Cronica Interitus Dei si ACT in Silver Church

Un nou concert in Silver Church de data asta mai 'metalic' anume lansarea noului album Interitus Dei alaturi de care au cantat si cei de la Act. Cum Act sunt un nume total nou pentru mine, iar Interitus Dei i-am vazut ultima oara acum ceva ani, seara de marti a reprezentat o premiera pentru mine.

Si oricum, e destul de placut sa vezi un concert de metal intr-o locatie mai pretentioasa decat cluburile in care se permit de obicei astfel de 'manifestari'. Din pacate interesul publicului a fost si de aceasta data redusf, aspect ce nu a reprezentat un impediment pentru prestatia buna a formatiilor.

De Act am tot auzit, in ultima perioada chiar au avut o promovare serioasa a concertelor si a primul material discografic drept dovada ca si formatiile autohtone ridica stacheta si pun accent pe efort si munca. Stiam ca sunt heavy metal si ma asteptam la o maniera clasica de interpretare. Insa Act canta un 'altfel' de heavy metal, deloc clasic, presarat cu pasaje de tot felul si am observat ca Patranoiu chiar are obiceiul de a introduce ocazional acele efecte de chitara marca Rage Against The Machine.

M-a impresionat legatura dintre versuri si muzica, anume mesajul de protest era suprapus peste o structura in forta si de asemenea bine compusa, in timp ce 'baladele' erau compuse intr-o cu totul alta maniera drept dovada si stilul destul de variat al formatiei. Un playlist echilibrat, bine pus la punct care (cum era de asteptat) a inclus si un cover Pantera, pasiunea lui George Patranoiu pentru aceasta formatie fiind cunoscuta de foarte multa vreme. Nu sunt fan heavy metal tocmai pentru monotonia stilului, insa Act e cu siguranta altceva.

Cand am auizt de concertul Interitus Dei, mi-am amintit automat de ultimul recital al constantenilor in clubul Underworld acum cativa ani. Si sincer am pierdut total legatura cu formatia in sensul ca nici macar nu mai stiam ce canta, amintindu-mi fugitiv de Pagan and Proud, compozitie care de atfel mi-a placut la ultimul concert.

Asadar un nou album Interitus Dei intitulat In Motion, lansat de casa de discuri germana Black Bards Entertainment. Acelasi eclectic metal ca pe vremuri, de fapt nu acelasi gen de piese ci acelasi stil care nu poate fi etichetat. Bine acum nu stiu cat de benefica e 'strategia' cert e ca la un moment dat ajungi sa te intrebi 'domne, dar baietii astia ce canta pana la urma?'.

Executia ce-i drept e foarte buna, la fel si compozitia pieselor care pana una alta au o logica chiar daca nu si un stil fix. Eu in general nu sunt adeptul etichetelor stilistice, dar parca in cazul Interitus Dei sunt prea multe elemente introduse. Dar cum publicul european este extrem de variat, nu vad de ce aceasta formula nu ar avea succes in afara, pana la urma in muzica constantenilor se pot regasi atat amatorii de gothic cat si de progresiv, death sau thrash. Ca playlist, s-au cantat piese de pe In Motion precum si compozitii vechi ce au starnit interesul celor prezenti in fata scenei, evident nostalgici privind inapoi spre primele concerte de club din Bucuresti.

Eu un singur lucru as avea de comentat la Interitus Dei, anume inchegarea celor doua voci. Vocile in sine au potential, au o executie si interpretare corecta dar parca se afla la poluri opuse. Dar artistul in sine are o viziune, poate e vorba pur si simplu de o perioada de acomodare pentru ascultator.

Sunet bun, la fel si luminile, e placut sa vezi un concert de metal in asemenea conditii. Amandoua trupele si-au indeplinit 'sarcina' admirabil si chiar la nivelul unor prestatii europene caci sa fim seriosi, am vazut atatea trupe din Europa mult mai slabe decat ale noastre.