Pestilence - Ressurection Macabre

Pestilence - Ressurection Macabre
Cum in fiecare an exista un comeback, 2009 ne ofera doua surprize in materie de death metal anume Pestilence si Asphyx. In timp ce trupa lui Martin van Drunen a luat lucrurile mai usor in ce priveste noul material discografic, colegii olandezi au revenit pe piata cu Ressurection Macabre, disc ce marcheaza sfarsitul unei pauze de aproximativ 14 ani.

In ce priveste componenta, au avut loc doua schimbari semnificative anume Peter Wildoer la tobe (ex-Darkane) si un comeback Tony Choy la bass, acelasi care a lucrat in trecut cu Atheist, Juan Gabriel, C-187 si desigur Pestilence. Ce s-a schimbat in tot acest timp? Ca un prim detaliu, ceea ce a declarat Patrick Mameli referitor la stilul mult mai tehnic decat precedentele discuri s-a dovedit o afirmatie destul de eronata.

Mameli evita pasajele de jazz, sau tehno-death (desi n-am inteles niciodata catalogarea) si se concentreaza mai mult pe partea brutala oferind un album ce-i drept potrivit pentru prestatiile live dar care pentru fanii inraiti lasa un gust amar.

Daca vreti ceva similar cu Out Of The Body sau Lost Souls (care sunt prezente ca bonus tracks, variante re-inregistrate) nu veti avea neaparat o dezamagire ci pur si simplu, sa zicem 'o surpriza'. Pestilence ofera un Ressurection Macabre agresiv, cu un sound foarte curat si din nou o surpiza, pe alocuri repetitiv, aspect pe care olandezii l-au evitat destul de mult in trecut.

Au trecut totusi 14 ani, sectia ritmica s-a schimbat, probabil si ideile lui Mameli. Este probabil cel mai agresiv album din cariera Pestilence insa poate fi cu usurinta catalogat de unii drept si cel mai monoton. Realitatea este ca tehnic sau nu, Ressurection Macabre este un album death metal de claitate cu idei bine fixate si un sound pe masura. Si pentru a ne aduce aminte de mostenirea lasata de Pestilence in anii 90, olandezii au re-inregistrat trei piese incluse ca bonus tracks: Chemo Terapy, Out of the Body si Lost Souls.

Nota: 8/10

Devouring Frenzy
Horror Detox