Addiction - Genesis (cronica de album)

Addiction - Genesis (cronica de album)

Addiction s-au remarcat in momentul in care Trooper au pus mana pe ei si i-au 'aruncat' intr-un turneu national, prilej perfect pentru o expunere pe targetul dorit. Am ezitat sa intru in amanunt la acea vreme, in general prefer sa ascult albumul de debut inainte de a trece la partea de live, anumite detalii pot fi 'mascate' cu usurinta, adevaratul talent se vede insa in calitatea inregistrarii.

Iar Addiction nu s-au grabit la acest capitol, pana la urma prima impresie este si cea mai importanta, iar varsta este un avantaj foarte mare in cazul acestor muzicieni. Si daca tot vorbim de varsta, talentul baietilor este mai mult decat impresionant, vorbim de niste pusti care se indreapta cu mare usurinta si precizie catre stilul Dream Theater/Fates Warning 90ist, influenta care se simte inclusiv in calitatea productiei.

Genesis suna exact ca un album prog al anilor 90. Un sunet foarte clar, egal si curat, departat de partea digitala contemporana. Este chiar unul din cele mai bine lucrate albume metal de prin Romania, domnul Cristi Gram primeste o foarte mare bila alba la acest capitol - e de mentionat ca pasiunea sa pentru universul Dream Theater se simte inclusiv in productia acestui disc.

In circa 5 ani de existenta, Addiciton au reusit sa se apropie de numarul de 100 de concerte sustinute in tara..acum, fie ca e vorba de multa experienta acumulata live sau mult studiu de specialitate, acest grup din Braila este foarte bine structurat la nivel muzical. O tehnica si abordare cu adevarat impresionanta, Addiction imbina cu succes parti progresive metal complexe cu pasaje de muzica clasica dar si parti rock ce aduc aminte de rockul autohton 90ist.

Clapa are un rol masiv in redarea unor momente cheie in compozitie si cred ca veti ramane surprinsi de executia unor pasaje cu iz de muzica clasica, completate de acele tonuri clasice prog rock. Toba si chitara ajung unitare, influenta scenei americane este vizibila, fara insa a 'copia' ci doar 'inspira', asa cum ar fi sanatos pentru orice formatie din lume. Chitara nu ineaca structura muzicala, nu va asteptati la valuri de parti solo ci dimpotriva, exista parti groove ce pastreaza echilibrul intre parti semi-acustice si pasaje complexe, excelente pentru orice amator al muzicii progresive. Preselectia pentru noul vocal a dat roade iar Victor Apetrei ofera o 'calatorie muzicala' mai mult decat placuta, tonalitatea sa este perfecta pentru acest gen muzical.

Meridian/Daymare este probabil cea mai completa lucrare in acest sens, o compozitie ce insumeaza aproape toate elementele muzicale si conceptuale incluse pe acest material.

Doar 3 piese in limba romana, ciudat este faptul ca acestea se diferentiaza destul de mult de celelalte compozitii. Daca mare parte a acestui album prezinta o excelenta calatorie in muzica progresiva, Liber, Nebunii Calatori si Doar Pana La Nori au influente clare ale rockului autohton in stilul trupelor active prin anii 90.

Insa la nivel de muzica si concept, Genesis primeste un 10 cu felicitari. Este un material excelent gandit muzical si la fel de bine produs. Daca noua generatie de muzicieni canta atat de bine atunci nu avem de ce sa ne facem griji, suntem pe drumul cel bun, iar Genesis este un album pe care l-as pune concurent cu orice alt album cunoscut in scena muzicii progresive. Albumul va fi lansat in acest weekend si pe pagina oficiala de Facebook. Neaparat de ascultat daca ai acasa CD-uri cu Dream Theater, Fates Warning, Vai sau Satriani.