Cronica Alexisonfire - Crisis

Cronica Alexisonfire - Crisis

Arunci o privire la Alexisonfiresi vezi 5 tineri tatuati si cu un look emo. Clar! Ii cataloghezi rapid : inca una din trupele alea pentru fete neintelese sau baieti gay. In zilele noastre se face o mare confuzie intre emo si post-hardcore iar Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Alexisonfire - Crisis - Crisis - Crisis - Crisis - Crisis apartine celui de-al doilea gen putand fi aruncati lejer in aceeasi gramada cu trupe precum Funeral For A Friend, 36 Crazyfists, From Autumn To Ashes, Poison The Well sau He Is Legend.

Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Alexisonfire - Crisis - Crisis - Crisis - Crisis - Crisis

Ascultasem cate ceva de la ei insa nu ii bagasem in seama prea mult probabil si datorita faptului ca mai mult de jumatate din fanii acestei trupe sunt fete "emotionale" adolescente cu ochii pictati, probleme existentiale grave si "auto-portrete" pe myspace cu aparatul de fotografiat deasupra capului. Desigur, Alexisonfire au un nume interesant insa mi-ar fi trebuit ceva mai mult de atat ca sa le dau o sansa. Din plictiseala insa m-am gandit sa ascult o data mult glorificatului album Crisis.

Imi place sa ascult un album de la cap la coada, nu sunt genul care sa-mi fac "selectii" de piese favorite asa cum face majoritatea. Vad pe coperta albumului un om cu mainile inflamate, mai tarziu am aflat ca acest album face referire la Furtuna de Zapada care a lovit New York-ul in 1977 si a prins oamenii obisnuiti cu vara continua total nepregatiti. Cand am aflat semnificatia copertii, m-am gandit imediat la metaforele pe care le-ar putea transmite acest album si am gasit apoi foarte multe lucruri fascinante in mesajele pieselor.

Apas PLAY si brusc un tipat combinat cu ceva cantat in genul Atreyu imi invadeaza urechile. Piesa "Drunks, Lovers, Sinners and Saints" e extrem de catchy insa incerc sa revin la prejudecata de la care am pornit cand am decis sa ascult acest album. Ma gandesc ca muzica va pastra acelasi tipar de post-hardcore/emo si ca va fi pana la urma o experienta cat de cat placuta in sensul ca muzica e catchy insa nimic mai mult de atat.

Subit, piesa a doua devine una dintre piesele mele favorite din acest gen. "This could be anywhere in the world" combina grozav pasaje melodioase date de o voce clara foarte buna cu tipete deloc stridente intr-un melanj inovativ cum rareori poti auzi de la o trupa dintr-un gen recunoscut ca "metal sablon". Nu-mi vine sa cred ca am putut intelege cam 70% din

versurile

ce s-au cantat in aceasta piesa si tot a fost loc de duritate. De fapt, la aceasta piesa Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Alexisonfire - Crisis - Crisis - Crisis - Crisis - Crisis au si scos un videoclip foarte apreciat.

"Mailbox Arson" revine la stilul primei piese, nimic cu adevarat iesit din comun insa suficient de catchy cat sa nu ma plictisesc.

Urmeaza "Boiled Frogs" (alt single de pe acest album) care ma trimite instantaneu cu gandul la piesele mai "dure" de la Funeral For A Friend. Piesa se refera la tatal unuia dintre vocali si conflictul acestuia cu seful sau. Inca o piesa foarte buna care ma face sa ma gandesc ca se mai poate face muzica in afara cliseelor si sabloanelor impuse de cativa pionieri ai genului care au generat apoi sute de trupe-discipol ce nu se diferentiaza cu absolut nimic intre ele.

"We are the sound" incorporeaza din nou breakdown-uri urmate de pasaje rapide specifice pieselor mai alerte pe care le-ai putea auzi la Funeral For A Friend sau la alte zeci de trupe post-hardcore insa reuseste sa-si pastreze senzatia de nou prin compozitie. "You Burn First" e total plictisitoare din punctul meu de vedere si ma gandesc serios sa ma intorc la a doua piesa, sa o mai ascult o data si sa las albumul acesta la o parte pentru ca evident nu aduce nimic nou. Porneste insa o piesa rapida "We Are The End" ceea ce ma face sa-i mai dau o ultima sansa mai ales ca 70% din piesa e tipat si ritm alert.

"Crisis" e din nou extrem de catchy, bucati de hardcore si nu-metal incorporate mai ales la nivelul tobelor, din nou multe tipete si ritm alert. Mesajul e clar desprins din coperta si tema generala a albumului.

Urmatoarele 4 piese pastreaza aceeasi linie a albumului. "Keep It on Wax" are o bucata foarte buna de suprapunere a partilor tipate cu pasaje cantate. Aceasta piesa se refera la despartirea trupei de unul dintre fostii membri ai ei. "To a Friend" si "Rough Hands" nu aduc nimic nou ori demn de mentionat si astfel Alexisonfire se incheie.

Concluzii : Un album destul de dragut, catchy, care combina pasaje melodioase cu tipete, rapid din punct de vedere al ritmului si relativ interesant din punct de vedere al constructiei lirice.

Ce-am invatat in urma ascultarii acestui album?

Personal, am vazut ca se mai poate crea muzica relativ in afara tiparelor generate de acel gen, ca poti arunca pasaje emo intr-o piesa fara sa fii complet gay si ca nu ar trebui sa judeci o trupa dupa fanii acesteia sau dupa ce spun altii despre ea.

Alexis On Fire (nu Alex Is On Fire) au reusit sa scoata in cele din urma pe piata un produs final destul de bun din punctul meu de vedere. Chiar daca initial nu as fi dat nici o sansa trupei, acum sunt bucuros ca am facut-o.

3 piese relativ plictisitoare si 2 mediocre din 11 cat are acest album ma face sa-i dau acestui produs nota 6/10.

ALEXISONFIRE

Hitscum