incheia cu un citat dintr-un comentariu:"Mille e un Nicu Covaci al germanilor. Mereu are ceva de comentat !". Sunt curios ce-a comentat ieri (cu ghilimelele de rigoare) ca pe bune pot sa ma gandesc 10 ore si nu-mi vine nimic in minte. Ei bine, in sfarsit un alt show de succes Metal Masters. Pana la Rock City Open Air suntem curiosi ce ne mai coc (si in ce locatii !!!! pentru ca sincer Becker Brau nu e optima pentru metal..)

Sa nu uit sa anunt iar ca luminile au fost execrabile si de cea mai joasa speta. Numai rosu .. rosu ... rosu si putin verde aprins. Discoteca frate. Fa poze in conditiile astea daca poti !

Thrash `till Death !

O galerie foto a concertului KREATOR, CALIBAN, Eluveitie si Emergency Gate din data de 9 februarie 2009 din Becker Brau, poate fi vazuta pe METALHEAD aici.