Top 5 branduri care se folosesc de social media

de Chaos Lore

Top 5 branduri care se folosesc de social media


Social media se foloseste si in afaceri, de catre firme - nu mai este o noutate. Insa nu toate intreprinderile inteleg proprietatile si oportunitatile pe care le poate naste internetul.

Sa copiezi advertisingul traditional pe platformele sociale nu functioneaza: sunt necesare deschiderea, creativitatea si dedicarea.

O intrerpindere de top este, putem spune, acea organizatie de afaceri care nu numai ca a descoperit cum functioneaza social media, dar a si implementat-o cu un succes deosebit. In acest sens, pana si Justin Bieber poate fi considerat o intrepridere de top, avand in vedere strategiile de "functionare".

Ce intreprinderi stiu sa se foloseasca in mod util de social media?


1. The National Wildlife Federation (NWF)

Poze Avatare Rock Hi5, Facebook, YM - PozeMH - NWF

Aceasta Federatie Nationala este una americana non-profit cu scop de protejare si sprijinire a vietii animalelor si plantelor salbatice. In plus, s-a implicat in a-i face pe oameni constienti de problemele vietii salbatice. In loc sa se foloseasca de update-uri, au facut canale separate, comunitati si conturi pentru fiecare aspect. De exemplu, au o pagina de Facebook pentru Alaska.

2. Ann Taylor

Companiile de moda si imbracaminte au fost un succes neasteptat in social media, atat pentru ofertele lor, cat si pentru discounturi sau incurajarea loialitatii fata de brand. Ann Taylor a facut insa un pas in plus, folosind feedbackul primit de la useri pentru a schimba masiv marketingul si advertisingul firmei. Userii de Facebook s-au suparat cand LOFT (apartinand de Ann Talyor) a folosit fotomodele foarte slabe pentru colectie, asa ca a doua zi Loft a postat poze cu proprii angajati purtand colectia vestimentara. Strategia este aceea de a interactiona cu clientii, pe langa cultivarea loialitatii fata de brand.

3. The Muppets Studio



The Muppets Studio este, poate, oaia neagra a listei. Cine s-ar fi gandit ca marionetele din copilaria noastra s-ar adapta atat de bine la social media, atat prin parodie cat si prin practica? Au trecut din televiziune si film la un canal de Youtube, facand videoclipuri exclusive care pastreaza sarmul si umorul emisiunii televizate anterioare, dar cu nuante specifice social media. Videoclipul de mai sus se leaga ce comentariile si observatiile de tip trolling de pe Youtube intr-un mod istet. Aceasta mutare in social media a revitalizat brandul Muppets.

4. Whole Foods

Whole Foods au consturit un brand pe ideea de productie domestica in masa. Acest concept de "produs autentic" a fost dusa si in social media. Marile firme au un cont de Twitter, insa cate dintre ele incurajeaza infiintarea unui astfel de cont pentru fiecare magazin regional, unde sa fie update-uri si informatii pentru comunitati de nisa? Asta au facut Whole Foods. Au extins conceptul printr-un blog al companiei, un site dedicat feedbackului clientilor si aplicatii pentru telefon care ajuta la gasirea adreselor magazinelor sau a unor retete alimentare.

5. Staples

Staples este exemplul de companie uriasa care devine personalizabila. Pagina sa de Twitter este o sursa de feedback si customer support. Interesant este ca in locul bombardarii cu promotii, ofera aplicatii amuzante pentru clienti. Aplicatia "I Shred U" permite userilor sa editeze sau sa "rupa in bucati" propriile fotografii de pe Facebook. Staples folosesc social media intr-un mod concentrat si de efect.


Aceste firme au dovedit o minte deschisa si creativitate in abordarea social media, dar cu singuranta se poate mai mult de atat. Inca nu stim ce ne rezerva viitorul online.

Sursa: Mashable.com



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: